Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Chouka
#3402918
Ja. Voor mij lijkt het ook een ideale startperiode. Veel tijd om je hond te leren kennen. Het diertje kan ook goed wennen EN opgevoed worden.
En je hebt het mooie excuus dat je geregeld kan gaan wandelen.
De personen die hier zitten zullen hun diertjes ook niet dumpen.

Helaas kennen we van de asielen uit ook andere mensen. Impulsaankopen zullen er nu wel meer zijn. En ja, ook na deze periode moeten deze diertjes wandelen.
Door evelyn02
#3402998
Ik vraag me steeds af wat nu het nut is van handschoenen dragen in bepaalde situaties.
In winkels zitten ze langere tijd met dezelfde wegwerphandschoenen aan. Het enige nut daarvan is volgens mij dat je minder snel aan je gezicht zal zitten hoewel dat waarschijnlijk alleen in het begin zal gelden. Volgens mij zouden de handschoenen alleen zinvol zijn als je ze heel vaak wisselt.
Bij een kapper kan ik me er nog iets bij voorstellen maar dan alleen als je na elke klant de handschoenen weggooit (op de goede manier) en alsnog je handen wast of desinfecteert.

Handen wassen is in bovenstaande situaties net zo zinvol als het dragen van handschoenen lijkt me. Maar misschien mis ik iets?
Uiteraard snap ik dat in de zorg bij het werken met mogelijk besmette patiënten handschoenen zinvol zijn!
Door Siberienne
#3403013
Doranto schreef: ma 11 mei 2020, 12:11 Best eng wat deze man hier verteld.
Ben ook wel benieuwd hoe lang deze video online blijft.
Ik vond het best een aardig Genuanceerd verhaal tot hij heel suggestief begon over Bill Gates en heel geniepig een complot neerzet. Ik ben geen Bill Gates fan maar dit soort retorische trucs vind ik nogal irritant.

Overigens klopt het wel dat ze een grote donor zijn van de WHO, ook omdat lamden steeds minder geld doHeren. En dat is niet perse fijn. Sinds dit stuk kijk ik daar ook een stu’ genuanceerder naar

https://decorrespondent.nl/11010/wat-er ... 0-ebd15cf1

“Zo was de Gates Foundation in 2018 de op een na grootste sponsor van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO). De teruglopende bijdragen van lidstaten worden gecompenseerd door de diepe zakken van private filantropen; ondertussen is de Wereldgezondheidsorganisatie voor meer dan de helft van haar budget afhankelijk van deze rijke weldoeners. Zij geven niet belangeloos, maar oormerken elke gedoneerde dollar. Zo moeten de dollars van de Gates vooral gaan naar hun paradepaardjes, het uitroeien van polio en malaria. “


Maar ik had graag wel wat bewijs gezien over dat Bill Gates ook vaccin fabrikanten in eigendom heeft? Dat heb ik eerlijk gezegd niet eerder gehoord. En riekt een beetje naar samenzweringstheorie
Gebruikersavatar
Door pluk
#3403015
Siberienne schreef: ma 11 mei 2020, 13:38 Ik vond het best een aardig Genuanceerd verhaal tot hij heel suggestief begon over Bill Gates en heel geniepig een complot neerzet. Ik ben geen Bill Gates fan maar dit soort retorische trucs vind ik nogal irritant.

Overigens klopt het wel dat ze een grote donor zijn van de WHO, ook omdat lamden steeds minder geld doHeren. En dat is niet perse fijn. Sinds dit stuk kijk ik daar ook een stu’ genuanceerder naar

https://decorrespondent.nl/11010/wat-er ... 0-ebd15cf1

“Zo was de Gates Foundation in 2018 de op een na grootste sponsor van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO). De teruglopende bijdragen van lidstaten worden gecompenseerd door de diepe zakken van private filantropen; ondertussen is de Wereldgezondheidsorganisatie voor meer dan de helft van haar budget afhankelijk van deze rijke weldoeners. Zij geven niet belangeloos, maar oormerken elke gedoneerde dollar. Zo moeten de dollars van de Gates vooral gaan naar hun paradepaardjes, het uitroeien van polio en malaria. “


Maar ik had graag wel wat bewijs gezien over dat Bill Gates ook vaccin fabrikanten in eigendom heeft? Dat heb ik eerlijk gezegd niet eerder gehoord. En riekt een beetje naar samenzweringstheorie
Zal betrekking hebben op dit bericht https://www.rtlnieuws.nl/economie/artik ... ronavaccin
Door Siberienne
#3403016
pluk schreef: ma 11 mei 2020, 13:50 Zal betrekking hebben op dit bericht https://www.rtlnieuws.nl/economie/artik ... ronavaccin
Wat mij dan weer gerust stelt is dat hij het alleen over productie faciliteiten heeft, niet over de ontwikkeling en inhoudelijke toetsing van het vaccin en dat er ook nog bedrijven zijn die al wel een eigen productie faciliteit hebben (denk aan Johnson en Johnson). Wat hij doet is eigenlijk het speelveld voor concurrentie op de vaccinmarkt egaler maken en dat is niet perse slecht. Als we van 1 producent afhankelijk zouden zijn, zou ik dat veel enger vinden.
#3403018
Siberienne schreef: ma 11 mei 2020, 13:38 Ik vond het best een aardig Genuanceerd verhaal tot hij heel suggestief begon over Bill Gates en heel geniepig een complot neerzet. Ik ben geen Bill Gates fan maar dit soort retorische trucs vind ik nogal irritant.

