Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2702277
Deesje schreef: het gaat zover ik begrepen hem om de dingen die in de oostenrijkse wet als dierenmishandeling gezien worden.. dus om het wurgen, ophangen aan dunne lijntjes (in oostenrijk zijn prikbanden en electrobanden ook al verboden) en het schoppen en hakjes geven..
in feite is dit in nld ook al verboden tenzij je kan aantonen dat het niet op een andere manier kan. 

Even ter verduidelijking. wurgen en opgang aan dunne lijntjes is sowieso al verboden maar ja die doet er aangifte??
Het eerste proces hierover moet volgens mij nog komen
Laatst gewijzigd door yvette_van_alert op ma 24 jun 2013, 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.
#2702287
Lizzy schreef: Ik gooi even wat olie op het vuur.

Ik ben er van overtuigt dat een prikband nooit nodig is. En idem voor een stroomband.

En voordat mensen nu heul boos worden :)

Ik heb er zelf een gebruikt hoor, een stroomband. En ja, het heeft gewerkt voor het doel waar ik 'm voor in heb gezet. Ik heb 'm gebruikt omdat ik ook geloofde dat ik geen andere keuze had. Nu weet ik dat ik wel een andere keuze had, alleen wilde ik een "quick fix" en vooral kon ik geen betere manier bedenken en ook niet goed genoeg was om de betere manier uit te voeren. Maar dit ligt aan mij, niet aan de vriendelijke methode, nog aan de hond.

En ja EVDS, als ik dit filmpje zie, dan vind ik CM ronduit dierenmishandeling ja: Maar voordat je dat kunt zien, heb je kennis van zaken nodig, iemand die je uitlegt "kijk, dit is wat de hond doet en dit is wat de hond wil zeggen". En als je dat eenmaal weet dan weet je ook dat Cesar echt geen honden kan lezen. En ja, dan is dit dierenmishandeling.
sorry ik ben het niet met je eens. Ik heb het namelijk wel allemaal geprobeerd. Ben gaan clickeren, was er van overtuigd dat ik volgens de click to calm methode het probleem ging oplossen. Maar bij Indy werkte het gewoon niet. En ik was echt niet op zoek naar een quick fix hoor, heb zeker 5 jaar me suf getraind op een positieve manier.
#2702302
*Dorothea* schreef: sorry ik ben het niet met je eens. Ik heb het namelijk wel allemaal geprobeerd. Ben gaan clickeren, was er van overtuigd dat ik volgens de click to calm methode het probleem ging oplossen. Maar bij Indy werkte het gewoon niet. En ik was echt niet op zoek naar een quick fix hoor, heb zeker 5 jaar me suf getraind op een positieve manier.
Je hoeft het ook niet met me eens te zijn.

En ik weet hoe hard je hebt gewerkt. Maar misschien is het probleem van Indy al die keren toch net niet goed aangepakt. Er zijn namelijk maar heel weinig GT's die echt zien wat het probleem is van de hond, waar het vandaan komt en de juiste aanpak daar bij weten....

Maar dan nog hoef je het niet met mij eens te zijn hoor. Dit is slechts mijn mening.
#2702305
Lizzy schreef: Je hoeft het ook niet met me eens te zijn.

En ik weet hoe hard je hebt gewerkt. Maar misschien is het probleem van Indy al die keren toch net niet goed aangepakt. Er zijn namelijk maar heel weinig GT's die echt zien wat het probleem is van de hond, waar het vandaan komt en de juiste aanpak daar bij weten....

