Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Jantina
#3283406
Dat dacht ik ook maar volgens mij DA mag Frontline niet in de nestperiode gegeven worden en Effipro wel? Hij verkoopt beide... (niet dat ik het ooit in het nest gegeven heb maar heb ooit eens op een pup een vlo gezien en toen toch war gehaald, alleen nooit gegeven omdat de ouderwetse vlooienkam z'n werk deed en de nestkleden 2x daags op 90 graden + azijn de rest)
Door Lizzy
#3283427
Monique77 schreef:Tsja, ik heb het ook gezien en ik ben niet veel wijzer geworden

Vindt het super lastig allemaal
Vorige zomer is onze Sjors gebeten door een teek, die wij volledig verwijderd hebben maar het wondje wilde niet genezen
Lang verhaal kort, een enorme hotspot die op zijn kop begon en binnen een week was uitgebreid tot over zijn schouders
We kregen het NIET onder controle .....


Sjors was down, wilde niets meer buiten likken/krabben, en was panisch voor vliegen om hem heen (heel handig als je tegenover een paarden manege woont)
Al met al zijn we bijna 2 maanden bezig geweest met allerlei AB-kuren en andere chemische zooi en heeft hij kantje boord gelegen door de huidinfectie die meneer teek veroorzaakt had

Advies van zowel de dierenarts en de dermatoloog was : Sterk tekenmiddel gaan gebruiken volgend jaar zomer en zorgen dat je AB in huis hebt dat je een reactie direct kan indammen

Bravecto vond ik zelf niet fijn aanvoelen omdat het 3 maanden werkt, dat sprak mij ergens tegen en heb dat dus nooit gegeven
Wel het zusje (volgens mij) Simparica, 2 maanden in het einde van de zomer toen Sjors weer opgeknapt was
Ik heb niets gemerkt aan Sjors, maar ook dit middel wordt niet echt heel goed aangeschreven dus twijfel ik hier ook weer over

Nu komt het tekenseizoen er weer aan en ben ik als de dood

Je hond kwijtraken aan een anti tekenmiddel is een no go, maar wat te denken aan een hond die je kwijt raakt door zo'n heftige reactie op een tekenbeet waardoor heel het immuunsysteem totaal van de leg is en de hotspot zich al een weg naar binnen was gaan vreten ?

Ik vindt het zo verdomde lastig, en het raakt me ook best dat mensen overal op FB maar roepen "ik snap zowieso die mensen niet die altijd maar gif op hun hond doen tegen wat teken"
Nee je hond verliezen aan een reactie op een teek is fijn ::)

De periode van afgelopen zomer wil ik Sjors niet nog een keer aandoen, dus we moeten wat ... Maar ja, wat is goed ?
Homeopathie en natuurlijke middelen ben ik echt fan van, maar tegen teken heb ik nog niets gevonden wat echt werkt helaas
Met Bravecto moet een teek eerst vastbijten en het bloed van je hond drinken om er dood aan neer te vallen. Nou, dan ben je daar toch klaar mee, hoef je dat middel toch niet te proberen?
Door Lil
#3283428
Jantina schreef:Dat dacht ik ook maar volgens mij DA mag Frontline niet in de nestperiode gegeven worden en Effipro wel? Hij verkoopt beide... (niet dat ik het ooit in het nest gegeven heb maar heb ooit eens op een pup een vlo gezien en toen toch war gehaald, alleen nooit gegeven omdat de ouderwetse vlooienkam z'n werk deed en de nestkleden 2x daags op 90 graden + azijn de rest)

Er was vroeger een speciale puppyvariant van frontline.
#3283430
Lil schreef:

Er was vroeger een speciale puppyvariant van frontline.
Nee hoor echt niet. Frontline spray mag je al gebruiken vanaf dat pups of kittens 1 dag oud zijn. Wel moet je ze dan laten drogen voor ze weer naar de moeder gaan. Zodat ze ze niet aflikt. De spray is redelijk onschuldig qua werkzame bestanddelen. Ik heb het 10 jaar verkocht zonder problemen. Eerst in de da praktijk en later in de dw. De spot on variant is dan weer een ander verhaal. Maar die mag je dus ook niet bij jonge of hele lichte dieren gebruiken. De vertegenwoordiger gaf toen het advies om tegen teken eens in de 2 wkn de nek en borststreek te sprayen naast de spot on. Ik deed dat bij tekenmagneet Frank die ook hotspots kreeg van teken en dat werkte heel erg goed.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
#3283432
Jantina schreef:Oké duidelijk, dank je!
Als het bij een nestje niet nodig is dan uiteraard liever niet doen. Afbeelding Wij gebruikte het bij de kittenopvang bij alles wat binnen kwam want dat was altijd vergeven van de vlooien natuurlijk. En van de entingen werden ze ziek, van de frontline nooit. Waren echt kittens bij van enkele uren oud.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door