Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2926356
Laura2004 schreef: Hier is het vooral een heel gedoe om Ziggy zo ver te krijgen dat ze opstaat om het laatste plasje te doen, soms overweeg ik zelfs om haar gewoon te laten liggen,  maar ik vind dat ze dan zolang haar plas op moet houden.  Wij hebben de woonkamer boven , dus wij moeten Ziggy naar beneden zien te krijgen.  Optillen werkt niet, want ze maakt zichzelf helemaal slap zodat dat niet lukt of gaat op haar rug liggen ::)

Wij hebben verschillende methodes gebruikt,  eerst werkte de bel indrukken,  dan rende ze woest naar beneden,  maar na een tijdje had ze dat door. Toen hebben we haar haat jegens scheten gebruikt,  je maakt een scheetgeluid, het moet wel als een goede scheet klinken en dan kwam ze ook woest naar beneden om boos te worden op de schuldige. Maar inmiddels werkt dit ook niet meer. Snoepjes zijn altijd boeiend voor Ziggy,  behalve op dit tijdstip,  dus dat werkt ook niet. Nu heeft mijn vriend een nieuwe manier bedacht.  Ziggy is erg gevoelig voor beweging van ons als ze in haar hoekje op haar bank ligt en als je je benen ook nog bij haar in de buurt legt dan springt ze geërgerd van de bank af, dus zo doen we het nu, vriend gaat naast haar op de bank zitten,  en legt langzaam zijn benen dichter bij Ziggy, zodra hij haar bijna aanraakt springt ze verontwaardigd vd bank af en dan sta ik klaar om haar rechtstreeks naar beneden te loodsen en buiten is het ook leuk. Het lijkt alsof ze zich dan wreekt door niet te plassen.  Erg leuk dat laatste rondje dus :biggrin2:

Gelukkig is ze verder perfect 8)
Heb je al een nieuw plan achter de hand voor als ze dit ook doorheeft?  ;D
#2926358
Inge en Bono schreef: Heb je al een nieuw plan achter de hand voor als ze dit ook doorheeft?  ;D
Nee, we hopen dat dit 'de methode' is :biggrin2: Mijn vriend is ook supertrots dat hij dit heeft ontdekt en hij is ervan overtuigd dat dit altijd zal werken ::) We zullen zien..
#2926364
Meestal liggen ze 's avonds bij mij op de bank. Vaak ga ik tegen half 12 voor het laatst met hun naar buiten (in het weekend soms nog wat later).
Het is meestal wel een strijd, want beide liggen lekker te slapen en dan moeten ze ook nog perse plassen ::)
Ik doe me jas en schoenen aan, pak de tuigjes en dan moet ik ze mee zien te krijgen...
Eerst Cay... tuigje over het hoofd en dan maar proberen of die overeind wil komen... soms gaat hij half op zijn ruggetje en zet zich schrap om niet omhoog te komen ::) en ja dan moet je 15 kilo van de bank leuren ::)
Abby gaat altijd iets soepeler, maar soms gaat ze ook gek doen en moet ik haar ook helemaal optillen om het tuigje normaal vast te krijgen.
Eenmaal buiten gaan ze langzaam een plasje doen, snuffelen,  meneer nog een plasje, nog meer snuffelen,  nah misschien ook maar ff poepen en dan gauw weer naar huis. Cay ploft dan op zijn kussen en slaapt haast al als ik me omdraai, Abby gaat mee naar boven bijna elke nacht.
#2926365
Hier krijgen ze vaak in de middag of begin vd avond eten, dus dat wordt niet gelinkt met uitlaten.
Maar vanaf een uur of 10 's avonds word ik bij elke beweging die ik doe in de gaten gehouden door 3 paar ogen.
Meestal gaan ze grofweg tussen 21:00-23:00 voor het laatste rondje. Maar vanaf 22:00 worden ze toch wel een beetje zenuwachtig.

Met mn vorige laptop hadden ze het zo door wanneer we gingen lopen, zodra ze het deuntje hoorde dat ik de laptop afsloot, stonden ze al in de starthouding. Mn nieuwe laptop heeft geen deuntje, maar ondertussen hebben ze al door dat wanneer het scherm dichtgeklapt wordt, dan de laptop dan uit is en we gaan wandelen

Laatste rondje stelt hier niet veel voor. De meiden moeten echt gesommeerd worden om te plassen, al geldt dat voor Djessy eigenlijk altijd wanneer ze buiten is, Darky plast meerdere malen en poept ook nog meestal wel.
Wandeling duurt hooguit 15 minuten, tenzij we vriendinnetjes tegenkomen, dan kan het rustig een uur, anderhalf uur zijn. We komen op zich dan geen meter verder, de woefs kunnen dan wel ff lekker spelen.
#2926371
Lil schreef: Ik heb het afgeschaft.

