Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Else
#2977933
Nou hier durf je je kindje ook haast niet bij de creche binnen te brengen.
Er komt elke week een nieuw papier bij aan de deur wat nu weer heerst  :-X

Gelukkig is Suze nog niet ziek geweest, alleen nu drekkige oogjes elke ochtend sinds een week.

Beterschap voor Dwayne en voor je schoonzus/ nichtje hannabelgje!
Door wenche
#2977946
Evi is tot nu toe eigenlijk alleen verkouden geweest...
Ze gaat nu, als enige kindje, naar een gastouder, maar nog steeds af en toe verkouden... Wat wil je ook met dit weer :s
Door Leonike
#2978095
Jantina schreef: Het heet gewoon hand/voet/mondziekte, ik noemde het ook gekscherend mond en klauwzeer. Fedde had gelukkig weinig blaasjes in zijn mond (heeft 1 dag echt pijn met eten gehad) maar wel op handjes en voetjes en dat deed hem wel echt zeer. Lelijke blaasjes zijn het.
Jelka had het vlak voor haar eerste verjaardag. Gelukkig weinig last gehad.
Inderdaad bijna alle kindjes op het kinderdagverblijf waren besmet.

Jelka is het eerste jaar dat ze naar de opvang ging ook regelmatig ziek geweest. En eigenlijk constant verkouden/snotterig.
Even afkloppen, maar het gaat nu al maanden goed.
Door sella
#2978108
Het eerste levensjaar zijn alle kindjes veel ziek door alle virussen die langskomen. Of ze nu op de opvang spelen of gewoon thuis bij mamma blijven.
Hun imuunsysteem moet zich nog verder ontwikkelen, en ze moeten nog alles leren herkennen als imuuunsysteem, de zgn geheugencellen aanmaken.
Een kinderarts heeft mijn radeloze moeder ooit verteld, denk ipv ochgerm ze is weer ziek, hoera ze heeft weer een kans om haar imuunsysteem te versterken.
En ik was echt een zorgenkindje ik woog met 9 maanden 100 gram lichter dan mijn geboortegewicht.
Door Nadia
#2978121
Ik was als baby ook veel ziek. Maar ik kan helaas niet zeggen dat mijn weerstand OK is.

As we speak heb ik +39 koorts en de algehele malaise.

Ergens tussen april en nu ook een week plat geweest. Met bijna 40 koorts.
En na mijn 1ste werkdag ook een koorts stuip gehad.
Ik kan niet alleen neusverkouden zijn het komt bij mij altijd met koorts.
Oh en tijdens mijn zwangerschap ook flink ziek geweest

::)
Ik neem alles van wederlief. Want hij is nooit ziek. Geen idee als kind?
Door Cupcake
#2978158
Pffff over ziek gesproken.......ik moet echt even klagen.
Regelmatig snot of een beetje ziek a la maar ik word helemaal gek van die rottanden.
Met vijf maanden waren daar de eerste twee, paar dagen wat verhoging. Na zes maanden nummer drie en vier,  2 weken verhoging en daarna 3 dagen ondertemperatuur.
Na zeven maanden tand vijf, zes en zeven, een maand af en aan koorts en daarna twee weken ondertemperatuur tot aan 35,5 (schrok me rot toen) Na 9,5 maand tand nummer 8, 4 dagen koorts.
We waren al die tanden dus al ernstig beu en nu zitten we sinds een week weer met verhoging en vanaf zondag met echte koorts. Zelfs met paracetamollen tot bijna 41 graden en m'n kleine ventje voelt zich zo rot. Gister toch de dokter maar even laten checken of er niet iets anders loos was, maar nee, meneer krijgt gewoon met 11 maanden 4 kiezen tegelijk.
Hij is zo sip en sneu, we kroelen heel de dag, maar hij zweet, is gloeiend heet met ijsepgel handjes en voetjes en is maar rillerig en jammerend, het is zo zielig.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2978177
Ik geloof dat Vera heeft besloten niet meer overdag te slapen. Vanochtend heeft ze een uurtje gedaan tussen half 11 en half 12 en sindsdien is ze wakker. Niet heel erg vervelend, maar wil wel entertainment en iedere 45 min aan de tiet.
We ging net boodschappen doen en toen heeft ze ook wel een snurkje van maximaal een half uur in de doek gedaan, maar toen ik haar uitpelde, was ze weer wakker.
Door Sieglinde
#2978195
koekje schreef: Ik geloof dat Vera heeft besloten niet meer overdag te slapen. Vanochtend heeft ze een uurtje gedaan tussen half 11 en half 12 en sindsdien is ze wakker. Niet heel erg vervelend, maar wil wel entertainment en iedere 45 min aan de tiet.
We ging net boodschappen doen en toen heeft ze ook wel een snurkje van maximaal een half uur in de doek gedaan, maar toen ik haar uitpelde, was ze weer wakker.
Robyn is dat rond haar 5 maand ook beginnen doen. Vermoeiend he!

