Cindy de Wolf schreef: ↑wo 25 mei 2022, 11:29 Pullman matrassen zijn economisch afgeschreven na grofweg 10jaar net als een laminaat vloer dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze ook daadwerkelijk technisch op zijn. En een goede laminaat vloer is na 10 jaar echt nog niet op. Zeker niet in de slaapkamer waar weinig gelopen wordt, tel daarbij op dat wij ook nog zo'n 3 maanden per jaar op de camping zijn... En als je denkt verzekerd te zijn en dit gebeurt 100% buiten je schuld om dan is dit wel echt een trap na. Ik weet iig wel waarom ik de afgelopen 5 jaar het gros van de verzekeringen eruit gemieterd heb. Alleen 2 nieuwe pullman matrassen is al 2000 euro, dan nog de nieuewe kledingkasten, alle stroom voor de bouwdroger, wasmacine en wasdroger nou sorry hoor in deze economische ellendige periode is dit zuur. En wat ik nog het ergste vind tot op de dag vandaag hebben de buren nul keer gevraagd of ze iets konden doen. 2 weken lang hebben ze water via een tuinslang naar boven van ons gehad over onze watermeter er kan nog geen dank je wel vanaf! Dat doen we dus nooit meer!Ja sorry, maar je haalt er allerlei ellende bij (die ik echt vervelend voor je vind hoor) die niets met de verzekering te maken heeft. Een verzekering is een zakelijke overeenkomst. Je tekent voor de voorwaarden en als je die niet bijhoudt, dan gebeurd er dit. Dan ben je niet verzekerd voor wat je denkt.
Ik zou voorstander zijn om in zo'n situatie een basis schade bedrag uit te keren.
Polisvoorwaarde veranderen zo vreselijk vaak, dat is gewoon niet te doen. Ik weet dat ik destijds gezocht heb op nieuwwaarderegeling en ook gevonden had, alleen niet dieper de voorwaarden ingedoken want ik had natuurlijk moeten en kunnen weten dat er meer achter zat.
Volgende week maar weer eens bellen wanneer we iets horen van de VVE opstalverzekering!
Dat de buren zo doen, das stom. Dat jij hele dure matrassen hebt, dat past dus niet bij het type verzekering dat je hebt. Dat er nu economische ellende is, daar kan de verzekering ook niets aan doen. Die zijn daar toch niet opeens verantwoordelijk voor?
Ik heb niets met verzekeringen hoor. Ik werk er niet mee of voor of wat dan ook. Maar ik vind het gek dat er op de verzekering gemopperd wordt, terwijl alles duidelijk is waar je voor betaald.
Wij hebben geen dure spullen en wij hebben een eenvoudige inboedelverzekering. Dus als wij een dergelijke pech zouden hebben, weten we wat ons te wachten staat. Dan moeten we voor een groot deel zelf voor de kosten opdraaien.
Ik hoop echt dat de opstal verzekering wat mee wil vallen en echt Cindy, ik snap dat het een klote situatie is en heb met je te doen.