Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3282980
Jantina schreef:Het is net wat Tannetje zegt, waar hebben we t over mensen, een anti vlo middel!!! Daar ga je toch niet zulke risico's mee lopen...

Dat is toch ook niet helemaal waar. Het middel is ook tegen teken. En worden we niet allemaal massaal bang van Lyme???

De meeste die ik ken die het gebruiken is voor tegen teken. En ik kan je vertellen dat sommige honden wel zo veel teken kunnen hebben dat je er eng van wordt.
Nou gebruik ik dit spul nog niet, maar ik grijp toch ook wel eens naar chemische middelen, aangezien de teken van de honden overlopen op mij, en ik nog steeds geloof dat de dieren een veel grotere weerstand hebben tegen lyme dan wij mensen.
Dit spul gebruik ik gewoon niet omdat ik een pilletje dat minimaal 3 maanden effectief is, mogelijk 6 met mijn verstand niet vertrouw. Waarbij het 2e probleem is dat als het averechts werkt wat sowieso vaak is met chemische zooi, dan is er geen manier om het ongedaan te maken.

Oja de uitzending moet ik nog bekijken ;)
#3282986
Kaio schreef:Dat is toch ook niet helemaal waar. Het middel is ook tegen teken. En worden we niet allemaal massaal bang van Lyme???

De meeste die ik ken die het gebruiken is voor tegen teken. En ik kan je vertellen dat sommige honden wel zo veel teken kunnen hebben dat je er eng van wordt.
Nou gebruik ik dit spul nog niet, maar ik grijp toch ook wel eens naar chemische middelen, aangezien de teken van de honden overlopen op mij, en ik nog steeds geloof dat de dieren een veel grotere weerstand hebben tegen lyme dan wij mensen.
Dit spul gebruik ik gewoon niet omdat ik een pilletje dat minimaal 3 maanden effectief is, mogelijk 6 met mijn verstand niet vertrouw. Waarbij het 2e probleem is dat als het averechts werkt wat sowieso vaak is met chemische zooi, dan is er geen manier om het ongedaan te maken.

Oja de uitzending moet ik nog bekijken ;)
ja maar ook tegen teken zijn er vele alternatieven ipv bravecto.
Door eelke
#3282990
hannabelgje schreef:ja maar ook tegen teken zijn er vele alternatieven ipv bravecto.
Welke dan? Ik vind bravecto wel een beetje een 'enige in zijn soort'. Alle druppels werkten hier niet lekker op zijn huid, gaf steevast hotspots. Idem voor banden. Comfortis werkt maar een maand en is daarmee heel duur. Natuurlijke goedjes en sprays doen amper wat...

Ik moet de uitzending nog terugkijken hoor, maar ik vind het wel heel lastig, wat te doen tegen teken. Gijs kreeg bravecto en ik had het idee dat zelfs Joep daardoor minder teken had. Ik ben dan ook heel benieuwd hoe dat nu het komende jaar gaat zijn.
#3282999
eelke schreef:Welke dan? Ik vind bravecto wel een beetje een 'enige in zijn soort'. Alle druppels werkten hier niet lekker op zijn huid, gaf steevast hotspots. Idem voor banden. Comfortis werkt maar een maand en is daarmee heel duur. Natuurlijke goedjes en sprays doen amper wat...

Ik moet de uitzending nog terugkijken hoor, maar ik vind het wel heel lastig, wat te doen tegen teken. Gijs kreeg bravecto en ik had het idee dat zelfs Joep daardoor minder teken had. Ik ben dan ook heel benieuwd hoe dat nu het komende jaar gaat zijn.
Frontline spray (tegen vlooien niet meer geweldig, teken wel), comfortis, advantix, seresto, scalibor. En tuurlijk is dat niet voor iedere hond geschikt, maar bravecto vind ik voor geen een hond geschikt persoonlijk.
Door Lil
#3283012
hannabelgje schreef:Frontline spray (tegen vlooien niet meer geweldig, teken wel), comfortis, advantix, seresto, scalibor. En tuurlijk is dat niet voor iedere hond geschikt, maar bravecto vind ik voor geen een hond geschikt persoonlijk.
Ik ben heel erg bang geworden voor Bravecto maar advantix seresto, scalibor, frontline. Allemaal kreeg mijn hond daar huidklachten van. Mijn da zegt ik geef je graag comfortis maar tegen teken werkt dat het slechtste van de allemaal het is meer een anti vlo ding dan anti teek ding.

Heel veel teken is echt niet gezond plus dat ik zelf ook wel eens een heb gehad en dacht.... hmmmm in het bos had ik de sokken over de broek en spray op... in huis verliezen ze wel eens teken die ik over het hoofd zie dus de kans dat ik in mijn eigen huis besprongen word is groter vrees ik...

