Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2308600
Fido schreef: Ook ik moet natuurlijk wel lachen om de reacties hier op het forum MAAR.....

Ik vraag me eigenlijk werkelijk af of het wel zo onzinnig is zo'n cursus? Als ik zie wat voor krankzinnige dingen fout gaan bij te veel hondeneigenaaren  :-\ dan denk ik dat zo'n cursus voor vele een welkome aanvulling is  ;)
Precies...
Kijk voor de mensen die hier komen is het natuurlijk een leuke grap, ik moest er ook om lachen...
Maar als je dan kijkt naar wat een topics er hier op BP te vinden zijn over het drogen van snacks, er bestaan dus vragen genoeg over. En er zijn genoeg mensen die het bestaan van Barfplaats niet weten maar best wel zulke dingen voor hun hond willen doen.  ;)

Edit; Ik vind dan die cursus over steppen met je hond lachwekkender dan het drogen van snacks...Ik bedoel; Je neemt een step, een hond en gaan.... ::)
#2308603
Ik vind ook de vraag-en-antwoord onder de advertentie zorgwekkender. Iedereen die iets vraagt moet maar heel snel bij haar komen om het probleem op te lossen. Daar krijg ik eerder een minder goed gevoel bij dan zo'n droogcursus.

Overigens vind ik het snijwerk nog best lastig hoor  ;D. Heb laatst de lamslong aan meneer K over gelaten. Kreeg het niet voor elkaar en vond het zo jakkie!
#2308694
martine-tom schreef: ja die kwam op een ander forum al eens voorbij...toen was ze boos dat ze uitgelachen werd  :biggrin2:
Hoe moeilijk is het.
1: Koop een droger.
2: Koop vlees.
3: Snij het vlees in reepjes of blokjes (oh ik voorzie een vervolg les!!).
4: Leg het op de roosters.
5: Zet de droger aan.
6: Wacht een uurtje of 12.

:biggrin2:
Nu ik dit lees, en je cursus dus gevolgd heb, ben ik je nu 30 euries schuldig?? :biggrin2:
#2308825
Oh, maar die workshop steppen die ik gedaan heb vond ik WEL heel interessant en "belangrijk". Ik zou nooit iemand aanraden maar gewoon te gaan steppen; dat vereist toch een bepaalde techniek en "handigheid".
We konden verschillende soorten steps proberen maar ook verschillende manieren om de hond aan vast te maken (gordel, "springer") dus ik zou eerder een cursus steppen dan een cursus snacks drogen aanraden.

Maar ja.... als het een gat in de markt blijkt wil ik ook best voor 15 euro een leaflet verkopen; als het mij geld in het laatje brengt... laten we eerlijk zijn, deed ik het ook!

Suzanne
#2308909
Kaela schreef: Ik vind ook de vraag-en-antwoord onder de advertentie zorgwekkender. Iedereen die iets vraagt moet maar heel snel bij haar komen om het probleem op te lossen. Daar krijg ik eerder een minder goed gevoel bij dan zo'n droogcursus.

Overigens vind ik het snijwerk nog best lastig hoor  ;D. Heb laatst de lamslong aan meneer K over gelaten. Kreeg het niet voor elkaar en vond het zo jakkie!
Dan moet je het niet helemaal ontdooien en dan snijden gaat stuk makkelijker of een snijmachine op de kop tikken. Ik snij blokken van 5 kilo bevroren in plakken van een halve cm dik met de snijmachine. Ideaal!!
#2308948
cairodyn schreef: Dan moet je het niet helemaal ontdooien en dan snijden gaat stuk makkelijker of een snijmachine op de kop tikken. Ik snij blokken van 5 kilo bevroren in plakken van een halve cm dik met de snijmachine. Ideaal!!
Mag ik uw bankrekeningnummer  :worthy:
Door Lil
#2310019
Suzanne schreef: Oh, maar die workshop steppen die ik gedaan heb vond ik WEL heel interessant en "belangrijk". Ik zou nooit iemand aanraden maar gewoon te gaan steppen; dat vereist toch een bepaalde techniek en "handigheid".
We konden verschillende soorten steps proberen maar ook verschillende manieren om de hond aan vast te maken (gordel, "springer") dus ik zou eerder een cursus steppen dan een cursus snacks drogen aanraden.

Maar ja.... als het een gat in de markt blijkt wil ik ook best voor 15 euro een leaflet verkopen; als het mij geld in het laatje brengt... laten we eerlijk zijn, deed ik het ook!

Suzanne
Precies, ik vond het reuze moeilijk om op de juiste manier te steppen  :-\
Dat wisselen vereist wel eventjes enige training en techniek. Ook het remmen anders vlieg je over de kop.  :-X

Het onderdeel je hond meenemen was maar 20 minuten van de 2 uur.  ;) En dat was dus inderdaad proberen hoe het fijnste was mee te nemen. Ik had natuurlijk een hond bij me die moest wennen  ::)
#2310211
keetje schreef: Is er ook een cursus 'Fietsen-met-de-hond-naast-de-fiets-zonder-dat-de-hond-de-fietser-van-de-fiets-rukt-of-haar-een-geblesseerde-schouder-bezorgt'?
Heb ik graag 35 euries voor over! ::)
springer aan de fiets, zelf wat kilo's aankomen en gewoon zitten blijven  ;) :D
#2310220
nou ik ben het wel met Fido eens, ik denk dat er  nog best mensen zijn die er baat bij hebben. en dat die mensen dan 35 euro daar voor betalen en zelf aan de slag gaan, ipv viezegraankoekjes uit de winkel voeren, dat is dan toch mooi?

maaarrr ok, beetje grappig is het wel.

overigens heb ik recentelijk een betere manier ontdekt om de Bomann droger af te wassen. Wie biedt?
Door Martine-Tom
#2310228
nienk schreef: nou ik ben het wel met Fido eens, ik denk dat er  nog best mensen zijn die er baat bij hebben. en dat die mensen dan 35 euro daar voor betalen en zelf aan de slag gaan, ipv viezegraankoekjes uit de winkel voeren, dat is dan toch mooi?

maaarrr ok, beetje grappig is het wel.

overigens heb ik recentelijk een betere manier ontdekt om de Bomann droger af te wassen. Wie biedt?
Ik bied een leuk speel kameraadje voor als je eens in de buurt bent  :biggrin2:
Vertel!  :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door