Siberienne schreef: ↑wo 15 mei 2024, 18:42 IMG_5239.jpegOh heerlijk! Hier in Noord Nederland ook nog altijd zonnig en warm
Need I say more: zomer hier! 26c maar met koele bries. Genieten.
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Siberienne schreef: ↑wo 15 mei 2024, 18:42 IMG_5239.jpegOh heerlijk! Hier in Noord Nederland ook nog altijd zonnig en warm
Need I say more: zomer hier! 26c maar met koele bries. Genieten.
eelke schreef: Ooohhhh hier regent het al de hele dag!Dank Eelke, je bent een lieverd.
Ik gun je veel rust
Charlie Angel schreef: ↑do 16 mei 2024, 14:39 Dank Eelke, je bent een lieverd.Ik had een week. Maandag reed ik naar mijn werk in een giga stortbui, toen was mijn vakantie weer over dus ik hoef niet te balen hoor
Maar jij hebt ook nog vakantie toch? Dan is het wel balen die regen.
Heerlijk Siberienne, zo was het hier ook, geniet er van.
Vandaag meer wind en net wat druppels, nu wordt het al weer lichter.
eelke schreef: Ik had een week. Maandag reed ik naar mijn werk in een giga stortbui, toen was mijn vakantie weer over dus ik hoef niet te balen hoorEen soort van geluk bij een ongeluk dan.
Charlie Angel schreef: ↑vr 17 mei 2024, 14:09 Een soort van geluk bij een ongeluk dan.Ach, ik heb het best naar mijn zin op mijn werk, en ik heb nu al weer een lang pinkster weekend
Balen dat je weer aan het werk moest, maar dat werd verzacht door het slechte weer.
eelke schreef: Ach, ik heb het best naar mijn zin op mijn werk, en ik heb nu al weer een lang pinkster weekendDat is waar, scheelt ook weer.
Kaio schreef: ↑wo 15 mei 2024, 09:42 Jazeker. Ik merk groot verschil bij de honden tussen droge en natte warmte om het maar zo te zeggen.Ben benieuwd of ik het verschil merk als we een drogere zomer zouden krijgen.
Vanochtend was het weer een heel stuk kleffe, bah. Windstil. Bewolkt.
Gister zonnig met briesje en dat was lekkerder, zelfde temperatuur op de meter. Zino heeft toen gewoon langere ronde gelopen. Dat dufde ik van ochtend niet.
Trouwens ook te vroeg gejuicht met hooikoorts, was stap nies stap nies....
Ik heb het pas zo erg sinds ze niet meer maaien ( ja dit valt mee, maar laatste jaren sloeg het op de longen, fingers crossed dus maar voor dit jaar)
frodo quin schreef: ↑za 18 mei 2024, 18:59 Ben benieuwd of ik het verschil merk als we een drogere zomer zouden krijgen.ik gebruik dan desloratedine, ik wordt van heel veel van die pillen enorm moe, zo moe dat ik echt omkiep (wrslijk omdat ik al een moeheidsprobleem heb sinds sintjuttemus) . deze was de eerste die meeviel, hopelijk blijft dat ook zo.
Hele tijd lopen niesen is al stom, als je er ook ernstig ziek van wordt is het wel erg rot. Helpt medicatie?
Kaio schreef: ↑zo 19 mei 2024, 17:04 ik gebruik dan desloratedine, ik wordt van heel veel van die pillen enorm moe, zo moe dat ik echt omkiep (wrslijk omdat ik al een moeheidsprobleem heb sinds sintjuttemus) . deze was de eerste die meeviel, hopelijk blijft dat ook zo.Hier was dat gisteren. Alles stond blank. Dacht vandaag ook, maar geen regen gehad en heel warm deze namiddag.
mei en juni zijn voor mij de ergste maanden meestal.
We gaan zo meteen geloof ik eerst weer bakken met water over ons heen krijgen
Charlie Angel schreef: ↑za 18 mei 2024, 16:57 Dat is waar, scheelt ook weer.Ik ben in juli jarig en dan neem ik meestal die week vrij. En dan na het hoogseizoen nog 2 of 3 weken, als 'grote' zomervakantie. Normaal in september, maar ik moet even kijken hoe dat valt met de verbouwing aan mijn dak. Dat wilde ik niet tegelijk laten vallen met mijn vakantie, dus het is even wachten op de definitieve planning van de verbouwing, en dan kan ik mijn vakantie er omheen plannen.
Maar daarna is het volgens mij over met de feestdagen voorlopig.
Heb jij altijd in het hoogseizoen vakantie of hoeft dat qua werk niet en kan je juist eromheen plannen?
eelke schreef: Ik ben in juli jarig en dan neem ik meestal die week vrij. En dan na het hoogseizoen nog 2 of 3 weken, als 'grote' zomervakantie. Normaal in september, maar ik moet even kijken hoe dat valt met de verbouwing aan mijn dak. Dat wilde ik niet tegelijk laten vallen met mijn vakantie, dus het is even wachten op de definitieve planning van de verbouwing, en dan kan ik mijn vakantie er omheen plannen.Ah leuk, dus jij hebt altijd een verjaarweek. Sorry, ik ben flauw.
Siberienne schreef:En het is hier zo’n stralend zonnig weer - ok alles is geel van de pollen. Maar heerlijk om te zien hoe alles nu de grond uitvliegt. Moet opschieten met de moestuin nu….Mooi is dat he, hoe de hele natuur ineens openbreekt. Ik zie het hier ook, ineens zijn een deel van de struiken om ons huisje wit, een week geleden zag je alleen knoppen.