Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
#3403086
Kim_S schreef: ma 11 mei 2020, 19:21 O ik bedoelde ook niet levenslange bescherming hoor, dat weet ik dat dat niet gangbaar is bij dit soort virussen.

Het gaat me meer om vaccinatieplicht (als die er komt) en mensen die het virus al gehad hebben. Dat is natuurlijk vrij recent geweest dan, dus zou vaccineren voor mij persoonlijk niet echt iets toevoegen.

Kwetsbare groepen krijgen ook al griepvaccinatie etc, dat lijkt me goed dat die een vaccin gaan krijgen natuurlijk.
Ah ok maar ik ga er vanuit dat het vaccin minimaal nog een half jaar op zich laat wachten. En aangezien niemand weet hoe lang je immuun blijft na het doormaken van de infectie, wordt het wel lastig daarop te filteren. Ik zou het heel lastig vinden om tegen de verpleegkundigen aan bed te zeggen ‘je hebt het een half jaar geleden gehad dus jij krijgt nu geen vaccin’ want ik weet dan ook niet zeker of ze nog beschermd is.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3403087
Siberienne schreef:Ah ok maar ik ga er vanuit dat het vaccin minimaal nog een half jaar op zich laat wachten.
hoho, ik heb kaarten voor Alanis Morrisette in oktober dus graag een beetje doorwerken...
:curtianpeek: :coolsmiley: :doctor: :band:

:biggrin2: :biggrin2:
Door Siberienne
#3403088
Doranto schreef: ma 11 mei 2020, 19:01 Dat vind ik dus niet!
Ik vind van wel, onder strikte voorwaarden. Een overheid hoort zijn burgers te beschermen. En soms gaat bescherming van de groep ten koste van de vrijheid van het individu. in Nederland is de pokken vaccinatie in het verleden verplicht geweest trouwens.

Het is wel een heel zwaar middel en het mag niet lichtvaardig ingezet worden (zal ook niet snel gebeuren). Maar ik ben er niet principieel tegen.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3403094
Siberienne schreef: ma 11 mei 2020, 20:49 Ah ok maar ik ga er vanuit dat het vaccin minimaal nog een half jaar op zich laat wachten. En aangezien niemand weet hoe lang je immuun blijft na het doormaken van de infectie, wordt het wel lastig daarop te filteren. Ik zou het heel lastig vinden om tegen de verpleegkundigen aan bed te zeggen ‘je hebt het een half jaar geleden gehad dus jij krijgt nu geen vaccin’ want ik weet dan ook niet zeker of ze nog beschermd is.
Daar heb je ook zeker een punt hoor.
Er wordt wel erg hard gewerkt aan een vaccin, ik hoor het van alle kanten, beetje inside info ook.
Maar zelfs als er iets gevonden is dat werkt, gaat het nog wel even duren voordat het ingezet kan worden.

Ik zou zelf niet voor een vaccinatieplicht voor iedereen zijn, wel voor de risicogroepen denk ik. En voor de rest van de mensen vrijwillig, indien er genoeg beschikbaar is.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3403096
sam28 schreef: ma 11 mei 2020, 20:53 hoho, ik heb kaarten voor Alanis Morrisette in oktober dus graag een beetje doorwerken...
:curtianpeek: :coolsmiley: :doctor: :band:

:biggrin2: :biggrin2:
;D ;D ;D ;D ;D
Inderdaad doorwerken zodat ik in september gewoon op de vakantie kan die ik in mijn hoofd had (Costa rica :biggrin2: ). Zonder gekheid, ik verwacht dat de vakantie uitgesteld moet worden ;)
Door src_esther
#3403106
Volgens mij zei Hugo de Jonge vaccin óf behandeling...
En dat vaccin zal echt niet verplicht worden. Is iedereen dan alweer de varkens-/mexicaanse griep vergeten? Werd door een clubje mensen precies dezelfde onzin uitgekraamd.
#3403158
evelyn02 schreef: ma 11 mei 2020, 10:31 Ik vraag me steeds af wat nu het nut is van handschoenen dragen in bepaalde situaties.
In winkels zitten ze langere tijd met dezelfde wegwerphandschoenen aan. Het enige nut daarvan is volgens mij dat je minder snel aan je gezicht zal zitten hoewel dat waarschijnlijk alleen in het begin zal gelden. Volgens mij zouden de handschoenen alleen zinvol zijn als je ze heel vaak wisselt.
Bij een kapper kan ik me er nog iets bij voorstellen maar dan alleen als je na elke klant de handschoenen weggooit (op de goede manier) en alsnog je handen wast of desinfecteert.

Handen wassen is in bovenstaande situaties net zo zinvol als het dragen van handschoenen lijkt me. Maar misschien mis ik iets?
Uiteraard snap ik dat in de zorg bij het werken met mogelijk besmette patiënten handschoenen zinvol zijn!
Je mist niets. Daar heb je absoluut gelijk in.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3403191
Ik help ze hopen dat dit binnen 5 maanden als werkzaam medicijn gebruikt kan worden.
Het zou mijn onrust zeer ten goede komen wetende dat er echt effectief een medicijn of vaccinatie beschikbaar zou zijn :-[
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3403364
Het was mij de afgelopen paar weken al opgevallen dat het weer drukker werd op de weg. In de supermarkt leek het de laatste tijd stabiel qua drukte. Toen ik vandaag in de supermarkt was viel het mij wel op dat er ineens begeleiders met gehandicapten in een rondstoel door de winkel liepen. Maar blijkbaar ben ik niet eerder daar naar de supermarkt geweest op donderdag want er was ineens ook markt op het parkeerterrein. Mogelijk dat ze daar dus wel vaker heen gaan als uitstapje op donderdag?

En uiteraard is er in de ochtend rond half 9 nu weer de stroom kinderen die naar de school gaan voor het huis langs. Maar dat is alleen op het moment dat de school open is uiteraard. Normaal gesproken heb je die stroom ook niet als er vakantie is dus logisch gevolg van de opening van de school.

Wat mij de laatste tijd vooral is opgevallen zijn de grotere groepen hangjongeren doordat die nergens anders terecht kunnen. Hoorde dat die ook al aardig bezig zijn geweest met sloopwerkzaamheden zoals fietsenrekken....... Tja, die kunnen nu ook nergens terecht dus dan hangen ze maar in groepjes buiten rond. Maandagavond bleken ze nog ergens vuurwerk te hebben gevonden dat op het schoolplein werd afgestoken :-\
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door