Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Sieglinde
#2970175
[quote="koekje"]
Oh, dan kan je alvast zin gaan maken.... :-X

Bestaat er in BE zoiets als ouderschapsverlof en dat je dat kan uitsmeren over een lange periode? Dus bv voor een jaar 1 of meerdere dagen minder werken?
[/quote]
Ja en die heb ik al 3/4 opgenomen. Je kan 4 maand voltijds ouderschapsverlof nemen, of 8 maaden halftijds, of 20 maanden 1/5. Per kind.
Ik heb nu 3 maand voltijds opgenomen. Anders moest ik 23 april al terug aan het werk. Vervolgens mijn maand vakantie ( die is collectief en dus niet te kiezen).
Voltijds aan het werk dus. 40 uren ::)
Het scheelt natuurlijk wel dat Robyn gewoon bij de papa thuisblijft en ik max 5 min( per fiets) of 15 min wandelen van het werk woon. Tijdens mijn middagpauze komt manlief naar daar of ik naar huis.
Door Jantina
#2970207
Verdikkes, de opvangdag van oma loopt al een tijdje niet lekker. Dan weer ruilen, nu 4 weken 'vakantie' (terwijl ze gewoon thuis) - er is altijd wel wat. We hebben besloten dat we dit niet meer zo willen (en kunnen, ik heb door al die toestanden nog maar 4 vakantiedagen over dit jaar zonder vakantie te hebben gehad  ::) ) wat dus betekend dat hij een dag extra naar de opvang zal moeten. Ik heb het hier wel zwaar mee. Dag minder werken kan niet en mijn contract loopt af in januari en tot die tijd wil ik werken wat ik werken kan. Maar het is wel een stap...
Door Hanny
#2970246
Komt goed, dan maar een dagje meer naar de opvang. Het is niet anders.
Het is al lastig genoeg als er door ziekte vrij genomen moet worden en niet ook nog door een van gedachten
veranderende oma.
Misschien wil oma nog wel inspringen, als er een keer iets is, dat zou al mooi zijn.
Deze oma past 100% zeker weten niet op, maar zou zo nodig wel een dagje ziekenoppas willen doen.
Woont te ver weg, dat kan dus ook niet.
Hoe vaak moet, of leuker klinkt mag, hij nu naar de opvang?
Voel je niet bezwaard, daar schiet je niets mee op.

Hanny
Door Jantina
#2970253
Ik denk dat het voor deze oma ook beter is om op inspringbasis op te passen, en dat zal ook vast wel gebeuren. Dit geeft irritaties die er niet moeten zijn zoals het nu gaat, dus het moet gewoon anders. Andere opa en oma wonen ook te ver weg om op te passen.
Hij gaat dan nu van 1 naar 2 dagen, mijn 3e werkdag is papa binnen of Fedde mee naar buiten, maar net hoe je het loopt en hoe druk het is :P. Papa heeft vandaag ook weer last minute op moeten lossen en dat betekend dat die kleine mee op pad is paarden insemineren, haha. En hij heeft een super papa die dit ook zo maar in past. :-*
Gebruikersavatar
Door koekje
#2970254
Ik denk ook dat een extra dag opvang hem geen kwaad zal doen. Hij is er al aan gewend, het is geen minibaby meer. Ik denk dat het jou wat meer lucht zal geven. Zoals het nu gaat, loop je je toch iedere keer druk te maken en daar schiet niemand iets mee op.
Gebruikersavatar
Door Else
#2970952
Wat een mooie kindjes!!!

@ Sieglinde, geniet vd laatste twee weekjes!! Ben benieuwd hoe je het gaat vinden.
Ik vind m'n werk iig wel weer leuk (maar werk 28 uur en geen 40) en zag er in het begin ook als een berg tegenop maar is dus helemaal goed gekomen  :)
Door orinake
#2971004
koekje schreef: Zo, dat is ook ineens geen mini-babytje meer!
Ik vind het zo leuk hoe jouw kinderen zo op elkaar lijken.
Volgende  week heb ik even alle 3 de kindjes samen, zal proberen van een foto te maken hoe ze nu alle 3 zijn ;)
Dan zie je dat er heel wat verschil in zit ;)
Door Sieglinde
#2971080
Verschil uiteraard maar ze lijken toch echt wel op elkaar.

Jeetje. Robyn had nieuwe kledij nodig. Ik was aan het wachten op de nieuwe alba collectie. 45€ voor een broek :o.
Ben maar naar de hema en zeeman gegaan :P 4 broeken, 2 truien, kousen, slofjes en nog wat kleinspul voor 45€ :P

Else: ik vind mijn werk leuk, ben blij weer aan de slag te kunnen binnenkort. Verveel me te pletter. Maar het zal uiteraard wel eventjes pijn doen :-X 40u valt wel mee. Robyn is een langslaper, ik ben weer thuis om 16u05 dus heb nog veel tijd die ik met haar kan doorbrengen.
Door orinake
#2971081
de onze krijgt alleen kledij van de zeeman. Wij zitten zo vaak in de tuin tussen de honden enzo dat witte tshirtjes en broekjes weinig of nooit lang proper blijven. Dus die dingen koop ik zowiso enkel daar ;)
Door wenche
#2971124
Hier koop ik kleertjes voor Evi bij de kringloopwinkel, marktplaats, jumpsuits via fb-groep of d&v-forum, een website met 2de hands kleertjes en een winkeltje met 2de hands kinderkleding...
Of inderdaad zeeman, hema, wibra en in de uitverkoop bij overige winkels...

Ik heb nu al meerdere kledingstukken (voornamelijk rompers) die gewoon niet meer schoon worden :p die kunnen voor dat geld dus in de kliko ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door