Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lil
#2509414
Robian schreef: Wat ik ook belangrijk vind is dat je regelmatig andere runners hebt.
Ik merk met Jack dat als ik vaker met dezelfde groep mensen train hij koppen gaat tellen en geen geur meer wil nemen omdat hij al weet wie er ontbreekt.
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik geloof dat die oude blonde van mij ook zo iets zou doen.

Ik heb de groooootste moeite om hem GG sorteren te leren. Deed het de eerste 15 keer perfect en sindsdien vertikt hij het. Pakt alles, echt alles, maar neuhhhhhhhh niet die van het vrouwtje  >:( Instructeur zegt ook al, dan houdt het spelletje op en dat wil hij niet. Kun je toch wurgen knuffelen zulke honden!
Door zurca
#2509448
Wij doen ook praktijkspeuren met de honden en dat is idd. een les van uur waarbij meerdere sporen worden uitgelopen.
Tous doet het leuk maar het is voor hem een bezigheid voor "erbij". Omdat wij het van hem vragen om de speurjuf op te sporen doet hij dat maar zijn nummer 1 is wildsporen lopen. Hij loopt dus het spoor wat is uitgezet door de speurjuf maar ondertussen scant hij het hele bos. En daar moeten we soms zo om lachen. Dan komen we op een kruising, zijn eerste reactie is dan bijv. rechtsaf maar vliegensvlug bedenkt hij zich om dan bijvoorbeeld rechtdoor te gaan. Dan blijkt de speurjuf idd. rechts te zijn gegaan maar Tous heeft dan rechtdoor iets veel beters geroken en probeert op deze manier ons voor de gek te houden. Terug op het kruispunt weet tie dan dat we hem door hebben en kiets hij gewoon keurig de weg van de speurjuf.

Ik zou best weleens van andere Podencoeigenaren, die aan praktijkspeuren doen, willen weten hoe hun Podenco(mix) speurt. Bij onze speurjuf zijn we de enige met een Podencomix en een windhond, weinig vergelijkingsmateriaal dus.... De speurjuf vind het vaak ook moeilijk om Tous zijn gedrag te peilen, hij is zo anders dan andere speurhonden. Echt een geval apart die Tous van ons ;D Ziggy doet het anders, die speurt echt haar spoor en gaat vol voor de beloning. Tous is nadat hij haar gevonden heeft ook helemaal niet super enthousiast en nam soms zijn beloning niet eens aan. Hij wees aan waar ze zat om gelijk over te schakelen op het scannen van de omgeving. Tegenwoordig neem ik zelf zijn beloning mee, macaroni. Dat vind tie lekker genoeg om aan te nemen en motiveert hem iets beter om de speurjuf op te zoeken.

Onze honden dragen overgens een Y-tuig. En wat je schrijft over met de bek dicht speuren herken ik wel! Tous speurt ook met de bek open maar als hij echt geconcentreerd op een spoor zit dan lijkt hij het zelf beter te kunnen ruiken met de bek dicht. En dat doet tie dan ook om na een paar meter even flink te hijgen en dan met dichte bek weer verder te gaan. Het snurkende geluid herken ik niet. Ziggy joelt en gilt wel maar da's weer heel wat anders :biggrin2: ;)
Door Lil
#2509474
janinca2002 schreef: heb je een filmpje van het sorteren. Kunnen we kijken wat er gebeurd.
Helaas het is om 22.30 uur altijd al donker. We gaan het eens in het licht proberen. Van de andere kant wil ik hem wel nog dingen leren als zijnde leuke bezigheid, maar zijn volgende GG diploma gaat hij toch niet halen.
Ik ga namelijk stoppen met trainen. Het is na 11.5 jaar goed geweest. Zo lang blijven in zit en volgen en steeds die positiewisselingen. Nee, lijkt me niet comfortabel voor hem.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2515574
Vandaag weer gespeurd, dit keer met het nieuwe tuig. Hij heeft keihard gewerkt, moest net zo hard hijgen als vorige week en geen snurkje gehoord. Goed teken dat dit tuig hem beter zit dan de vorige, al moet ik erbij zeggen dat hij het met het vorige tuig ook niet elke les deed.

Ik heb wel filmpjes gemaakt, maar ik kan niet filmen zonder meneer K er ook op te zetten en hij wil liever niet online. En aangezien er niet gesnurkt is, luister ik daar braaf naar.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#2515676
Umai speurt ook met bek dicht, het is voor mij ook een methode om te zien of ze goed zit, behalve dat ze zich ook met haar hele gewicht in de lijn gooit als ze goed zit 8)
Ik heb een keer gehad met heel warm en droog weer dat ze een soort snurkaanval kreeg. Water hielp niet en ik ben toen gestopt want ze kon echt niet meer verder. Ik ben haar wel vaker tussendoor water gaan geven en als het heel warm is speur ik niet.

En als ze moe wordt krijgt ze een rimpel in haar mondhoek. Eigenlijk trekt ze dan haar mondhoek op. En dan lijkt ze verder nog niet echt moe kwa energie.
Door petralita
#2517277
Lita snurkt ook, niet met speuren, maar wel als ze een spoor ruikt van iets.
Dat heeft bij haar met opwinding te maken. speuren is nog eng. maar een spoor van iets opwindends ligt vaak in veilige omgeving.
Hoe verser of hoe dichter bij we komen, hoe erger het word.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door