Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3283055
Goed de aflevering bekeken. Tja de woordvoerder, die is natuurlijk uitgebreid getraind in dit soort dingen. Ontwijken en mogelijk andere zaken erbij halen. Die kan uiteraard ook niet zeggen, ja het zou kunnen, stel die zegt dat dan heeft dat bedrijf een hoop rechtzaken aan de broek hangen, want dan zouden ze het zogezegd geweten hebben. Dus ja ik snap zijn gel*l wel, waarbij die wel aangeeft dat als er genoeg meldingen zijn dat ze het echt wel serieus nemen. (en ja een onderzoekje is niet binnen een paar weken weer afgerond dus ook dat zal dan heel lang duren)

Daarnaast ja heel veel wordt niet gemeld, ik heb ook niet gemeld dat eentje van scalibor hotspots kreeg en de ander van advantix. En ook wel sloom.

EN ik heb hier dus gewoon een probleem in sommige jaargetijden. Ik heb het over honderd teken per dag bij die 3. En dat is dus niet specifiek in het bos open maar ze zitten ook in de tuin hoor. Het maakt eigenlijk weinig uit, op sommige plaatsen heb ik er maar 50 ipv 100. Maar veel is veel. Daarnaast krijgt Fozzy hotspots van de teken zelf. En ik werd regelmatig gebeten (gelukkig voel ik het vaak direct!) , thuis door een overlopende teek, want je krijgt ze er echt niet allemaal vanaf, bij lange na niet.
En dus alleen maar antivlo middel zo wil ik er niet tegenaan kijken. Goed nu zijn er ook mensen die bij het vinden van een teek op de hond gelijk alarm slaan en antibiotica gaan halen ed. Andere uiterste, maar als je het ooit meemaakt zoals bij mijn honden dan is het niet "maar".
Maar dan nog, nee zoiets als bravecto, ik blijf er uit de buurt. Ik zou het graag anders doen met natuurlijke middelen, maar ook zoveel wel eens geprobeerd waarvan andere zo vol lof van waren, maar helaas hier doet het niks (al zou ik 90 ipv 100 dus niet merken, maar ook dat is niet afdoende).
Dus ik gebruik als het heel erg is, exil spray. Kan ik een beetje lager doseren en is maar een paar weken werkzaam. Meurt trouwens wel :-X
Door Jantina
#3283059
Ik heb hier Effipro in huis. Voor als het echt moet, en dat moet bij mij pas als ik een vlo zie of als we echt naar tekengebied gaan. Een beetje op een washandje en door de vacht, meer niet. Woon je echt in tekengebied dan snap ik echt wel dat je wat moet.
#3283065
Lil schreef:als je mijn bericht terugleest dan zie je het toch opgenoemd staan onder de producten waarbij klachten door zijn ontstaan?

O en ik moet op Jones 4 tot 5 hele flessen spray gebruiken... dat gaat hem niet worden.
Kimba had spray gelet op haar lage gewicht en die had tenminste geen klachten op 4 plekken maar over haar hele lijfje. Schilfers en roodheid en jeuk en.... wassen helpt daar dan dus niet meer tegen he. Grotendeels is het dan al opgenomen.
Daar staat frontline, dat hadden ook de pipetten kunnen zijn. Over de pipetten zijn namelijk veel meer klachten en is minder "onschuldig' dan de sprayvorm en de maximale dosering voor honden boven de 40 kilo is 80 ml. Als je zo enorm overdoseert dan kan ik me voorstellen dat ze daar op gaan reageren ja.
Door Lil
#3283073
hannabelgje schreef:Daar staat frontline, dat hadden ook de pipetten kunnen zijn. Over de pipetten zijn namelijk veel meer klachten en is minder "onschuldig' dan de sprayvorm en de maximale dosering voor honden boven de 40 kilo is 80 ml. Als je zo enorm overdoseert dan kan ik me voorstellen dat ze daar op gaan reageren ja.
Ach Hanna ik heb nooit overgedoseerd. Hele diepe zucht...

Op het flesje voor Kimba stond 4 x sprayen per kg lichaamsgewicht. Ik kan rekenen. Er zit 20 ml in het flesje en hij is 55 kg dus goh wat veel he die 4 tot 5 flessen...

20 ml x 4 = 80 ml. Waarbij de da zegt 15 kg meer is wel veel meer dan 40 dus dan zou ik iets meer geven.
Door eelke
#3283076
Lil schreef:Ach Hanna ik heb nooit overgedoseerd. Hele diepe zucht...

Op het flesje voor Kimba stond 4 x sprayen per kg lichaamsgewicht. Ik kan rekenen. Er zit 20 ml in het flesje en hij is 55 kg dus goh wat veel he die 4 tot 5 flessen...

20 ml x 4 = 80 ml. Waarbij de da zegt 15 kg meer is wel veel meer dan 40 dus dan zou ik iets meer geven.