Dat is precies wat ik dacht! Ik vond het een prima stukje totdat hij over Bill Gates begon. Hij schiet zichzelf daarmee in de voet, wat daardoor ga je (of ik althans) alles wat hij tot op dat punt heeft gezegd ook in het licht van zijn complotdenken zien.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3403021
Lazy Garfield schreef: ma 11 mei 2020, 14:48 Ook mevr. Koopmans van het RIVM staat op de loonlijst van Bill Gates.
Begin steeds meer te geloven dat het ene corrupte bende is!
Pfff, even gekeken omdat ik benieuwd was. Begrijp niet dat er mensen zijn die dit volgen.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3403023
Lazy Garfield schreef: ma 11 mei 2020, 14:48 Ook mevr. Koopmans van het RIVM staat op de loonlijst van Bill Gates.
Begin steeds meer te geloven dat het ene corrupte bende is!
Zo jammer dat ongefundeerde roeptoeteren op internet. 5 minuten research leert mij:
- de Gates foundation is een grote geldschieter van de WHO
- dr Koopmans is lid van de Scientific Advisory Group van de WHO
- dr Heaton, verbonden aan de Gates found. is ook lid van de SAG. Check haar cv hier https://www.google.com/url?q=https://ww ... b6UTdpA-TW
- SAG leden krijgen een onkostenvergoeding voor hun werk (reis, verblijf)

Dus op de loonlijst? Nou nee.
Ze mag bij de WHO een bonnetje declareren, thats it.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3403025
Tja, ik weet niet goed wat ik van zulke zaken moet denken. Het is zeker zo dat we kritisch moeten blijven en dat kritisch geluiden niet genegeerd moeten worden.
Toch heb ik liever dat iemand als Bill Gates zijn geld stopt in gezondheidszorg dan in één of ander ruimteproject voor ruimtetoerisme. En wanneer landen zoals de VS in tijden van crisis de betalingen opschorten zorgt dat er voor dat een groter aandeel van de financiering bij particulieren komt te liggen. Zolang de expertise op inhoud bij de daadwerkelijke experts blijft hoeft dat geen probleem te zijn.


Wat ik ook lastig blijf vinden zijn de cijfers en de vergelijkingen die tussen landen worden getrokken. Zo noemde een collega van mij het vanmorgen opvallend dat er nu minder mensen ernstig ziek lijken te worden in verhouding tot het aantal nieuwe besmettingen als in het begin. Dus van het aantal besmettingen werden minder mensen ernstig ziek. In mijn beleving komt dat omdat er meer testen beschikbaar zijn waardoor meer mensen getest kunnen worden waardoor je meer bevestigde gevallen krijgt.
Of er inderdaad minder mensen ernstig ziek worden ten opzichte van het aantal daadwerkelijke besmettingen? Ik weet het niet omdat ik dat naar mijn idee niet uit de cijfers af kan leiden. Wel kan het zo zijn dat voortijdig juist ingrijpen door de kennis die er inmiddels is over Covid19 mensen eerder herstellen ipv ernstig ziek worden en op de IC belanden, oftewel dat de behandeling beter wordt.

Uiteindelijk vertrouw ik op de kennis van de experts en de experts zijn niet beperkt tot het RIVM of het OMT. Ik kan alleen maar hopen dat het RIVM en het OMT open zullen gaan staan voor alle expertise die in het land en in de wereld wordt verzameld en de oogkleppen af gaan zetten.

Ik ben zelf in ieder geval erg blij dat ik vanavond weer mag gaan sporten in groepsverband. Het gaat dan om een aangepaste bootcamp buiten. Alleen al mentaal dat het weer mag doet enorm veel met mij. Ik begrijp het ook heel goed wanneer er mensen zijn die dat (nog) niet zien zitten. En natuurlijk is het altijd een risico afweging. Maar ik denk dat ik daar minder risico loop dan met een bezoek aan de supermarkt.
Een bezoek aan de kapper is iets wat ik nog wel even uitstel. Dat voelt voor mij minder plezierig omdat je dan nauw contact hebt in een afgesloten ruimte. Zo zal iedereen zijn eigen afwegingen maken in wat we doen en laten.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door