Bravecto heb ik twee keer gegeven zonder enige klachten. Ze krijgen het 1 keer per jaar, op het moment dat ik gek word van de teken en anders niet (geldt voor alle middelen).

Dus ik weet nu echt niet; wat geef ik komende lente??? :-\
#3283015
Lil schreef:Ik ben heel erg bang geworden voor Bravecto maar advantix seresto, scalibor, frontline. Allemaal kreeg mijn hond daar huidklachten van. Mijn da zegt ik geef je graag comfortis maar tegen teken werkt dat het slechtste van de allemaal het is meer een anti vlo ding dan anti teek ding.

Heel veel teken is echt niet gezond plus dat ik zelf ook wel eens een heb gehad en dacht.... hmmmm in het bos had ik de sokken over de broek en spray op... in huis verliezen ze wel eens teken die ik over het hoofd zie dus de kans dat ik in mijn eigen huis besprongen word is groter vrees ik...

Bravecto heb ik twee keer gegeven zonder enige klachten. Ze krijgen het 1 keer per jaar, op het moment dat ik gek word van de teken en anders niet (geldt voor alle middelen).

Dus ik weet nu echt niet; wat geef ik komende lente??? :-\
Ook klachten op de spray van frontline?
Door Martine-Tom
#3283023
hannabelgje schreef:Ook klachten op de spray van frontline?
Hier wel, mijn vorige hond heeft er brandwonden van opgelopen, no way dat ik dat ooit nog zal kopen.
Door irmaa
#3283025
Tja alle gif is vreselijke zooi, natuurlijk, maar ik gaf de bravecto wel aan mijn honden 2 x per jaar, laatste 2 jaar.. Geen klachten hier... of toch?? mijn ouwetje is overleden, en misschien.... dat schiet nu door mijn hoofd... stel je voor dat ...
Maar al die vele klachten, heb daar toch zo mijn vraagtekens bij. Alles wordt op de bravecto gezet. als je kijkt bijv. op de FB pagina waar "klachten" staan over bravecto. Zou zo graag echt willen zien welke en wat echt gerelateerd is aan het spul. Je kan zo alles wel terugvoeren op Bravecto. Geen enkel medicijn is onschadelijk en is soms dodelijk.
Het blijft gewoon erg moeilijk, goed spul wat werkt en geen schade aan kan richten is er gewoon (nog) niet.
Zou een werelduitvinding zijn als dat er ooit komt.
#3283028
irmaa schreef:Tja alle gif is vreselijke zooi, natuurlijk, maar ik gaf de bravecto wel aan mijn honden 2 x per jaar, laatste 2 jaar.. Geen klachten hier... of toch?? mijn ouwetje is overleden, en misschien.... dat schiet nu door mijn hoofd... stel je voor dat ...
Maar al die vele klachten, heb daar toch zo mijn vraagtekens bij. Alles wordt op de bravecto gezet. als je kijkt bijv. op de FB pagina waar "klachten" staan over bravecto. Zou zo graag echt willen zien welke en wat echt gerelateerd is aan het spul. Je kan zo alles wel terugvoeren op Bravecto. Geen enkel medicijn is onschadelijk en is soms dodelijk.
Het blijft gewoon erg moeilijk, goed spul wat werkt en geen schade aan kan richten is er gewoon (nog) niet.
Zou een werelduitvinding zijn als dat er ooit komt.
Ja misschien staan er best vage dingen tussen hoor. Maar het is een feit dat ik van andere middelen nooit zoveel klachten en gekke dingen gezien heb. En honden die dus gewoon omvallen binnen een paar dagen.
Door Lil
#3283030
hannabelgje schreef:Ook klachten op de spray van frontline?
als je mijn bericht terugleest dan zie je het toch opgenoemd staan onder de producten waarbij klachten door zijn ontstaan?

O en ik moet op Jones 4 tot 5 hele flessen spray gebruiken... dat gaat hem niet worden.
Kimba had spray gelet op haar lage gewicht en die had tenminste geen klachten op 4 plekken maar over haar hele lijfje. Schilfers en roodheid en jeuk en.... wassen helpt daar dan dus niet meer tegen he. Grotendeels is het dan al opgenomen.
Door Lil
#3283031
hannabelgje schreef:Ja misschien staan er best vage dingen tussen hoor. Maar het is een feit dat ik van andere middelen nooit zoveel klachten en gekke dingen gezien heb. En honden die dus gewoon omvallen binnen een paar dagen.
Over advantix kom je ook veel nare dingen tegen. Meer huid gerelateerd maar ook honden die echt heel ziek werden.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door