Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lil
#3071429
Kaela schreef: Hebben we geprobeerd, werkte niet. Dan valt de deur er niet meer in. Maar wel dank voor het idee  :-*
hmmmm dan misschien (mede omdat ik niet zo handig ben en niet zo'n haast heb) toch maar sparen voor een kamerkennel in die style. Die gaan wel naar buiten open. Mijn man gaat nooit erlangs passen als deur naar binnen gaat en als de bench/kennel niet precies op maat is, dan gaat hij ook niet in mijn woonkamer passen  :-\
Dus ik ben wel zeer geínteresseert in wat allemaal kan.

Fijn voor Oscar dat hij zo'n mega fijn huis heeft!  :-*
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3071567
Lil schreef: hmmmm dan misschien (mede omdat ik niet zo handig ben en niet zo'n haast heb) toch maar sparen voor een kamerkennel in die style. Die gaan wel naar buiten open. Mijn man gaat nooit erlangs passen als deur naar binnen gaat en als de bench/kennel niet precies op maat is, dan gaat hij ook niet in mijn woonkamer passen  :-\
Dus ik ben wel zeer geínteresseert in wat allemaal kan.

Fijn voor Oscar dat hij zo'n mega fijn huis heeft!  :-*
Dat is, als je het zelf bouwt, natuurlijk allemaal aan te passen. Voor jou man moet ie zeker hoger en zou je meer diepte moeten hebben. Of inderdaad een deur die naar buiten kan. Ook zo'n paneel is op maat te laten maken. Maar dan kan je net zo goed een heel hok op maat laten maken. Is alleen wel heel prijzig. Dat was voor ons de reden om zelf aan de slag te gaan.

Misschien gek idee, maar als je echt zoiets wil, gewoon een klusjesman voor 1 dag inhuren. Het idee is namelijk super simpel en als je het paneel klaar hebt staan gemakkelijk in 1 dag te realiseren. Mocht je willen kan ik je via pb natuurlijk wat gedetailleerde info sturen!
Door Lil
#3071710
Kaela schreef: Dat is, als je het zelf bouwt, natuurlijk allemaal aan te passen. Voor jou man moet ie zeker hoger en zou je meer diepte moeten hebben. Of inderdaad een deur die naar buiten kan. Ook zo'n paneel is op maat te laten maken. Maar dan kan je net zo goed een heel hok op maat laten maken. Is alleen wel heel prijzig. Dat was voor ons de reden om zelf aan de slag te gaan.

Misschien gek idee, maar als je echt zoiets wil, gewoon een klusjesman voor 1 dag inhuren. Het idee is namelijk super simpel en als je het paneel klaar hebt staan gemakkelijk in 1 dag te realiseren. Mocht je willen kan ik je via pb natuurlijk wat gedetailleerde info sturen!
zou dat goedkoper zijn?
Je koopt ze voor 250 euro. 1x 1 is voldoende voor die uitzonderlijke keer dat hij erin moet.
Klusjesman en materiaal zal ook wel snel zoveel kosten, toch?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3071730
Lil schreef: zou dat goedkoper zijn?
Je koopt ze voor 250 euro. 1x 1 is voldoende voor die uitzonderlijke keer dat hij erin moet.
Klusjesman en materiaal zal ook wel snel zoveel kosten, toch?
250 euro  :o Die heb ik niet gevonden in mijn zoektocht (en nu wil ik het niet meer weten  ;D ). Die kamerkennels op de link van Els op facebook was de grootste 350 euro en dan kon je op maat laten maken. Daar durfde ik de prijs niet van op te vragen.

Ons materiaal was relatief duur. Het paneel moest uit zeeland komen met bezorgingskosten gelinkt aan de afstand. Dat was dus erg duur, maar ik kon geen enkele andere leverancier vinden die deze maat op voorraad had.
Het houtwerk (het is geen mdf, ik geloof dat dit triplex heet, dat is sterker en steviger) was ook duur, omdat we 2 platen nodig hadden. Als je de maten wat slimmer aanpast op de maten van een plaat, bespaar je weer een hoop. Nu hebben we nog bijna een hele plaat aan resten staan.