Maar dan nog hoef je het niet met mij eens te zijn hoor. Dit is slechts mijn mening.
Nou ik voel me eerlijk gezegd wel aangesproken.
#2702316
Ik vind dat als het bijvoorbeeld levensgevaarlijke situaties opleverd dat je best wel eens mag gaan voor de quick fix van bijvoorbeeld een stroomband of een prikband.  Het zou nooit een eerste keuze moeten zijn, maar soms is een quick fix voor de hond  beter dan een lange mogelijk zeer stressvolle trainingsperiode.  Ik vind wel dat ze dat soort dingen niet op iedere straathoek aan iedereen zouden mogen verkopen.
#2702325
Irish schreef: Soms breekt nood gewoon wet.. ik ben ook liever van de positieve trainingsmethodes, maar soms ivm allerlei grote issues ontkom je niet aan een ''quick'' fix.
Daar ben ik het mee eens, zeker als je het maar twee keer hoeft te gebruiken en de hond daardoor minder of niet meer gestresst is. De verkoop van stroombanden e.d. moet wel echt beperkt worden. Ik zou zeggen dat alleen geschikte GT's ze mogen aanraden of gebruiken wanneer alles is geprobeerd en dit de oplossing zou kunnen zijn. Er is iemand hier in het bos die een stroomband gebruikt om te zorgen dat zijn hond niet overal of afrent (dus 3 x stroom in 10 minuten wat ik heb gezien), maar het is een hond van anderhalf  :o.

Het boek van CM heb ik gauw aan de kant gelegd vanwege gebrek aan inhoud en het overdreven aanhalen van beroemdheden voor zover ik het heb gelezen. Het boek van John Bradshaw (Dit is de hond) is precies waarnaar ik op zoek was  :D. Alleen ik denk niet dat de gemiddelde hondenbezitter dit leest..
#2702327
Door, ik zeg nergens dat wat jij hebt gedaan afkeurenswaardig is. Ik zeg ook nergens dat een stroomband niet werkt, want ik weet dat het wel werkt. Ik zeg alleen dat er altijd een andere manier is om een hond iets aan of af te leren. Alleen soms weten we niet meer welke manier we moeten gebruiken. Of passen we de manieren net niet goed toe. We zijn allemaal maar mensen, we kunnen niet alles weten en we zijn al helemaal geen experts op gebied van hondengedrag. Ik ben er van overtuigt dat de GT's die in de tijd dat jij met Indy omhoog zat niet de nodige kennis hebben gehad om dit probleem op een andere manier op te  lossen. Maar dat is in mijn ogen gebrek aan kennis/ervaring van hun kant. Ja, ik geef toe, dat is een gewaagde stelling. Maar ik calculeer daar wel bij in dat we het inmiddels al over een flink wat aantal jaren geleden hebben en er inmiddels GT's bij zijn gekomen met dermate veel kennis over hondengedrag (en andere/nieuwere trainingsmethodes) dat je nu ook zonder stroomband dit probleem had kunnen oplossen.

En dan nog hoef je dat niet met me eens te zijn Dorothea. Maar begrijp me goed, het is niet mijn intentie om je te kwetsen :-*
#2702328
hannabelgje schreef: Ik vind dat als het bijvoorbeeld levensgevaarlijke situaties opleverd dat je best wel eens mag gaan voor de quick fix van bijvoorbeeld een stroomband of een prikband.  Het zou nooit een eerste keuze moeten zijn, maar soms is een quick fix voor de hond  beter dan een lange mogelijk zeer stressvolle trainingsperiode. Ik vind wel dat ze dat soort dingen niet op iedere straathoek aan iedereen zouden mogen verkopen.
Dat is dan geen juiste trainingsmethode.
#2702331
Lizzy schreef: Dat mag natuurlijk maar mag ik vragen waarom?
je schrijft dat een stroomband nooit nodig is, het andere woorden alle problemen kun je op een positieve manier oplossen.
Dus ik ben gewoon een looser van een hondenbaas die vanwege onkunde z'n hond mishandelt.
Tsja ik heb die band nog nooit hoger dan standje 18 gebruikt, en een paar weken geleden heb ik hem van jetje gegeven op stand 14 van de 128. Vraag me af wat zieliger is, nog 5 jaar koekiekoekie met een gestresste hond, of een hond die meteen weer ontspannen is en de boodschap begrijpt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door