Vreemd, ik zie alleen flesjes van 100 en dacht ik 250 ml. Niet zo gek dat Hanna dan denkt dat je te veel geeft, toch?
Gebruikersavatar
Door MargaS
#3283078
Martine-Tom schreef:Hier wel, mijn vorige hond heeft er brandwonden van opgelopen, no way dat ik dat ooit nog zal kopen.
Paar jaar geleden hebben ze hier een flesje Frontline kapot gebeten en op gelebberd maar geen klachten.
#3283081
eelke schreef:

Vreemd, ik zie alleen flesjes van 100 en dacht ik 250 ml. Niet zo gek dat Hanna dan denkt dat je te veel geeft, toch?
Er zijn flessen van 100 ml en van 250 ml. Met 1 fles van 100 ml zou je dus al toekomen dus 4 flessen is dan dus flink overdoseren. Is van mij dan niet zo'n rare hersenkronkel lijkt me.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door Martine-Tom
#3283086
MargaS schreef:Paar jaar geleden hebben ze hier een flesje Frontline kapot gebeten en op gelebberd maar geen klachten.
Wij hebben de hond toen bij de da laten sprayen conform het voorschrift. Ze begon gelijk te piepen, eenmaal thuis mochten we haar niet meer aanraken, ik ben toen voorzichtig gaan kijken en ze zat onder de chemische brandwonden :'(
#3283093
eelke schreef:Welke dan? Ik vind bravecto wel een beetje een 'enige in zijn soort'. Alle druppels werkten hier niet lekker op zijn huid, gaf steevast hotspots. Idem voor banden. Comfortis werkt maar een maand en is daarmee heel duur. Natuurlijke goedjes en sprays doen amper wat...

Ik moet de uitzending nog terugkijken hoor, maar ik vind het wel heel lastig, wat te doen tegen teken. Gijs kreeg bravecto en ik had het idee dat zelfs Joep daardoor minder teken had. Ik ben dan ook heel benieuwd hoe dat nu het komende jaar gaat zijn.
Ik heb comfortis twee keer in twee jaar gegeven en het werkt veel langer dan een maand hoor. Nooit meer een teek of vlo gezien.
Maar het is ook een insecticide, waarom wordt daar niet voor gewaarschuwd?
Door Lil
#3283095
hannabelgje schreef:Er zijn flessen van 100 ml en van 250 ml. Met 1 fles van 100 ml zou je dus al toekomen dus 4 flessen is dan dus flink overdoseren. Is van mij dan niet zo'n rare hersenkronkel lijkt me.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Ik zie het nu. Heb het na de klachten van Kimba niet meer gebruikt. Die kleine fles is er idd niet meer. 100 ml is namelijk bedorven voordat je het op hebt bij zo'n kleintje. 4 x pompen per kg staat wel nog in de gebruiksaanwijzing. Evenals de 80 ml. 4 x pompen is meer dan 80 ml, ahhhhhh zal de da wel eens vragen wat hij ervan vindt. Kleintje gaat het in ieder geval niet krijgen maar die heeft veel minder snel teken dan die grote. Gelukkig is het nog geen 20 graden.
Door Martine-Tom
#3283096
Lazy Garfield schreef:Ik heb comfortis twee keer in twee jaar gegeven en het werkt veel langer dan een maand hoor. Nooit meer een teek of vlo gezien.
Maar het is ook een insecticide, waarom wordt daar niet voor gewaarschuwd?
Alle anti-vlo en anti-teek is insecticide (muv homeopathie enzo).

Persoonlijk denk ik dat het allemaal lood om oudijzer is, het is volgens mij allemaal net zo slecht. Alleen hoe meer ik erover hoor...ik denk dat Bravecto niet meer of minder schadelijk is als de rest alleen dat de werking veel langer is dan gemeld word en je dan het risico op stapeling krijgt. Ik heb het ook een paar x gegeven en idd 1 keer aan het begin van het seizoen, maart/april zoiets en dan was ie de rest van het jaar vlo-vrij. Ik denk dus dat als je het gebruikt je het niet klakkeloos elke 3 maanden moet geven maar goed op moet letten wanneer het uitgewerkt is en pas dan eventueel een volgende dosering geven.
#3283100
Martine-Tom schreef:Alle anti-vlo en anti-teek is insecticide (muv homeopathie enzo).

Persoonlijk denk ik dat het allemaal lood om oudijzer is, het is volgens mij allemaal net zo slecht. Alleen hoe meer ik erover hoor...ik denk dat Bravecto niet meer of minder schadelijk is als de rest alleen dat de werking veel langer is dan gemeld word en je dan het risico op stapeling krijgt. Ik heb het ook een paar x gegeven en idd 1 keer aan het begin van het seizoen, maart/april zoiets en dan was ie de rest van het jaar vlo-vrij. Ik denk dus dat als je het gebruikt je het niet klakkeloos elke 3 maanden moet geven maar goed op moet letten wanneer het uitgewerkt is en pas dan eventueel een volgende dosering geven.
Ik denk dat omdat het 3 maanden moet blijven werken, de dosering ook veel hoger is dan bij andere middelen. Bij comfortis staat wel in de bijsluiter dat het neurologische bijwerkingen kan hebben. Bij bravecto staan er alleen maar redelijk onschuldige bijwerkingen in. Dan lijkt het dus heel veilig als je de bijsluiter vantevoren doorkijkt.
Door Martine-Tom
#3283102
hannabelgje schreef:Ik denk dat omdat het 3 maanden moet blijven werken, de dosering ook veel hoger is dan bij andere middelen. Bij comfortis staat wel in de bijsluiter dat het neurologische bijwerkingen kan hebben. Bij bravecto staan er alleen maar redelijk onschuldige bijwerkingen in. Dan lijkt het dus heel veilig als je de bijsluiter vantevoren doorkijkt.
Er is ook een andere pil op de markt met dezelfde werkzame stof als Bravecto maar dan maar 1 maand werkzaam...kan alleen niet op de naam komen.
#3283103
Martine-Tom schreef:Er is ook een andere pil op de markt met dezelfde werkzame stof als Bravecto maar dan maar 1 maand werkzaam...kan alleen niet op de naam komen.


Je bedoelt waarschijnlijk NexGard Martine? Is ook een insecticide dacht ik.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door