Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2809010
koekje schreef: Jaaaaa! Net als Superman!  ;D

Nee, dat is te koud en valt me niet mooi (zwangere peer). Ik heb geen rijbewijs, dus verplaats mezelf primair met de fiets. Dan heb ik een goed passende en vooral warme jas nodig. En waterdicht enzo ivm regen.
Welcome to the club! Te groot zijn is blijkbaar even onhandig als hier te klein zijn
#2809301
Jantina schreef: Ik had rond 38 weken zo'n vergevorderde blaasontsteking dat het een nierbekken ontsteking was geworden. Echt auwww  :-X. Ik heb wel ongemak gehad van het inbrengen van de katheter (lukte niet) en dat hebben ze uiteindelijk na mijn ruggeprik op de OK gedaan. Eenmaal erin heb ik geen last gehad en ook niet van het eruit halen. Ook geen blaasontsteking gehad.
Hebben ze eerst geprobeerd een katheter willen inbrengen voordat de ruggenprik zat? Dat is toch onnodig pesten? Als die ruggenprik zit voel je het ongemak van het inbrengen van de katheter toch niet meer. Ik kreeg eerst verdoving. Helaas na de bevalling nog twee keer opnieuw een katheter gekregen omdat ik niet kon plassen, dat lukte ook slecht en voelde niet al te plezant tussen alle hechtingen door  :-[, maar ach, je vergeet het ook weer snel als je eenmaal nog huis mag.
#2809338
Cupcake schreef: Hebben ze eerst geprobeerd een katheter willen inbrengen voordat de ruggenprik zat? Dat is toch onnodig pesten? Als die ruggenprik zit voel je het ongemak van het inbrengen van de katheter toch niet meer. Ik kreeg eerst verdoving. Helaas na de bevalling nog twee keer opnieuw een katheter gekregen omdat ik niet kon plassen, dat lukte ook slecht en voelde niet al te plezant tussen alle hechtingen door  :-[, maar ach, je vergeet het ook weer snel als je eenmaal nog huis mag.
Hier is destijds ook de katheter ingebracht voor dat de ruggenprik gezet werd.
Er werd zelfs getest of hij goed zat. Dat was best gevoelig en toen ik dat aangaf zei de mevrouw 'oke, dan weet ik dat hij goed zit'.

Moet eerlijk zeggen dat als ik die avond/dag nog eens over mocht/kon doen, ik een aantal dingen anders aangepakt had ;)

Ik heb toen ook geen ab gehad voor een eventuele blaasontsteking. Alleen paracetamol en diclofinac tegen de pijn (die ik naar mijn mening veel te veel aangeboden kreeg, dus heb tegen het advies in een groot deel daarvan niet eens geslikt)
#2809427
Cupcake schreef: Hebben ze eerst geprobeerd een katheter willen inbrengen voordat de ruggenprik zat? Dat is toch onnodig pesten? Als die ruggenprik zit voel je het ongemak van het inbrengen van de katheter toch niet meer. Ik kreeg eerst verdoving. Helaas na de bevalling nog twee keer opnieuw een katheter gekregen omdat ik niet kon plassen, dat lukte ook slecht en voelde niet al te plezant tussen alle hechtingen door  :-[, maar ach, je vergeet het ook weer snel als je eenmaal nog huis mag.
Ik denk dat het wel door 4 verschillende verpleegsters geprobeerd is vooraf. Was echt niet tof. Waarom dat vooraf moet weet ik ook niet.
#2809823
Hallo dames,

Iemand ervaring met wasbare luiers?
Ik vind het na het lezen en bekijken van deze website best aantrekkelijk klinken. http://www.kaatjekatoen.nl/
Ken alleen niemand in mijn omgeving die dat doet dus geen idee of het handig is.
Wat me aanstaat zijn de enorme bergen afval die je bespaart en uiteindelijk ook kosten besparing tov wegwerpluiers.

