Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2671987
vanaalst schreef: dat denk ik niet...geen idee eigenlijk....ook niet iedere belg heeft er last van natuurlijk......eentje van mij dan wel


Tja , er komt ook geluk bij natuurlijk . Heb hier in de buurt iemand meegemaakt , die had drie Boxers , twee ervan kregen kanker op al heel jonge leeftijd
En de derde werd erg oud en mankeerde nooit iets
#2672084
kiara schreef: was nog wat vergeten wat ook voor komt bij de berner entropion maar ook niet alleen bij de berner meer kan ik even niet bedenken
de gemiddelde leeftijd is gedaald naar 5 jaar en dat komt omdat er zoveel berners een erfelijke vorm van kanker krijgen op jonge leeftijd.
#2672278
o echt dat wist ik niet wat erg nou dan mogen ze wel is drastiche wat doen bij de rasvereniging, de rasvereniging van de sint bernard was verledenjaar ook nog zo lekker bezig er mocht gewoon gefokt worden met hd d tenminste heb ik gehoord dan wel een hond er tegenover met hd a maar dat is nu terug gedraaid naar hdtc maar zo zijn er natuurlijk talloze rassen waar van alles aan mankeert,geloof dat je weer beter naar de ouderwetse bastaard kan terug gaan :-\
#2673247
ik ben er al een tijdje helaas achter hoemeer er gefokt word ook helaas soms erkende fokkers er steeds meer narigheid komt en niet alleen bij populaire rassen ja daar is het het ergst maar bij zeer veel rassen komt zoveel narigheid voor.
heb trouwens mooi nog geen reactie nav mijn mail zal ook wel niet komen >:(
#2673857
nou heb toch een reactie van het kruitvat nl : wij begrijpen u verontwaardiging . Echter de statistieken zijn nadelig voor dit ras , kwa aangeboren afwijkingen .Om deze reden kunnen bepaalde rassen niet verzekerd worden.
Het spijt ons u niet beter te kunnen berichten.

Nou daar kan je het meedoen,prima maar dan rijst toch mijn vraag waarom de berner er alleen bijstaat en niet die andere rassen!

Maar goed laat maar gaan is dus puur en alleen winst kwestie net als alle andere verzekeringen!
#2673862
Het is idd wel vreemd dat ze alleen de berner uitsluiten, je zou meer rassen kunnen bedenken die niet zo gezond zijn. Maar aan de andere kant is het voor hun dan wel mogelijk om de premies zo laag mogelijk te houden.....Door 'zwakke' rassen uit te sluiten.
#2673871
kiara schreef: nou heb toch een reactie van het kruitvat nl : wij begrijpen u verontwaardiging . Echter de statistieken zijn nadelig voor dit ras , kwa aangeboren afwijkingen .Om deze reden kunnen bepaalde rassen niet verzekerd worden.
Het spijt ons u niet beter te kunnen berichten.

Nou daar kan je het meedoen,prima maar dan rijst toch mijn vraag waarom de berner er alleen bijstaat en niet die andere rassen!

Maar goed laat maar gaan is dus puur en alleen winst kwestie net als alle andere verzekeringen!
Nogmaals de berner wordt niet voor niks de goudmijn voor de dierenarts genoemd, die staat echt bovenaan als het om medische kosten gaat.
#2673877
kiara schreef: ja zo kan ik ook verzekeren en dan heb ik nog geen eens de kleine lettertjes gelezen! zal wel weer goedkoop/duurkoop zijn! ik ga is kijken bij protec
dat kan ik je zo al vertellen dat dit weggegooit geld is.....Gebit bv is al geheel uitgesloten
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door