Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door charmed
#2293545
Wij hebben 2 doggyrides. De oudere is makkelijk in elkaar en uit elkaar te halen, de nieuwe is nog erg stroef :) De oude ligt dan ook in mijn kofferbak en gaat elke dag mee op wandelingen. We hebben er wel vaker 4 shelties in gehad, ik vind hem ideaal in wandelen. Het vaste wiel is beter in het bos, zo'n swingwiel is beter op asfalt. De fietsstang heb ik nog niet gebruikt. Maar in wandelingen wil ik hem echt niet missen. :)
#2293588
ik weet niet hoe jou honden zijn , maar de opvanger DH wilde graag zitten, de belgische herder van mijn ouders wil dat ook.
ik heb ook een croozer, maar er zit geen opendak op dus konden ze alleen liggen en waren ze heel onrustig. met kleine honden gaat het heel  goed, die kunnen liggen zitten lopen etc.

verder kan mijn croozer ik meen 45 kg hebben, maar door het geklooi van de DH (37kg) heb ik de kar verknald, hij is totaal niet stevig mee, hij is nu wiebelig.

ik heb 1 handige hond erin gehad (was overigens een kleintje) en die presteerde het met zijn gewicht tegen de achterkant aan te hangen zodat het klittenband los laat en de hond naar buiten kieperde tijdens het fietsen.

als ik jou was ivm je zware honden zou ik heel erg letten op ze stabiliteit bij bewegende zware belasting, en erop letten dat ze kunnen zitten.
je zou ook kunnen kijken naar bv bagage karren, viskarren of kinderkarren (sommige hebben zelfs vering geloof ik)

open model
http://www.bikesexclusive.nl/Product/vi ... l%20Carico

laadvermogen tot 80kg
http://www.bikesexclusive.nl/Product/vi ... Exclusivio
Laatst gewijzigd door petralita op di 20 mar 2012, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
#2293611
Ik heb een inmiddels alweer oude Doggyride Original, en voor Logi een duwset erbij gekocht. Ideaal! Tara en Kátur pasten er samen net in, Taartje kon met d'r koppie uit het dak op de uitkijk  :biggrin2: en de twee IJsjes passen er nu ook goed in. Ik gebruik 'm een paar keer per week om Kátur te vervoeren naar het bos of naar de wei, Logi mag dan naast de fiets als jonge heer.
Het is echt een degelijke kar met een kunststof bodem, ook goed bruikbaar voor de zaterdagse boodschappen  :D lekker makkelijk parkeren  ::)
#2293734
Ik heb de Doggyride Novel, het grootste model, die kan een gewicht tot max 55 kilo aan. Ben er nog steeds heel blij mee, heel handig inklapbaar en de wielen werken met een kliksysteem. (weet natuurlijk niet hoe het bij de andere modellen is).
Achter de fiets, ligt hij heel stabiel op de weg en voor je beenspieren is het goed te doen.  :biggrin2:
Heb een hele goeie aanbieding voor je gevonden, zal hem je pben.  ;)
Door Irish
#2293753
Mevroi Kruim schreef: Ik heb een inmiddels alweer oude Doggyride Original, en voor Logi een duwset erbij gekocht. Ideaal! Tara en Kátur pasten er samen net in, Taartje kon met d'r koppie uit het dak op de uitkijk  :biggrin2: en de twee IJsjes passen er nu ook goed in. Ik gebruik 'm een paar keer per week om Kátur te vervoeren naar het bos of naar de wei, Logi mag dan naast de fiets als jonge heer.
Het is echt een degelijke kar met een kunststof bodem, ook goed bruikbaar voor de zaterdagse boodschappen  :D lekker makkelijk parkeren  ::)
Kan je voor de Doggyride Novel (Waar Daphne het over heeft) ook een wandel/duwset kopen?
Kan dat uberhaupt bij elke Doggyride of heb je echt wel aparte constructie voor fietskar of buggy? Buggy komt er een wieltje bij vooraan en achter een rek om tegen aan te duwen als ik het goed zie.
#2293788
Irish schreef: Kan je voor de Doggyride Novel (Waar Daphne het over heeft) ook een wandel/duwset kopen?
Kan dat uberhaupt bij elke Doggyride of heb je echt wel aparte constructie voor fietskar of buggy? Buggy komt er een wieltje bij vooraan en achter een rek om tegen aan te duwen als ik het goed zie.
Dat zie je goed  :biggrin2:

Elke Doggyride is verkrijgbaar als fietskar of als wandelwagen, en je kunt een soort uitbreidingsset kopen bestaande uit duwstang + voorwiel of stang voor aan je fiets.
#2293798
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe , heb nu al 7 jaar een doggyride de luxe , laadvermogen 80 kg en compleet met wandelset . Voordeel is dat het een erg ruime kar is , er kunnen gemakkelijk meerdere honden in . Nadeel , als je hem binnen wilt zetten dan moet dat ding steeds uit elkaar , wielen eraf etc . Kar past hier niet door de schuurdeur heen .

Het is wel een sterke kar , nu na 7 jaar hebben we laatst het voorwiel gerepareert , maar verder nog nooit mankementen aan gehad .

Ik heb o.a deze site gevonden , er zijn in vele regio,s winkels die ze verkopen , ik wil dus t.z.t eens gaan kijken naar o.a instapgemak etc

http://innopet.nl/
Door zurca
#2293840
Hier staat een doggyride deluxe in de schuur, met een laadvermogen van 80 kilo. Gekocht (via marktplaats) in de hoop dat iig Ziggy er in zou willen en bij langere fietstochten Tous erbij in... Tous durft niet eens in de buurt van het ding te komen, Ziggy gaat er best in maar zo lang het stil staat...Ze kon/wou nooit naast de fiets lopen tot ze dus in dat ding moest en we op weg waren. Toen kon ze ineens prima naast de fiets lopen, alles beter dan in die doggyride :biggrin2: ::) Maargoed, ik houdt hoop dat het nog eens wat gaat worden, wil er wandelset bijkopen in de hoop dat ik Ziggy al wandelend wel zo gek krijg om er in te blijven zitten :P

Wat ik een nadeel vind is dat de opening te laag is voor een grote hond. Ik heb een kar voor honden van 80 kilo, dat zijn over het algemeen honden met een grotere schofthoogte dan een middelmaatje hond maar mijn honden moeten echt bukken, door de poten zaken om in de wagen te komen. Verder vind ik het een nadeel dat de flappen met klittenband dicht gaan... Ziggy had zo zitten duwen dat ze dus met kop en voorpoten al buiten dat ding hing ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door