Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Ina
#3403459
pluk schreef: vr 15 mei 2020, 17:10 Veel plezier!
Op https://m.facebook.com/profile.php?id=1 ... ent_filter kun je terugvinden of Meijendel open is.

Zat nog te denken aan Buytenpark (achter snowworld) want dan kun je parkeren bij Intratuin. Maar met die rondlopende grazers is dat niet zo'n goed plan denk ik.
Buytenpark is leuk, maar nu ook erg druk met mensen op racefietsen en de runderen hebben kalfjes .... erg leuk maar betekend wel dat je nog meer op moet passen als normaal
Aan de paardenkant loop ik absoluut niet, die zijn zo brutaal dat ik daar echt niet met honden door durf.

We zijn vorige week bij het Van Tuyllpark geëindigd, daar was het super rustig, gewoon parkeren en alle ruimte om te ontwijken mocht je al iemand tegenkomen.
Alleen niet zo groot, dus na een uurtje ben je wel uitgekakt.....maar Meijendel staat op de agenda voor volgende week, in het weekend ga ik het maar niet uitproberen :)
Gebruikersavatar
Door pike
#3403460
Lazy Garfield schreef: vr 15 mei 2020, 15:45 Dan prijs ik me heel erg gelukkig! Hier in het bos in Nunspeet loop ik vaak helemaal alleen en kom nauwelijks mensen tegen!
Ik prijs me ook heel gelukkig wat dat betreft. Alleen de eerste week was het druk in het bos en ben ik er even weggebleven. Maar nu kan ik weer gewoon naar het bos gaan en kom niemand of slechts een enkeling tegen. Die dan ook nog ruim aan de kant gaat. En als er een hond bij is, dan zit die ook nog netjes aan de lijn :cool:
#3403463
Ina schreef: vr 15 mei 2020, 16:47 Meijendel is inderdaad een goeie...helemaal niet aan gedacht ::)

En aangelijnd is wel een pré, want onverwachtse loslopers wordt ze niet heel erg blij van als ze zelf aan de lijn zit.
En zij kan zelf alleen maar los als ik overzicht heb (of hekken) en zie wat er allemaal voor spannends te beleven valt....zodra er 3 bomen en een bosje staan zie je bij haar het jagersbloed naar haar oren stijgen ;D

Gaan we dat volgende week maar eens ondernemen, want ondanks dat er steeds meer mensen aan het werk mogen, schijnen die niet hier in de wijk te wonen en aangezien wij aan een heerlijk hardloopstuk wonen maken alle sporters die niet naar de sportschool mogen daar dankbaar gebruik van.....plus skaters, plus de senioren (maar die zijn lief :biggrin2: )
Haar kopje zit gewoon een beetje vol en dat maakt wandelen niet echt ontspannend momenteel
Ik wilde volgende week ook wat in Meijendell gaan lopen, Scooby is loops geworden, dus losloopgebieden zijn nu een no go.

Misschien heb je hier ook wat aan https://hondsdol.nl/op-stap/ en https://www.blaffertjes.nl/
Gebruikersavatar
Door pluk
#3403467
Siberienne schreef: vr 15 mei 2020, 20:58 Dit vind ik geen fijn bericht

https://nos.nl/artikel/2334019-coronavi ... -hond.html

Vooral niet omdat de hond blijkbaar ook echt klachten had? En omdat dit ook weer paniek gaat geven. Gaan mensen nou hier ook huisdieren dumpen?
Bij het journaal werd verteld dat de hond vocht achter de longen had en mogelijk ook een tumor. Er is geen autopsie gedaan.
Door src_esther
#3403470
Siberienne schreef: vr 15 mei 2020, 20:58 Dit vind ik geen fijn bericht