Dan wilde hondlief niet en dan stond hij plichtsgetrouw op, liep ik ( en im haat p en p rondjes laat op de avond) en dan deed hij niets en ging de tuin in zodra ik binnen kwam. Dus afgeschaft, ze gaan maar de tuin voor een plasje.
Avondrondje heeft hier nooit bestaan. Ze lopen s ochtends met wederlief een anderhalf uur en als ik thuis kom nog (half 5 of zo eens 1.5 tot 2 uur. zij eten om half 8. Daarna is het verplicht een uur rust. Als ik dan nog zin heb / mooi weer is/ onrustig in mijn hoofd ben kan het zijn dat ik nog een stuk met ze ga lopen, maar vaker niet dan wel. Als ze er s avonds/ s nachts uit willen doen ze dat zelf wel (hondenluik)
#2926414
zhiva schreef: Avondrondje heeft hier nooit bestaan. Ze lopen s ochtends met wederlief een anderhalf uur en als ik thuis kom nog (half 5 of zo eens 1.5 tot 2 uur. zij eten om half 8. Daarna is het verplicht een uur rust. Als ik dan nog zin heb / mooi weer is/ onrustig in mijn hoofd ben kan het zijn dat ik nog een stuk met ze ga lopen, maar vaker niet dan wel. Als ze er s avonds/ s nachts uit willen doen ze dat zelf wel (hondenluik)
Hier ook een hondenluik, dus ik ga niet zeggen dat ze moeten ;-)

Er was een tijd dat ik in een apartement woonde, dus toen bestond er wel een rondje. Hond meesleuren en dwingen om te piesen en dan tussen 2 en 3 uur s nachts gewekt moeten omdat hij moest (kan sinds de prostaat klachten lastig ophouden). Zodra ik een eigen woning met tuin had probleem door luik opgelost. Meneer gaat nu zelf rond elf uur, half twaalf (als ik werk slaap ik dan al). Jones heeft geen avond ronde aangeleerd gekregen haha.
#2926421
Hier is het ook simpel -- als één van ons richting kapstok loopt staan de honden al voor deur van "Jaaaaaa UIT!" Maakt niet uit hoelaat en hoe vaak ;)
Toen onze Lab Taylor nog onder ons was ging het anders: Taylor lag te snurken op haar kussen, halsband en flexlijn werden omgedaan en Taylor gaapte een keer, maar lag nog steeds op haar kussen. Wij stonden buiten met de lijn in de hand en de andere kant van de lijn lag nog op het kussen... ;D Uiteindelijk wilde ze toch wel even mee plassen. ;)
#2926467
Het geluid van schoenen aantrekken, of riem pakken of "wie gaat ermee?" is doorgaans voldoende om de hele meute aan de deur te krijgen. Of gewoon opstaan en rustig zeggen "ik ga nog maar even een rondje" dat doet het ook al. Enkel Duc wil nog wel eens wat hulp nodig hebben, met name als het regent of als hij al wat in de tuin gedaan heeft.  Maar de laatste ronde die wil hij beslist niet missen, daar komt hij zelfs voor zeuren, mijnheer heeft namelijk altijd honger en hij weet dat hij na de avondronde eten krijgt. Dus gaat hij vlot mee maar wil ook zo snel mogelijk weer terug want hij wil eten  ::) Zo is hij 's ochtends de deur niet uit te krijgen als hij zijn medicijnen nog niet gehad heeft - die gaan namelijk ook met een beetje eten. Dus het is onmogelijk om die te vergeten  8) Zodra die op zijn rent hij naar de voordeur  :biggrin2:
#2926501
Ik was altijd van mening dat laatste ronde niet voor 21:00 uur zou zijn :D
Bency denk daar heel anders over.
Eerst was het tussen 8 en half 9 oke mooie tijd kan ik daarna tv kijken ect.
Maar die tijd is heel stiekem steeds vroeger geworden.
Nu is het half 7 word er dringend geblaft en aan mijn arm getrokken om laatste ronde te lopen.
Zelfs op donderdag komt mijn man rond half 6 uit en gaat Bency uitlaten.
Ik kom half 7 thuis en mag eerst wel eten, maar dan is het toch echt dringend zeuren want oww ik moet naar buiten. :-\
En als je dan terug komt ga je met een diepe zucht liggen en eindelijk echt slapen ;)
En de volgende morgen is het tussen  7 en 7:15 ja vrouw word je wakker dan kan ik plassen en poepen ;)

En nu begon hij dus ook alweer te zeuren, maar heb nu even streng NEE gezegd ;D
#2926521
vanaf een uur of half 12 komt Sam zijn kop laten zien om te checken of wij al zover zijn om met hem uit te gaan
lopen we dan naar onze schoenen, dan is het dolle pret,
blijven we zitten, dan druipt ie weer af
gaan we naar de wc, dan is het twijfel; komen ze of niet?
Hij wordt meestal uitgelaten tussen half 12 -  01.00 uur
#2926536
Mevrouw ligt te slapen, maar als 1 van ons zijn schoenen aantrekt staat ze al op om mee te gaan.
Laatste rondje is alleen even gauw plassen aan de overkant van de straat.
In de tuin doet ze het uit zichzelf niet. En op commando trouwens ook niet! Best wel jammer, soms zou dat wel eens handig zijn (oud en nieuw oid)

Maar het laatste rondje gaat hier heel soepel dus  ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door