Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
#2614679
Dat is in Bocholt belgie. Vlakbij weert. Ik zou inderdaad op zoek naar een gewone houthandel. Dat is een stuk voordeliger en je kunt de maten vragen die je nodig hebt. Ik was er al achter dat latten die 20 cm zijn al niet te koop zijn. Terwijl ik die bij de houthandel wel kan bestellen.
Door hannabelgje
#2614842
Naar de boerenbond geweest voor compost, blijkt in hun compost kippenmest te zitten en bloed en beendermeel. Ze hadden ook nog compost van een ander merk wat wel gewoon alleen compost was dus die maar een paar zakken meegenomen. Ook een zak compost gekregen uit de composthoop van de buren. Naar de houthandel geweest om te vragen hoe het zit met mijn hout. Ze gingen ze vandaag zagen en ik kan ze morgen ophalen. Super!! Mijn schoonzus moet daar morgen toch zijn dus die gaat ze halen. dan ga ik morgen zelf de rest van de compost en turf halen om nog minimaal 1 bak alvast te vullen. Dan ga ik komend weekend lekker zaaien  :) :)
Net alvast een paar Tiny Tim tomaatjes gezaaid en lage afrikaantjes, Die staan nu ook lekker binnen.
Door Roosj
#2614850
Nadia schreef: Zojuist even mn bak in elkaar gezet. En idd, ik mis ongeveer 5 cm per vak.. Sjit zeg.. Oplichterij. Dacht echt omdat er met de maten 1.20 bij 1.20 bij stond ik wel goed zat!
Dan ga ik daar ook geen extra bakken kopen.
Dan even opmeten hoeveel hout ik nodig heb (volgensmij staat dat in het boek van Jelle) dan naar de gamma hout halen en mn bakken zelf maken... Dit schiet niet op zo.

wel heel blij met mn gekochte zaadjes bij zaden en zo :D Wat een keus wat een keus :D
Ik heb de prijzen van de gamma en praxis vergelijken (enigsten hier die larix verkopen), maar ik ben goedkoper uit door de bakken bij de Welkoop om te bouwen..
Door Roosj
#2614853
Hebben jullie ervaring met witlof? Hoeveel kan ik daarvan per vak doen en moet ik die voorzaaien? Of is het beter om die direct te planten?

Weten jullie nog een adres voor biologische 'Sugar baby', druiven en mini kiwi?
Door Roosj
#2614873
Geen idee.. Ik kwam ze tegen in de Welkoop en heb ze gelijk mee genomen (slechte eigenschap). Op het zakje staat alleen dat je ze 2x kunt gebruiken en dat je ze in mei moet planten + dat je met een glas erop sneller kroppen krijgt. Er staat niets over donker..
Door Nynke
#2614878
Ik kan me ook herinneren dat je witlof in het donker moet telen, anders worden ze geel en later groen. Daarom liggen ze in de supermarkt ook altijd onder een donker plasticje  ;)
Door Esther11
#2614882
zo hier zijn de eerste zaadjes ook gezaaid en staan op de vensterbak in de slaapkamer. nu hopen dan het weer beter wordt zodat ik mijn moestuin eens kan gaan omgraven en zaai/poot klaar kan maken.
Door Roosj
#2614892
keetje schreef: Misschien aanaarden, net als asperges ofzo?

Lijkt me ook wel leuk, volgens mij had mijn opa ze vroeger in kistjes in de kruipruimte,....
Wat is aanaarden?


Hier heb ik ze nog nooit onder een plasticje zien liggen..
Door hannabelgje
#2614908
Witof zaai je in het voorjaar en die laat je staan tot de herfst en dan haal je de wortels eruit, je snijd het loof eraf en de wortels gaan in een bak met zand in het donker. Dan krijg je witlof. Alle info kun je vinden op het moestuinforum zoals ook al eerder is gezegd ::) maarja dan moet je wel even moeite doen om te zoeken. ::)
Door Roosj
#2614912
hannabelgje schreef: Witof zaai je in het voorjaar en die laat je staan tot de herfst en dan haal je de wortels eruit, je snijd het loof eraf en de wortels gaan in een bak met zand in het donker. Dan krijg je witlof. Alle info kun je vinden op het moestuinforum zoals ook al eerder is gezegd ::) maarja dan moet je wel even moeite doen om te zoeken. ::)
Ik zou hier net een link zetten met uitgebreide info: http://www.tuinadvies.nl/groente_witloof_witlof.htm
Door Nadia
#2614913
Esther11 schreef: zo hier zijn de eerste zaadjes ook gezaaid en staan op de vensterbak in de slaapkamer. nu hopen dan het weer beter wordt zodat ik mijn moestuin eens kan gaan omgraven en zaai/poot klaar kan maken.
Cool!! Wist niet dat je ook ging planten :D
Als je nog zaadjes nodig hebt :D

Mijn betaling bij zaden en zo was gisteravond ontvangen.. ben benieuwd :D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door