Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Erna
#2367480
Tsja, ik vind de mijne nog steeds briljant. Mara was onze eerste hond en alles wat hier geboren zou worden komt Na Mara...je plakt het aan elkaar , doet er een 's achter en je hebt een kennelnaam --> Namara's.

Achteraf blijkt Namara ook nog eens een schotse achternaam te zijn en ik ben gek op Schotland en het heeft iets met de zee te maken. Dat kwam helemaal goed uit want ik ben gek op water, zee en meren.
Door Lizzy
#2367481
Het is ook wel handig om te kijken wat je wilt met de namen van de pups. Als jij het leuk vindt om je pups "Als de Zon na de Maan Schijnt" te noemen, dan is het dus niet zo handig om een kennelnaam te nemen ala "des chasseurs de lièvres".

Buiten het aantal karakters (dat te lang wordt) is een pup met de naam: "des chasseurs de lièvres Als de Zon na de Maan Schijnt" natuurlijk ronduit naatje. Ook "des chasseurs de lièvres Henkie" gaat 'm niet worden (hoewel dat nog wel een soort van grappig kan zijn). Snap je wat ik bedoel?

Heb je een korte kennelnaam, kun je je wat langere pupnamen veroorloven. Heb je een lange kennelnaam, moet je korte pupnamen verzinnen. Maar het moet ook bekken.

La caza pequeña. Heel leuk! Maar als jij je puppen graag geeft ala Piet en Henk, dan is La caza pequeña Henk misschien niet ideaal. Terwijl La caza pequeña Margarita misschien wel weer leuk klinkt (ik gooi en strooi nu maar wat in het rond he!). Kortom, wat ik bedoel te zeggen is dat je kennelnaam je (ongewild) enorm kan beperken in het verzinnen van de namen van de pups. En je hebt ook kennelnamen, daarmee kun je dus qua pupnamen alle kanten op en het is goed je dat nu al te bedenken :)

De prijs voor de allerbeste kennelnaam ooit gaat naar Namara's. Ik ga je niet verklappen wat de betekenis is, dat is aan Erna. Maar welk thema of puppennaam je ook verzint, het klinkt altijd geweldig, kijk maar:

Namara's Pocketfull of Rainbows (mijn Plingie)
Namara's Devil in Disguise (Storm van Henneke)
Namara's Casper
Namara's Miami Dolphin
Namara's Draaif Mie Kreezie
Namara's Wild Basil
Namara's Rich and Rare
Namara's Quick-Step
Door Lizzy
#2367483
Erna schreef: Tsja, ik vind de mijne nog steeds briljant. Mara was onze eerste hond en alles wat hier geboren zou worden komt Na Mara...je plakt het aan elkaar , doet er een 's achter en je hebt een kennelnaam --> Namara's.

Achteraf blijkt Namara ook nog eens een schotse achternaam te zijn en ik ben gek op Schotland en het heeft iets met de zee te maken. Dat kwam helemaal goed uit want ik ben gek op water, zee en meren.
OK, groene eend, ik mag een wens doen :biggrin2: :biggrin2:
(als 2 mensen hetzelfde tegelijkertijd zeggen, mag diegenen die het eerst "groene eend" zegt een wens doen :biggrin2:)

Maar hee, als 'water-vegetarier' is er wel 1 beperking, qua water :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Door Jantina
#2367634
Maar het is echt ongelooflijk, zelfs Souburgh wordt al gebruikt! :-\
Zouden ze dan moeilijk doen als ik Souburghs' Sicht er van maak? Je weet ook niet hoe streng ze zijn...
@ Lizzy, dat van 'de hele naam' is dus ook mijn probleem voor lizzy haar nestje als ik voor de Franse naam zou gaan. Ik vind dat voor de toekomstige Bassetjes super, Franse namen, maar bij Lizz slaat dat nergens op. Ze is zelf Duitse, paps van de pups wordt een Pool en we wonen in Nederland...
En Erna, die van jou is wel briljant ja...  ::) Er komen hier meer mooie voorbij, dat van de achternaam van Anne (Alba) vind ik ook prachtig doordacht, en iets vernoemd naar je hobbie of iets waar je van houdt is ook helemaal leuk. Maar wij zijn wat saaaai, hebben alleen de paarden als hobby en dat is in alle talen helemaal uitgemolken als kennelnaam!
Door Alba
#2367657
nova schreef: Hier:  http://www.fci.be/affixes.aspx kun je checken of de kennelnaam die je zou willen hanteren al in gebruik is.

