Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2325810
Knijpen hoeft maar heeeeel zachtjes. Alleen om de filter 'door te spoelen' moest ik wat harder knijpen. Maar dat kwam omdat ik het water er sneller door wilde hebben.. Zo snel kon ik niet drinken :D

Ik proef verschil ja. Maar kan niet zeggen wat..
#2325950
Ik  gebruik nu al ongeveer 1 jaar de brita kan met indicator wanneer er een nieuwe filter in moet en ben erg tevreden erover..

Jullie hadden het over dat het water misschien teveel gefilterd is en ook alle goede dingen uit het water zijn? Misschien kan ik jullie verblijden met mijn info..

Mijn orthomoleculaire natuurarts heeft mij eens verteld dat het beter is om gezuiverd water te drinken, door de zuiverheid van het water, kan het water beter afvalstoffen afvoeren.
Als het water ongezuiverd is (dus gewoon uit de kraan) kan het water op molecuul niveau minder afvalstoffen transporteren, omdat de volume anders is..  (andere volume, doordat er al andere stoffen in het water zitten)
Door Lil
#2326044
Dat is interessant om te lezen!

Ik hoor vaker filter jij, dan krijg je te weinig kalk binnen. Toevallig kon ik ze met mijn waterkoker gerust stellen. Die was weer toe aan de maandelijkse ontkalkingsbeurt en dat met filter.

Dank je Nadia. Dat is inderdaad ook handig en nu kiezen haha
#2326045
Lil schreef: Dat is interessant om te lezen!

Ik hoor vaker filter jij, dan krijg je te weinig kalk binnen. Toevallig kon ik ze met mijn waterkoker gerust stellen. Die was weer toe aan de maandelijkse ontkalkingsbeurt en dat met filter.

Dank je Nadia. Dat is inderdaad ook handig en nu kiezen haha
Gebruik jij in je waterkoker altijd brita water? (denk ook even aan het water gebruik voor stoomreiniger?)
Door Lil
#2326226
Denk niet dat er van 4 tot 6 keer per maand kraanwater zoveel kalk in de waterkoker komt ;) voor eten koken en voor thee gebruik ik altijd brita.
Op het werk gaat er ook alleen maar britawater in mijn waterkoker en die moet zelfs elke 2 weken ontkalkt (daar zit wel meer kalk in de leiding dan hier). Dus brita laat een deel van de kalk door.  Het houd tegen, maar niet alles. Op mijn werk komt er dus echt nooit leidingwater in.
#2326382
ben even aan het speuren geslagen en kom hier een glazen kan tegen. http://www.natuurlijkemolen.nl/NM/nl/dept_50.html
Ook filtreersystemen voor op de kraan. Volgens mij had Tieneke toch ook een filter systeem?

Ik moet dus ook meer water drinken, maar kraanwater vind ik blèh... Misschien toch eens proberen hoe het met filteren gaat.

Iemand het trouwens op de honden/ katten geprobeerd? Hier drinken ze veel liever uit de sloot of vers regenwater, de bak thuis laten ze mooi staan :-\
Door Lil
#2326393
@pallas de dieren kregen vroeger toen ik thuis woonde al brita.  Mooi niet dat ze kraanwater wilden.

Nu krijgen ze geen brita. Ik heb een drinkfontein en daar zit dus ook een filter in. Eentje die het grove vuil (haren zand) eruit haalt en een koolstoffilter.

Ehhh ze zijn niet verwend hier...
Door sella
#2326478
Mijn honden prefereren altijd gefilterd water boven gewoon water. Toen ik nog katten had en met brita filterde, kon ik een mep krijgen als het te lang duurde om te wachten tot de britakan weer vol was, en gewoon kraanwater neerzetten. Oh wat was ik dan stout personeel.
Wij hebben ook altijd 10 liter water in de auto, en zetten in de zomer onderweg graag thee, onze manier van genieten en vrijheid. Soms is het dan aan het eind van de dag zuinig met water, zekers als het bloedheet is. Dan haal ik bij een openbaar toilet even een bak water uit de kraan. Nouhoor, ik lik net genoeg op, maar kijk vies en doe alsof ik walg.

Wij hebben al 6 jaar geen gewoon kraanwater meer door de filters, en moeten nog steeds ontkalken. Maar als je ziet wat een residu er ontstaat, ben ik blij dat het niet in ons systeem komt.
Aktieve kool, wat ook in de britafilter zit, inaktiveert micro-organismen, en daardoor hebben wij minder de spuitpoep en ik ben de giga hoge temperaturen kwijt, ik had soms maanden boven de 39 graden. Ook omdat ik allergisch ben voor veel antibiotica's is het filtersysteem voor mij een grote winst. Het zit vaak in het water waar de waterbedrijven uit innemen, en dat zit ook nog in het drinkwater. Weg opzwellende tong en vollopende longen.
#3217237
Even een heel oud topic omhooghalen.

Ik heb ook zo waterkoker brita apparaat gehad.
Ik gebruikte hem niet zo vaak(niet elke dag) maar hij gaf wel aan dmv de indicator wanneer ik het filter moest vervangen

Ehhm zoveel water filterde hij dus niet omdat ik hem dus niet dageljks gebruikte,maar moest dus wel elke 4 weken een nieuw filter.
Weggedaan !!!
Door Lil
#3217402
judith1967 schreef:Even een heel oud topic omhooghalen.

Ik heb ook zo waterkoker brita apparaat gehad.
Ik gebruikte hem niet zo vaak(niet elke dag) maar hij gaf wel aan dmv de indicator wanneer ik het filter moest vervangen

Ehhm zoveel water filterde hij dus niet omdat ik hem dus niet dageljks gebruikte,maar moest dus wel elke 4 weken een nieuw filter.
Weggedaan !!!
Wacht even je hebt een indicator en een aftellen. Ik had de laatste, die telt af 1 week, 2 weken, 3 weken en 4 weken om. Degene met indicator kijkt echt naar vervuiling, maar die was heel duur. Die heb ik dus nooit gehad.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door