Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3126228
Lil schreef: Ik gebruik idd ook Ecostyle. werkt prima. Want ja mieren moeten ergens wonen, maar het is hopelijk toch niet erg dat ik dat graag 100 m verderop heb, weiland en akkers in overvloed en niet in en rond mijn huis. Ze halen je gewoon letterlijk het eten uit het keukenkastje en laten inderdaad je terras verzakken.  :-\

Ecostyle werkt prima, dus gif is niet nodig.
Oww dat is wel een handige om te weten. Bij ons hebben ze dit jaar de weg naar binnen gevonden  :-\ Buiten toch ook plek genoeg. Stoep is al verzakt dus daar valt niet veel meer voor ze aan kapot te maken  :biggrin2:
#3126242
Lizzy schreef: Mieren hebben geen gevoel?? ?? ??

Mieren zijn ontzettende leuke hardwerkende nuttige schattige beestjes! In m'n huis wil ik ze niet maar in mijn tuin? Graag zelfs! En gif = gif.
Mee eens, en ik ben zelfs zo'n gek die ze ook binnen laat wandelen  8)
#3126249
eelke schreef: Echt? Maar die gaan toch overal inzitten dan joh?! (en het is zo irritant als ze over je lijf en beeldscherm lopen :P)
;D ;D ;D I call them my little friends  8)

Nee geintje we hebben er zo nu en dan een paar wandelen en die laat ik lekker aan de wandel. Ze lopen niet over me heen terwijl ik aan het computeren ben  :P
#3126250
Tanna schreef: http://www.fantv.nl/digitaal/software/1 ... sktop    :biggrin2:
;D
Sarah5 schreef: ;D ;D ;D I call them my little friends  8)

Nee geintje we hebben er zo nu en dan een paar wandelen en die laat ik lekker aan de wandel. Ze lopen niet over me heen terwijl ik aan het computeren ben  :P
Oohh dat zijn dan nog best beschaafde ja! Nee hier kwamen ze bij de voordeur binnen, hadden een gat geboord naar de huiskamer. Gingen daar de plint in. langs de muur van 3,5 meter, om t hoekje langs de boekenkast door, op het hoekje er weer uit, om vervolgens naar t tafeltje naast de bank te lopen, mijn cola in, en dan de hele rits weer terug. Soms hadden we dus een 4 meter lange file :P

Dan vind ik toch iets te gortig  :biggrin2: in de keuken kropen ze tot in de bovenste kastjes, zelfs in de vaatwasser zaten ze.  :boo:
#3126251
eelke schreef: ;D

Oohh dat zijn dan nog best beschaafde ja! Nee hier kwamen ze bij de voordeur binnen, hadden een gat geboord naar de huiskamer. Gingen daar de plint in. langs de muur van 3,5 meter, om t hoekje langs de boekenkast door, op het hoekje er weer uit, om vervolgens naar t tafeltje naast de bank te lopen, mijn cola in, en dan de hele rits weer terug. Soms hadden we dus een 4 meter lange file :P

Dan vind ik toch iets te gortig  :biggrin2: in de keuken kropen ze tot in de bovenste kastjes, zelfs in de vaatwasser zaten ze.  :boo:
Ja, hier is de deur naar de tuin in de keuken, dus ik had ze binnen 1 uur in mijn keukenkastjes  >:(
ik wist niet dat er mieren waren totdat ik ging koken  :-X
#3126252
eelke schreef: ;D

Oohh dat zijn dan nog best beschaafde ja! Nee hier kwamen ze bij de voordeur binnen, hadden een gat geboord naar de huiskamer. Gingen daar de plint in. langs de muur van 3,5 meter, om t hoekje langs de boekenkast door, op het hoekje er weer uit, om vervolgens naar t tafeltje naast de bank te lopen, mijn cola in, en dan de hele rits weer terug. Soms hadden we dus een 4 meter lange file :P
Haha file om bij de cola te komen, je had toch ook wel een glaasje bij de deur kunnen inschenken voor ze  :P
#3126253
Sarah5 schreef: Haha file om bij de cola te komen, je had toch ook wel een glaasje bij de deur kunnen inschenken voor ze  :P
Jaaa dikke doei! Binnenkomen zonder kloppen, geen eens een vriendelijk goeiendag, en geen bos bloemen! Dat glaasje cola heb ik daar wel weggezet, met een poedertje erin  :coolsmiley:
#3126273
K&D schreef: Afrikaantjes poten. Daar hebben ze al sinds mensenheugenis een hekel aan. :P
Garantie tot aan de deurmat he. Oma's tips zijn niet altijd even betrouwbaar. :biggrin2:
Echt waar? Ik vind het een heel erg leuk plantje. Helaas zie je ze bijna nergens te koop.
#3126459
K&D schreef: Afrikaantjes poten. Daar hebben ze al sinds mensenheugenis een hekel aan. :P
Garantie tot aan de deurmat he. Oma's tips zijn niet altijd even betrouwbaar. :biggrin2:
Een andere tip van oma (die mijn tweede stief-schoonvader als ongediertebestrijder a.k.a. rattenvanger van Berlijn zijn klanten ook geeft tot hij een gaatje heeft gevonden om de plaag te verhelpen) is om bakpoeder te strooien. Daar houden mieren ook niet van.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door