Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door JoepenLola
#2696414
Ik las dus positieve berichten over Hertengewei dat daar honden uren zoet mee zijn en het volledig veilig is als kauwsnack (Uiteraard kauwsnacks altijd onder toezicht geven).
Heb 2 Bullen met stevige kaken en houden van veel knagen ,ik zou dus graag dit product eens uit willen proberen.
Welke maat adviseren jullie mij,waar kan ik ze voor een leuke prijs bestellen en eten ze dit product op of knagen ze er alleen aan?
Wie helpt me wat verder in het fenomeen " Hertengewei"??
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2696772
Hier heb ik een hertengewei liggen, het is een heerlijke afleiding. Mijn hond kauwt graag op stokjes. Het hertengewei is even leuk (1-2 dagen) en blijft dan weer een week of 2 liggen.
Hij is er dan wel heel druk mee, krijgt er ook wel wat af. Waar je gewoon rekening mee moet houden is dat je hond aan het einde kauwt en sabbelt. Als je hem geeft en je ziet dat hij hem doormidden wil bijten, dan is het inderdaad niet goed voor de tanden.
Maar datzelfde geldt voor ander kluifwerk. Kophuid zal misschien hard ook niet goed zijn, maar wordt gewoon heeeeeel zacht door het tussendoor sabbelen waardoor het niet gevaarlijk is. Net als persbot,(waarvan ik weet dat iedereen het afraadt hier) dat laat mijn hond buiten liggen tot er een andere hond op bezoek komt of een regenbui. Dan kauwt hij wat nat is, laat het weer liggen voor de andere hond/regenbui oid.
Door fransbulletje
#2696775
De bullen hebben hier ook hertengeweien om op te kluiven en nylabones.
Ze kluiven heel rustig en proberen er niets af te bijten, meer schrapen.
Ik ben er heel tevreden over en zij zijn er erg blij mee.
Door JoepenLola
#2696786
fransbulletje schreef: De bullen hebben hier ook hertengeweien om op te kluiven en nylabones.
Ze kluiven heel rustig en proberen er niets af te bijten, meer schrapen.
Ik ben er heel tevreden over en zij zijn er erg blij mee.
Waar koop jij ze?...en voor Engelse Bullen welke maat moet ik dan hebben...
Door fransbulletje
#2696837
Mijn kvv verkooppunt verkoopt de Antlers maar heb ooit de eerste besteld bij www.eko-pets.nl
Zij heeft heel veel soorten en als je haar mailt dat het voor een engelse bulldog is kan zij je advies geven en een goede voor je uitzoeken. Ik weet wel dat hoe meer merg er in het midden zit hoe zachter het bot , hoe minder hoe harder.
Hier hebben de heren dus met weinig merg en kunnen er alleen van af schrapen dus geen stukken afbijten.
www.puurnatuurvoer.nl heeft ook groot assortiment hertengeweien.
Laatst gewijzigd door fransbulletje op ma 17 jun 2013, 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Dotti
#2701545
Ik heb een tijd geleden eem hele grote on line gekocht.. weet niet precies meer waar.. was toen heel duur.. €35.00 :-[
Maar ze heeft dr heel veel plezier van, dan blijft hij weer s een paar dagen liggen.. en dan sleept ze dr weer s een tijdje mee..

Ze schraapt alleen af van het uiteinde, tot dusver nog geen klachten.. maar na het leze van alle informatie, klop ik dat heel hard af ::)
Door Irish
#2701551
JoepenLola schreef: Dus als ik het goed begrijp....niet doen?
Nee, maar geen enkele kauwsnack is 100% veilig, dus het hertengewei ook niet.
Hangt er ook vanaf hoe je hond knaagt. Bijtie er stukken van af: no go, schraaptie dan kan het prima.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2701561
Let er wel op dat ze kleine rechte stukken kunnen inslikken. Dus zorg ervoor dat er vertakkingen aan zitten en de stukken groot genoeg zijn.
Niet iedere hond vind ze even geweldig, zo niet, leg de geweien een uurtje in koud water, meestal werkt dat voldoende.
Gebruikersavatar
Door Debbie1982
#2826693
Onze hond vind hem geweldig. Hij heeft ook een kleine en die is hij helemaal leeg aan het eten.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Debbie1982 op zo 08 dec 2013, 23:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#2826727
Ze zijn er hier ook dol op, helemaal als ie een paar dagen buiten de in regen heeft gelegen!
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2826825
O dan moet die van mij maar even een paar dagen buiten liggen. In het begin zat Patsy er veel aan, maar het nieuwtje is er wel af nu.
Door Lil
#2826847
*Dorothea* schreef: O dan moet die van mij maar even een paar dagen buiten liggen. In het begin zat Patsy er veel aan, maar het nieuwtje is er wel af nu.
schrijven ze zelf ook in water in de koelkast leggen om het weer aantrekkelijk te maken.

Nu moet ik zeggen dat men de stagbar totaaaaaaal niets vond en de Antlers vinden ze geweldig. Die hoeft niet in water.
Gebruikersavatar
Door var Stolthet
#2827114
Hier vinden de buhunden ze geweldig.. ook al liggen ze soms een paar dagen te nietsen ::) De eersten gaan na het weekend de prullebak in omdat ze naar mijn idee te klein aan het worden zijn (en die hebben ze ongeveer een jaar)
De saarloosjes daar in tegen hebben ze volgens mij nog nooit aangekeken.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door