Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2652067
hier ook een meer dan stevige labrador. smorgens een half uur wandelen, smiddags naar het bos toch zeker een uur en savonds vaak nog half uurtje naast de fiets of naar het strand. Eten : 500 gram carnibest light of 1 bakje smuldier 400 gram met wat tafelgroentes .Meer niet :(

hij is wel in goede conditie hoor, en nog nooit 1 dag ziek geweest .Hij is 7 jaar.
maar je word er wel eens flauw van ja, als mensen je dan weer zo nodig moeten vertellen dat ie "nou nou ,aan de maat is"of zo iets dergelijks.
#2652101
yellowlab schreef: hier ook een meer dan stevige labrador. smorgens een half uur wandelen, smiddags naar het bos toch zeker een uur en savonds vaak nog half uurtje naast de fiets of naar het strand. Eten : 500 gram carnibest light of 1 bakje smuldier 400 gram met wat tafelgroentes .Meer niet :(

hij is wel in goede conditie hoor, en nog nooit 1 dag ziek geweest .Hij is 7 jaar.
maar je word er wel eens flauw van ja, als mensen je dan weer zo nodig moeten vertellen dat ie "nou nou ,aan de maat is"of zo iets dergelijks.
als jij bent wie ik denk dat je bent  :biggrin2: ::)..dan zou ik me er niet veel van aantrekken,sommige labjes zijn gewoon bonkies en dat is wat anders als een kamerolifantje  :-*
lekker fietsen met hem..vindt hij leuk ;D
#2652112
Lida. S schreef: Een van mijn schnauzers is te dik. Toen ik haar kreeg was ze zwaar ondervoed. Ze woog nog geen 20 kg. Nu weegt ze ca 38 kg. 32 of 33 kg zou veel beter zijn, maar ze is nog steeds (na bijna 3 jaar) geobsedeerd door eten. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om haar op dieet te zetten. Sorry als ik haar hiermee mishandel. Ik zie het (in dit geval) niet zo, maar misschien heb ik het mis.
Even voor alle duidelijkheid, ik vind een hond die wat te dik is geen mishandeling.

Een teefje die met een jaar meer weegt dan een volwassen reu, die benauwd en wijdbeens geen 10 stappen kan lopen omdat ze zo zwaar is ...
dát vind ik mishandeling.

Ik ben zelf ook te zwaar, maar dat komt dan door een stofwisseling probleem/ziekte  ;)
#2652285
ik heb 2 verschillende honden , Noa is sinds een jaar van schraal naar wat vlees op de ribben gegaan (swinters moeilijk op gewicht te houden en eet dan (200 gram) de oren van mn kop)
loeka daarintegen is stevig met 8,5 kg en na casteratie nog moeilijker op gewicht te houden ( van een zuchtje wind is ze alsware al een kilo zwaarder) en eet 140 gram .
als ik niet consequent de voeding zou afwegen is ze na een paar weken een kilo zwaarder .
om dit tegen te gaan neem ik ook altijd gedroogde snacks mee naar mn ouders die ze dan mogen opvoeren , heb met veel moeite de "oeps "momenten van een stukje kaas of vlees perongelijk laten vallen afgeleerd  ;) :biggrin2:
#2652386
lauraV schreef: ik heb 2 verschillende honden , Noa is sinds een jaar van schraal naar wat vlees op de ribben gegaan (swinters moeilijk op gewicht te houden en eet dan (200 gram) de oren van mn kop)
loeka daarintegen is stevig met 8,5 kg en na casteratie nog moeilijker op gewicht te houden ( van een zuchtje wind is ze alsware al een kilo zwaarder) en eet 140 gram .
als ik niet consequent de voeding zou afwegen is ze na een paar weken een kilo zwaarder .
om dit tegen te gaan neem ik ook altijd gedroogde snacks mee naar mn ouders die ze dan mogen opvoeren , heb met veel moeite de "oeps "momenten van een stukje kaas of vlees perongelijk laten vallen afgeleerd  ;) :biggrin2:


Heel verstandig , als je weet dat een hond aanleg heeft om dik(ker) te worden , dan is het idd consequent afwegen
Tessa mijn Jackie word van 3,5 % zwaarder . Ze staat nu op 3 % en is ietsje lichter geworden dan normaal , zo,n 200 gram . Nou beter even te licht dan straks te zwaar
De dame is nu 7, 1 kg en dat vind ik mooi zat , ze is straks ook 10 jaar .

Voor Amber weeg ik ook , die is straks ook 8 jaar en met een geopereerde knie wil ik haar ook liever iets lichter houden . Amber blijft keurig op gewicht
En voor Noa , onze oude tut van bijna 12 jaar idem . Ik zie hier in de buurt ook vele oude(re) honden , maar die hebben soms een omvang
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door