Hier nog geen tanden dus ook nog geen last
Gebruikersavatar
Door koekje
#2978210
Ja, ik merk dat ik dat best vermoeiend vind. Vooral omdat ze totaal geen aanstalten maakt om door te slapen en afgelopen nacht ook ineens tussen half 2 en 4 wakker is geweest. Rond 8 uur 's ochtends is ze altijd klaarwakker.

Ik wil wel zeer binnenkort een rugdraagconsult. Als ze dan wakker is of niet, dan bind ik haar gewoon op mn rug en kan dan gewoon koken en strijken en boodschappen doen. En dan ook eens naar een andere winkel dan de lokale buurtsuper.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2978241
koekje schreef: Ik geloof dat Vera heeft besloten niet meer overdag te slapen. Vanochtend heeft ze een uurtje gedaan tussen half 11 en half 12 en sindsdien is ze wakker. Niet heel erg vervelend, maar wil wel entertainment en iedere 45 min aan de tiet.
We ging net boodschappen doen en toen heeft ze ook wel een snurkje van maximaal een half uur in de doek gedaan, maar toen ik haar uitpelde, was ze weer wakker.
Regeldagje? Menstruatie? Dat waren bij mij / ons toen redenen voor constant willen drinken, het gevoel dat het nooit genoeg is.

Fenna sliep pas voor het eerst door (7 uur aan een stuk) toen ze 8 maanden was  :-X. Sindsdien slaapt ze als een roosje, onweer of herrie slaapt ze zo doorheen. Terwijl ze daarvoor van elk geluidje wakker werd.
Het kan dus nog helemaal omslaan  ;)
Gebruikersavatar
Door Else
#2978248
Cupcake schreef: Pffff over ziek gesproken.......ik moet echt even klagen.
Regelmatig snot of een beetje ziek a la maar ik word helemaal gek van die rottanden.
Met vijf maanden waren daar de eerste twee, paar dagen wat verhoging. Na zes maanden nummer drie en vier,  2 weken verhoging en daarna 3 dagen ondertemperatuur.
Na zeven maanden tand vijf, zes en zeven, een maand af en aan koorts en daarna twee weken ondertemperatuur tot aan 35,5 (schrok me rot toen) Na 9,5 maand tand nummer 8, 4 dagen koorts.
We waren al die tanden dus al ernstig beu en nu zitten we sinds een week weer met verhoging en vanaf zondag met echte koorts. Zelfs met paracetamollen tot bijna 41 graden en m'n kleine ventje voelt zich zo rot. Gister toch de dokter maar even laten checken of er niet iets anders loos was, maar nee, meneer krijgt gewoon met 11 maanden 4 kiezen tegelijk.
Hij is zo sip en sneu, we kroelen heel de dag, maar hij zweet, is gloeiend heet met ijsepgel handjes en voetjes en is maar rillerig en jammerend, het is zo zielig.
Aaaahhhhh arm ventje!! Echt niet leuk dat hij zich steeds zo lang niet fit voelt met die rot tanden :-X
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door