Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Tanna
#2828283
Lees het nu pas...........bedankt, ik wilde graag iets over deze droger weten! Het lijkt mij wel handig, geen roosters zoals bij de andere drogers. Het is altijd een reuze geklooi om al die gaatjes weer schoon te krijgen.
Door Yvonne K
#2828299
Inderdaad het schoonmaken is een peulenschil.
Eerst schoongelikt door de honden en dan even een sopje.
Alleen moet je wel alle vleesjes een keer omdraaien omdat anders de onderkant niet goed droogt.
En als er veel vet vrijkomt dan kan dat niet weg en blijft het vlees daarin liggen.
Door KarinM
#2828512
Ik heb daar nooit last van ik hoef niks om te draaien. Ik leg er wel bakpapier op anders worden de schalen wel erg vuil. Zo blijven de schalen netjes, zeker als je long of iets anders droogt is dit veel handiger. Ik heb de Rommelsbacher al jaren perfect apparaat. Heb al aan een aantal mensen aangeraden die ook de Rommelsbacher hebben aangeschaft ook allemaal tevreden.

Karin
Gebruikersavatar
Door Ronald
#2828682
Ik heb ook een Rommelsbacher. Nog een wat ouder model, met alleen een timer en een standenschakelaar (1, 2, 3).

Stand 1 = 20° boven omgevingstemperatuur, stand 2 = 40° en stand 3 is 60°.

Vlees droog ik tegenwoordig lang op stand 2 (uur of 10-12). Bij de Lidl heb ik van die vellen bakpapier gehaald die ik op maat knip.
Aangezien ik over het algemeen mager vlees droog (kalkoen), komt er weinig tot geen vet af.
En een kilo kleingesneden kan ik zomaar kwijt.
Laatst gewijzigd door Ronald op do 12 dec 2013, 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door al9katten
#2829857
ik gebruik wekelijks de rommelsbacher en dat gaat perfect. ik droog voor de katten, laat op stand 3 het vlees 3u drogen. en vries porties per dag in. ze hebben het vlees liever nog wat sappig vandaar slechts 3u. ik gebruik kip, konijn, mosselen, enz
Door Belleke
#2927730
Ik ben alweer volop kruiden aan het drogen voor mijn konijnen met mijn Rommelbacher. Ben er nog steeds heel blij mee.
Wil nu ook wel eens vlees gaan drogen.
Maar moet ik nog ergens op letten?
Kopen jullie dit vlees dan in de supermarkt of bestellen jullie dat waar je ook je hondenvoer besteld???
Knuffels Belleke
#2927740
Ik bestel het idd daar waar ik ook mijn barfvlees bestel. Waar je op moet letten; vet verwijderen, niet te dik snijden, als je vleesbot wil drogen; zeker weten dat de temperatuur niet boven de 50 graden komt
#2927849
Ik droog helemaal geen vleesbot. Mijn droger houdt zich netjes aan de temperatuur maar ik durf 't gewoon niet aan. Genoeg vlees en orgaan om te drogen.
Kalkoenbot(uitgezonderd nek) vind ik sowieso te hard, om rauw te geven, drogen zou ik dus helemaal niet doen :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door