https://nos.nl/artikel/2334019-coronavi ... -hond.html

Vooral niet omdat de hond blijkbaar ook echt klachten had? En omdat dit ook weer paniek gaat geven. Gaan mensen nou hier ook huisdieren dumpen?
Ik heb nu meerdere van dit soort berichten gezien maar wat mij steeds niet duidelijk word - nu ook niet - is welk coronavirus die huisdieren hebben.
Door Siberienne
#3403475
src_esther schreef: za 16 mei 2020, 01:10 Ik heb nu meerdere van dit soort berichten gezien maar wat mij steeds niet duidelijk word - nu ook niet - is welk coronavirus die huisdieren hebben.
Het is gevonden met de test voor COVID19 en ik ga er eigenlijk vanuit dat dat het ook wel is, ook omdat de katten op de nertsen farm woonden waar SARS CoV2 is gevonden. Ook uit andere landen zijn al een paar meldingen geweest over dieren die echt dit nieuwe Corona virus hadden.
#3403477
Siberienne schreef: za 16 mei 2020, 08:28 Het is gevonden met de test voor COVID19 en ik ga er eigenlijk vanuit dat dat het ook wel is, ook omdat de katten op de nertsen farm woonden waar SARS CoV2 is gevonden. Ook uit andere landen zijn al een paar meldingen geweest over dieren die echt dit nieuwe Corona virus hadden.
Maar hoe specifiek is die test? Dat hij de andere humane Coronavirussen uitsluit lijkt me logisch, maar geldt dat ook voor de gewone katten- en hondenvarianten?
Misschien had die hond gewoon hondencorona en test ie daarom positief op covid19.
Dat valt natuurlijk eenvoudig uit te sluiten door de gewone hondentest te doen en als die negatief blijkt zal het toch covid19 zijn. Maar hebben ze dat wel gedaan? Of meteen de humane test gedaan?

Ik hoop dat ze dit soort berichten idd niet te veel gaan verspreiden voor ze absoluut zeker zijn.
Door Dreetje
#3403480
Misschien is er hier iemand die het weet?
Mijn zus is laatst getest op corona maar later bleek dat ze een sars test heeft gehad. Kun je met een sars test corona opsporen?
Ze heeft gelukkig geen klachten meer.
Door Siberienne
#3403482
Dreetje schreef: za 16 mei 2020, 10:40 Misschien is er hier iemand die het weet?
Mijn zus is laatst getest op corona maar later bleek dat ze een sars test heeft gehad. Kun je met een sars test corona opsporen?
Ze heeft gelukkig geen klachten meer.
Ja dat kan. SARS 1 en SARS CoV2 hebben overeenkomsten. Er zijn PCR’s die gericht zijn op een gen dat in beide virussen voorkomt. Omdat SARS niet meer rondgaat, wordt die test nu gebruikt om SARS CoV2 aan te tonen. Dit is trouwens een gen dat NIET voorkomt in de gewone coronavirussen.

Omdat de test het officieel geen onderscheid kan maken tussen de beide SARS virussen staat dan op de uitslag soms alleen SARS.
Door Siberienne
#3403484
pearlsofpassion schreef: za 16 mei 2020, 08:46 Maar hoe specifiek is die test? Dat hij de andere humane Coronavirussen uitsluit lijkt me logisch, maar geldt dat ook voor de gewone katten- en hondenvarianten?
Misschien had die hond gewoon hondencorona en test ie daarom positief op covid19.
Dat valt natuurlijk eenvoudig uit te sluiten door de gewone hondentest te doen en als die negatief blijkt zal het toch covid19 zijn. Maar hebben ze dat wel gedaan? Of meteen de humane test gedaan?

Ik hoop dat ze dit soort berichten idd niet te veel gaan verspreiden voor ze absoluut zeker zijn.
In dit stuk https://www.wur.nl/en/article/Coronavir ... nimals.htm hebben ze het over antistof testen bij de katten in Nederland. Ik weet dat de meest betrouwbare antistof test bij mensen ook geschikt is voor testen bij dieren. Bij mensen kan dan heel goed het onderscheid worden gemaakt tussen antistof tegen de reguliere Corona virussen en dit virus, ik hoop dat ze dat voor katten en honden ook goed getest hebben. Maar zeker weten doe ik dat niet
Door Dreetje
#3403485
Siberienne schreef: za 16 mei 2020, 10:56 Ja dat kan. SARS 1 en SARS CoV2 hebben overeenkomsten. Er zijn PCR’s die gericht zijn op een gen dat in beide virussen voorkomt. Omdat SARS niet meer rondgaat, wordt die test nu gebruikt om SARS CoV2 aan te tonen. Dit is trouwens een gen dat NIET voorkomt in de gewone coronavirussen.

Omdat de test het officieel geen onderscheid kan maken tussen de beide SARS virussen staat dan op de uitslag soms alleen SARS.
Bedankt weer voor je altijd duidelijke uitleg.
Door Lizzy
#3403507
"Mijn" vriend John Campbell (hij is arts en heeft echt tientallen interessante filmpjes gemaakt over Covid19 - wel Engels, helaas). En ook al geloof je de man niet: toch maar wat extra in de zon zitten en vitamine D innemen :)

 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door