Overigens moet je bij de Raad v. B. 5 namen aandragen, als de 1ste al in gebruik is    dan wordt  automatisch de 2de naam op je lijstje gehanteerd
Je MOET niets hoor. Ik heb gewoon alleen mijn kennelnaam ingevuld, niks 2e keus. Ook omdat het wel heel raar moest lopen wilden ze mijn kennelnaam niet accepteren, ik wist al járen dat dit 'm zou worden en heb al die tijd de FCI-site in de gaten gehouden.
Door Do
#2367666
We zochten naar een naam die de Flatcoated Retriever in een woord kan omschrijven en wat kan dat beter dan het woord Twitterpated. Deze naam werd voor het eerst gebruikt in de film Bambi en heeft (vrij vertaald) de volgende betekenissen:
1)
Helemaal idolaat van iets of iemand zijn.
2)
Het frivole opwindende gevoel wat je krijgt, wanneer je iets of iemand ziet, of denkt aan iets of iemand, waar je idolaat van bent.
3)
Gepassioneerd raken.
4)
Een versnelde hartslag en verhoogde lichaamstemperatuur als gevolg van het overspoeld raken door vreugde, omdat je te midden van iets of iemand bent waar je helemaal hoteldebotel van bent.


dat was best snel gegaan, de naam voor de pups ging wat moeilijker, maar uiteindelijk hebben we voor gekozen om de naam van papa erin te verwerken, dat is reef, dizzy heet bv twitterpated paradis reef, we hebben coral reefen  gekozen

de volgende nest zal ook de naam van papa in verwerkt kregen....maar dat verklap ik nog niet
Door Erna
#2367674
Lizzy schreef: OK, groene eend, ik mag een wens doen :biggrin2: :biggrin2:
(als 2 mensen hetzelfde tegelijkertijd zeggen, mag diegenen die het eerst "groene eend" zegt een wens doen :biggrin2:)

Maar hee, als 'water-vegetarier' is er wel 1 beperking, qua water :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Hahahahaha ok,...jij mag wensen wat je wilt. Ik heb twee bakken vol met mooie wensen liggen dus voorlopig heb ik zat. hihihih

En ja water heeft beperkingen ..zo blijf ik een water vegetarier.
Door Erna
#2367680
Jantina schreef: Maar het is echt ongelooflijk, zelfs Souburgh wordt al gebruikt! :-\
Zouden ze dan moeilijk doen als ik Souburghs' Sicht er van maak? Je weet ook niet hoe streng ze zijn...
Dat hangt er sowieso vanaf of iemand bezwaar aantekent of niet. Ik heb ooit met succes bezwaar gemaakt tegen een aangevraagde kennelnaam die heel sterk op de mijne leek.
Gebruikersavatar
Door nova
#2367702
Alba schreef: Je MOET niets hoor. Ik heb gewoon alleen mijn kennelnaam ingevuld, niks 2e keus. Ook omdat het wel heel raar moest lopen wilden ze mijn kennelnaam niet accepteren, ik wist al járen dat dit 'm zou worden en heb al die tijd de FCI-site in de gaten gehouden.

Het is idd wat te krachtig geformuleerd,  :-[ ;)

Je zult  vast wel begrijpen wat ik bedoel
#2367703
hier na lang puzzelen
VAN JILL'S ENJOY

joy is helaas overlden vorig jaar maar vond dat dr naam er ook in moest was de bedoeling dat ze dr bij zou zijn als jill dr eerste nestje kreeg...........maar helaas
jill en joy    zo kan je het ook nog zien,ben dr trots op
Door Alba
#2367707
nova schreef:
Het is idd wat te krachtig geformuleerd,  :-[ ;)

Je zult  vast wel begrijpen wat ik bedoel
Heel veel mensen denken echt dat het moet, hoor, zo bedoelde ik het. Het nadeel van maar 1 naam invullen is als je het niet doet en het wordt afgewezen, het langer duurt. Maar als je je huiswerk hebt gedaan kun je al wel inschatten of je 1e keus wel of niet een probleem zal worden.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door