Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door inni
#3089076
Zoveel mogelijk uitgraven en dan de weer naar bovenkomende scheuten met een kwast met Roundup (onkruidverdelger) insmeren, dit ongeveer twee jaar volhouden en je bent ervanaf. ;)
Laatst gewijzigd door inni op ma 23 mar 2015, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Laika
#3089195
Wortels uitgraven werkt het beste.
Je kan ook wachten tot de bamboe gaat bloeien, daarna sterven ze meestal af (gebeurt 1x in de 130 jaar bij sommige soorten)
Wij hebben 75m2 aan sterk woekerende bamboehagen staan (phyllostachys) maar die staan in een rhizoombegrenzer en blijven dus op hun plek staan. Ik vind bamboe fantastisch. Binnen no time heb je een flinke haag die altijd groen blijft.
Door *Marieke*
#3089239
Schei uit over bamboe!! Wat een ellende die plant! We hadden een bamboe plant erin staan.. Ineens ging deze bloeien... Deze ging hierna dood.. Iedereen vertelde ons, dat deze niet meer terug zou komen, nieuwe zwarte bamboe in een bak terug geplant.. Plots ging de oude weer uitlopen, en door de hele tuin heen!! We hebben de uitlopers steeds kort gehouden en aangestipt met round up! Uiteindelijk is de bamboe niet meer terug gekomen.. Bij het opnieuw aanleggen van de tuin wrd wel duidelijk hoeveel wortel dat ellendige ding had!
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#3089288
MarijeEnBoomer schreef: Mijn achterburen hebben bamboe en een reu die ze tegen m'n huis laten plassen!
Ik ben gek op ze !!
Bamboe knettert leuk in het minicrematorium de tuinhaard.
Door jasmijn
#3089393
Je kan het ook aan je kijnen geven, vinden ze erg lekker  ;)
Misschien de konijnen ren maken op de plek waar de bamboe staat, ze zullen het niet helemaal weg krijgen maar kort houden ze het zeker wel ;)

Voor de rest geen idee, behalve uitgraven dan  :)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3089534
Er zijn twee manieren om bamboe op zijn plaats te houden.
Eerst is zorgen dat hij in een niet-verteerbare bak staat (of dus een bak errond bouwen).
Tweede is een gracht van minstens een halve meter diep ruim rond de plant uitgraven.  Als je deze open laat kan je de doorkomende wortels afsteken met een spade.  Ze gaan niet erg diep, maar woekeren dus wel, en zo kan je verhinderen dat de rest van je tuin 'geinfecteerd' wordt.
Beide lijken me wel erg lastig of onmogelijk als je je situatie beschrijft, en zo'n gracht errond vind Nelson waarschijnlijk heel leuk en blijf je dus graven...  ::)
Ik vrees dat je zal blijven oplopen tegen steeds weer de bovenkomende uitlopers te lijf gaan... Of hem eens heel grondig inkrimpen, zoveel mogelijk uitgraven en een bak rond construeren waar de wortels daarna dan niet meer doorheen kunnen. 
Ik geloof dat hem regelmatig snoeien (en inderdaad aan je konijnen voeren), en niet te wijd laten groeien bovengronds, ook ondergronds ietsje helpt, maar tegenhouden je hem daar niet mee...
Door Ruisje
#3089702
pike schreef: Of een panda aanschaffen..
Daar zat ik ook aan te denken :biggrin2:

Ik zou een hele grote konijnenren om het bamboebos maken.
Door tt-tjes
#3089745
Bamboe moet je idd helemaal uitgraven en alle uitlopers weghalen. Wij hadden er ook 1 naast ons tuinhuis en de uitlopers kwamen kn het gras naar bkven. Tuinhuis hebben we verkocht en toen ook gelijk rigoureus de tuin omgegooid dn alle uitlopers weggehalld. Dat is de enige manier.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3089763
Ik wist helemaal niet dat je het aan konijnen kon voeren!
In dat geval is flink inkrimpen (lees: alles wat eruit kan eruit halen en dan heb ik binnen een paar jaar weer een even grote bos als nu) wellicht al genoeg. Dan mogen de konijnen de rest opeten.
Gebruikersavatar
Door pike
#3089818
Laika schreef: Of een geit  ;D
Zou ik niet doen die vreet ongetwijfeld alles behalve je bamboe  :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door