Grtz Else
#2809836
De aanschaf is alleen best fix qua prijs, je bent zo tussen de €500 en €750 kwijt aan een set als ik het goed begrijp...
Maar goed het schijnt dat je 5000  :o luiers gebruikt totdat je kind zindelijk is dus dan kan t uiteindelijk wel weer uit.
Dan heb je ook nog 100.000 verschillende merken van wasbare luiers  :-\....
Zag op die website dat ze consulentes hebben die je gratis advies geven dus dat leek mij eigenlijk wel wat.
#2809859
Mijn neef gebruikt ze voor hun prul van 3 weken. Het bevalt ze goed. In het ziekenhuis had hij een pamper om gekregen en wat irritatie plekjes op de plasser regio.
Prul heeft geen pukkels meer op de katoenen wasbare luiers, en het bevalt goed. Het wordt voor je gewassen en dat is prettig als je al zoveel op je af krijgt.
#2809893
Mij lijkt het helemaal niets.
Al dat gewas, die poep moet ergens heen. Als je weg gaat kom je het niet zomaar kwijt.
500-750 euro aanschaf, je hebt geloof ik nog inleggers nodig. Dan het water stroom wasmiddel etc.

En pak pampers kost 13 euro voor 56 stuks. Dan ben je 1000 euro en een beetje kwijt als je 5000 luiers gebruikt.
Daar komt dan de afval kosten nog bij. Daar zou ik geen schatting van kunnen bedenken wat dat kost.
Denk dat wasbare luiers pas interessant worden financieel bij een volgende baby. Maar dan nog. Die luiers uitscheppen, wassen enz. Nee dan toch liever het gemak.

Met kruitvat luiers kwam ik rond de 770 euro uit.
#2810166
Eigenlijk zijn iedere week de pampers wel ergens in de aanbieding, 3 halen 2 betalen.
Mij lijkt dat wassen ook niks, goor zelfs. Als Fedde zich wel eens onder poept (is soms onvermijdelijk als je maar 1x per 3 dagen poept...) dan kunnen alle kleertjes eerst in een emmer in de week, dan apart de wasmachine in en helemaal schoon wordt het gewoon niet meer. Ondanks Vanish en Ariël. Als je dat dan iedere dag moet doen, nee dank u.
En luieruitslag heeft niet alleen met het type luier te maken denk ik. Ook met hoe lang jij zelf de ontlasting laat zitten, wat voor billendoekjes je gebruikt, welke billenzalf, welk was product enz. Fedde is bijna 12 weekjes en ik heb hier nog niks gezien gelukkig.
#2810353
Else! schreef: Hallo dames,

Iemand ervaring met wasbare luiers?
Ik vind het na het lezen en bekijken van deze website best aantrekkelijk klinken. http://www.kaatjekatoen.nl/
Ken alleen niemand in mijn omgeving die dat doet dus geen idee of het handig is.
Wat me aanstaat zijn de enorme bergen afval die je bespaart en uiteindelijk ook kosten besparing tov wegwerpluiers.

Grtz Else
Yup, Tess draagt alleen wasbaar. En wat ben ik daar blij mee :biggrin2: Afgelopen zondag zijn wij thuisgekomen van vakantie en omdat we alleen handbagage hadden is een vieze luier meenemen wel erg onhandig. Zondagochtend dus de vieze luiers in de was gedaan en wegwerp aangedaan. M'n moeder zei nog, "pak eens een overbroekje, dit is papier". Ik zei dat dat niet nodig was, maar ze heeft het toch gedaan. Na een uur rook ik poep wat ik nog nooit geroken had met wasbaar. Dus maar weer verschonen en de poep zat dus mooi buiten de luier, dus was toch blij dat mijn moeder het overbroekje over de luier had gedaan zodat we de kleertjes niet hoefden te verschonen. Ook plasluiers stinken gigantisch met wegwerp. En mijn luieremmer die gewoon op het kamertje van Tess staat ruik ik na 2 dagen nog niet, zelfs niet als het 35 graden is :) Poepvlekken krijg je trouwens uit kleertjes (nog nooit gehad) en luiers door ze in de zon te hangen.

Veel werk is het niet, ik pak 1 keer in de 2/3 dagen de waszak uit de luieremmer en gooi die in de wasmachine. Dat is alles.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door