Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Roosj
#2619747
Jantina schreef: Da's de planning voor morgen. Ik heb altijd her en der van die aardappelmanden staan met viooltjes ofzo er in en die zijn eigenlijk een beetje vergane glorie. De ene is grijs, de ander groen uitgeslagen. Ik heb vanmorgen bij de Hornbach twee spuitbussen all-round witte matte verf gehaald en ik wil ze dus allemaal wit gaan spuiten.... ben benieuwd of ze dan nog een jaartje mee kunnen! En dan morgen viooltjes er in (6-pack voor 1 euro bij Intratuin!) en dan zou de tuin opgefleurt moeten zijn met witte manden en blauwe viooltjes. Ben benieuwd of het project gaat slagen!

O ja, nog een vraag. Weet iemand of je een vijg moet snoeien?
Violen 0,89 euro per 6 bij de Ranzijn ;)
Door Lida. S
#2619752
Je hebt stokbonen (snij, sperzie), die worden hoog. (groeien langs een stok of hek) en je hebt stambonen (snij, sperzie)
die redden het met hun eigen stam en worden ca 60 cm hoog. Dan heb je nog laagblijvende bonen, erwten en peulen die kunnen zonder steun groeien en worden ca 40 (volgens het pakje, maar bij ons toch nog vaak 50 / 60 cm). Gewone erwten en peulen vind ik zeker te slap om zonder steun te laten groeien.
Door hannabelgje
#2619841
In de pauze even naar de boekenvoordeel gegaan en daar het abc van de moestuin boek gekocht voor 7,99. Is een mooi boek. En zeker voor die prijs. Ook hadden ze een boekje over inmaken en bewaren voor 5 euro en die heb ik ook maar meegenomen, beetje voorbarig misschien, maar toch  :biggrin2:
Door Jantina
#2619859
hannabelgje schreef: In de pauze even naar de boekenvoordeel gegaan en daar het abc van de moestuin boek gekocht voor 7,99. Is een mooi boek. En zeker voor die prijs. Ook hadden ze een boekje over inmaken en bewaren voor 5 euro en die heb ik ook maar meegenomen, beetje voorbarig misschien, maar toch  :biggrin2:

Oooh, ik heb ook romantische beelden in mijn hoofd dat ik potten tomatensaus kan gaan maken, vriezers zo vol met groente dat ik tot januari voorzien ben enz.  :biggrin2:
Voorlopig vriest het volgende week weer. Ik heb vorig jaar echt 0,0 opbrengst gehad, het jaar daarvoor met een fantastisch voorjaar was echt super. Dus ik hoop dat die kou snel weg gaat! Het aller tofste vond ik toen een maaltijd te hebben die bijna volledig uit mijn tuin kwam. Even naar buiten te kunnen lopen voor wat verse pluksla enz. Vreselijk 'kleine huis op de prairie' achtig maar ik vond het helemaal geweldig!
Door syiryo
#2619987
:) hier staat alles al weer gezaaid op de vensterbank.  De pepino(meloenpeer) heb ik al nog eerder gezaaid en is al 15 cm, ik hoop dat ie dit jaar meteen vruchten geeft  :biggrin2:. Vorig jaar hebben de slakken al mijn prei en lente ui opgegeten !! >:(. Iemand een idee hoe ik dat "vriendelijk" op kan lossen? Ik had gelezen dat ze niet van aarde houden,, nou die kleine prei/ui dingen stonden dus gewoon in een bak, maar ik heb blijkbaar speciale slakken..?? :-\
Door Nadia
#2619994
hannabelgje schreef: Ik gebruik tuinturf. Ik weet niet of het veel uitmaakt.
Oke. Dan ga ik die halen.. Scheelde wel wat in prijs. Ene koste 40 liter 5 euro (of 6) en de andere 120 voor 6 euro (of 7 ::) )
Door Nadia
#2620020
Heb een paar mooie/goede kweekbakken gekocht :) En het kant en klaar zaai/stekgrond gekocht. Hopen dat dit okay is..

Dan eens kijken wat ik nu al kan zaaien binnen.. Ben echt de kluts kwijt.. Toe aan een paar dagen vrij.. Nog 7 daagjes aan een stuk bikkelen.. Dan wil ik mijn bakken buiten opzetten en buiten zaaien. (is er al iets wat half maart direct buiten gezaaid kan worden?? )

Aaaggghhrrrr stom geheugen van mij als ik moe ben!!!

Heb vandaag 4 zomerprei plantjes gekocht. Beetje in een opwelling, nu weet ik niet wat ik er mee moet.. Zonder koude bak of mm bak. In mn kweekbakjes binnen gaat niet passen. zijn de stengels te hoog voor.
Ook plantuitjes gekocht.. Ook daar weet ik nog niet wat mee te doen :P
Door Roosj
#2620054
Ik ben bij de Karwei geweest. Er waren heel veel planten met schimmel op de plant en op de aarde, dus ik heb de een zonder schimmel er tussenuit gevist.
De kiwi is normale kiwi, dus die heb ik niet mee genomen.
Door ~anna~
#2620057
Volgende week is de winter weer terug dus ik wacht nog even.
Ik zaai niks meer binnen. ben erg makkelijk en vertrouw straks de zaadjes
gelijk aan de aarde in de tuinbak. Het enige wat ik nog binnen doe is kiemzaden..
Door tess06
#2620373
Nadia schreef: Heb een paar mooie/goede kweekbakken gekocht :) En het kant en klaar zaai/stekgrond gekocht. Hopen dat dit okay is..

Dan eens kijken wat ik nu al kan zaaien binnen.. Ben echt de kluts kwijt.. Toe aan een paar dagen vrij.. Nog 7 daagjes aan een stuk bikkelen.. Dan wil ik mijn bakken buiten opzetten en buiten zaaien. (is er al iets wat half maart direct buiten gezaaid kan worden?? )

Aaaggghhrrrr stom geheugen van mij als ik moe ben!!!

Heb vandaag 4 zomerprei plantjes gekocht. Beetje in een opwelling, nu weet ik niet wat ik er mee moet.. Zonder koude bak of mm bak. In mn kweekbakjes binnen gaat niet passen. zijn de stengels te hoog voor.
Ook plantuitjes gekocht.. Ook daar weet ik nog niet wat mee te doen :P
voorlopig krijgen we nog 2 weken nachtvorst, dus ik zou nog niets buiten zaaien.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door