Alles bij elkaar waren we nu nog geen 300 euro kwijt. Meneer K is er op zijn gemakje een middag mee bezig geweest, dus een klusjesman zou dat absoluut ook moeten kunnen. Geen idee wat dat dan kost. Maar als je voor 250 euro iets kant en klaar kan kopen, zal dat goedkoper zijn.
Door TessaThomas
#3071753
Mooi hok zeg! Daar kan je iets heel onopvallends en gaafs van maken!

Voor een klusjesman is het inderdaad kwestie van uurtjes ipv dagen. Laat ik het zo zeggen, mijn vriend heeft in 2 uurtjes de autokennels gemaakt en dan was ik de vertragende factor ivm maten.  ;D Dus met de auto meten, materiaal meten en zagen en alles hufterproof in elkaar zetten. Alleen de deurtjes moeten nog, die maken we ook zelf, maar moeten gelast worden door oom, dus dat is wachten tot ze klaar zijn.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3071756
Had je trouwens wel bedacht dat, als je dat hok ooit wil verplaatsen, die muur moet schilderen?
Hij zal vast tegen die muur aan gaan liggen met zijn rug en dat wordt echt vies. Dat krijg je niet meer met water en sop schoon  :-\

Om die reden hebben mijn ouders een mand met een hoge achterkant gekocht voor Hope, die ging ook altijd tegen de muur aanliggen en dat was na het schilderwerk toch wel erg jammer.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3071789
Hope schreef: Had je trouwens wel bedacht dat, als je dat hok ooit wil verplaatsen, die muur moet schilderen?
Hij zal vast tegen die muur aan gaan liggen met zijn rug en dat wordt echt vies. Dat krijg je niet meer met water en sop schoon  :-\

Om die reden hebben mijn ouders een mand met een hoge achterkant gekocht voor Hope, die ging ook altijd tegen de muur aanliggen en dat was na het schilderwerk toch wel erg jammer.
Hahaha, ja dat hebben we bedacht  ;D. Daarom blijft dit hok de komende 10 jaar op zijn plaats staan  ;D

We hebben nu al typische Oscar-muurtjes die eens in de paar maanden gesopt en bijgewerkt worden met witkalk.

Het is onze wens om alle muren van de woonkamer een keer kaal te maken, te stuken en in 1 stijl te maken (we hebben nu glasvezelbehang, steenstrips, "steenstructuur"behang en 2 soorten granol op de muren in de woonkamer, de vorige bewonders waren creatief zullen we maar zeggen). Tegen de tijd dat we daarvoor gespaard hebben en dat gaan doen, maken we ook een achterwand in het hok indien nog van toepassing.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3071814
Kan je dan de binnenkant van dat hok aan de muurzijde niet al dan niet tijdelijk schilderen met afsopbare verf? Of dat deel bekleden met bijv. zeil of evt schrootjes? Ik voorzie een keer diarree oid.  :-X
Oscar heeft wel een prachtig hok gekregen!!

Diarree, benchspijlen en witte muur..sindsdien hebben we een benchhoes.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3071820
Och ja, dat zou kunnen. Maar we zijn nog niet door schade en schande wijs geworden  ;D, dus nog niet zo over nagedacht.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3071883
Ooooh maar in onze maat is de 425 euro, pfiew, dan hebben we het nu nog goedkoper  ;D

Maar zonder handige klusser in huis wel een leuk adres om te kopen ja!
Door Lil
#3071889
Kaela schreef: Ooooh maar in onze maat is de 425 euro, pfiew, dan hebben we het nu nog goedkoper  ;D

Maar zonder handige klusser in huis wel een leuk adres om te kopen ja!
Ja, daarom durfde ik ze te plaatsen.  :biggrin2:
Ik had het dan ook over de minimale maat die ik nodig heb en ik wil dus ook niet groter.  ;)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3071919
Met de eerste lagen verf en een beetje aankleding, ziet het er al heel leuk uit!

Afbeelding
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door