Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3358164
pike schreef:Oh wat vervelend zeg van je rug. En waardeloos van de schoenen dat ze niet eens waterafstotend zijn. Dat is toch om moedeloos van te worden. Ze zijn gewoon niet gemaakt om mee naar buiten te gaan, dat is wel duidelijk. In elk geval niet voor wat wij onder naar buiten gaan verstaan.
Ik heb nog een paar rubber laarzen van Le Chameau staan. Die zijn niet helemaal plat en hebben wel een (zij het lage) hak, maar daar kan ik nog best goed op lopen. Maar die zijn echt voor het puur slechte weer bedoeld, stromende regen dus en sneeuw :biggrin2: Ik heb ooit behoorlijk platte en ruime Dunlops gehad, maar die sloften gigantisch aan mijn voeten, daar kon ik geen kilometers op maken zonder kreupel te worden ::)
Misschien dat regen nog wel gaat. Maar nat gras....? Nat gras niet. Ik word er ook echt wel een beetje simpel van hoor :-X . Ik kan echt niet op rubber laarzen lopen. Ik heb meerdere merken geprobeerd (dure Dunlop Wildlife, Le Chameau en Aigle). Allemaal met een heel goed voetbed en daar gaat het volgens mij bij mij juist mis. Ik denk dat deze regenlaarsjes het ook niet gaan doen hoor. Maar ja, ze kosten 20 euro en als het een keer echt hoost, kan ik er misschien een rondje mee lopen met de honden :-\

Zullen we eens massaal gaan klagen bij Vivo? Hen uitleggen wat wij nodig hebben, wij hondenliefhebbers/wandelaars? Wij zijn geen nep-natuurgangers, wij hebben iets beters nodig!
Gebruikersavatar
Door doranto
#3358166
Lizzy schreef: Zullen we eens massaal gaan klagen bij Vivo? Hen uitleggen wat wij nodig hebben, wij hondenliefhebbers/wandelaars? Wij zijn geen nep-natuurgangers, wij hebben iets beters nodig!
Dat is misschien niet eens zo'n gek idee. Ik ben ervan overtuigt dat het een gat in de markt is, rubber laarzen voor volwassenen!
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3358184
Eindelijk geslaagd voor een paar leren winterschoenen van vivobarefoot. :D Gobi hi 2.0. En ze zitten nog lekker ook, wel asociaal duur. ::)

Qua rubberen laarzen.. ik heb al zoveel (duurdere segment) laarzen geprobeerd, versleten, getest. Op dit moment loop ik op le chameau, dat gaat vrij aardig. Maar wat ruimer bij de teentjes zou heel fijn zijn. Lizzy, je zou nog eens naar Seelands kunnen kijken of, misschien heel stom, maar naar die goedkope laarsjes van van Haren. Die goedkope laarsjes hebben geen voorgevormd voetbed, de seelands wel maar die zijn lekker licht.
Gebruikersavatar
Door pike
#3358190
Els&Flow schreef:Eindelijk geslaagd voor een paar leren winterschoenen van vivobarefoot. :D Gobi hi 2.0. En ze zitten nog lekker ook, wel asociaal duur. ::)

Qua rubberen laarzen.. ik heb al zoveel (duurdere segment) laarzen geprobeerd, versleten, getest. Op dit moment loop ik op le chameau, dat gaat vrij aardig. Maar wat ruimer bij de teentjes zou heel fijn zijn. Lizzy, je zou nog eens naar Seelands kunnen kijken of, misschien heel stom, maar naar die goedkope laarsjes van van Haren. Die goedkope laarsjes hebben geen voorgevormd voetbed, de seelands wel maar die zijn lekker licht.
Nou, niet zo duur als trackers ::) Maar in mijn maat waren er vandaag geen gobi hi meer in de winkel. Ik had ze graag voor het stadse gehad maar helaas. In Arnhem krijgen ze wel nog nieuwe binnenkort.
Rubber laarzen van Le chameau heb ik ook, daar kan ik nog steeds mee uit de voeten, maar die zijn inderdaad niet geschikt voor wat bredere voeten denk ik. Ik heb ze onlangs eens aangetrokken zonder sokken, om te zien hoe dat voelde, en dat was eigenlijk heel veel beter. Maar misschien dat dat buiten te koud is :-\ alhoewel ze garanderen dat ze je voeten warm houden tot -4 graden of daaromtrent.

Ik had mijn zinnen gezet op Joe Nimble cuddle toes. In de hoop dat ik daarmee lekker kon gaan wandelen met de honden. En die hadden ze zowaar in de goede maat maar ik liep er niet lekker op :'( Waren wel lekker warm (in de winkel althans). Uiteindelijk ben ik, bij gebrek aan een goed alternatief, naar huis gegaan met de trackers. Ondanks LIzzy's slechte ervaringen. Voorlopig dus water en brood :biggrin2: Ik heb ze gelijk helemaal ingesprayed. En morgenvroeg doe ik dat nog maar een keertje. Ben benieuwd hoe lang ze meegaan. Heel lang volgens de mijnheer van de winkel maar ja, dat heb ik al vaker gehoord ::)
De tracker is, in tegenstelling tot wat ik dacht, niet van echt glad leer. Het is zeer licht geruwd. Dat maakt goede impregnatie wel noodzakelijk, want door die ruwing, ook al is het maar heel licht, nemen ze gemakkelijker vocht op dan gladleren schoenen.

Maar nu heb ik helaas nog steeds niks voor alledaags stadswerk in de winter. Casual maar toch een beetje netjes, warm en waterafstotend. Vooral aan de laatste twee ontbreekt het voortdurend. We gaan maar weer rondsurfen.
Maar in elk geval kan ik morgen weer met fatsoen met de honden op pad :cool:
Door Lizzy
#3358191
Ik denk echt dat mijn Trackers te lijden hebben gehad van een fabricage fout! Ik wens je dus heel lang heel veel plezier van de schoenen en ik hoop dat ze bij jou niet lek gaan en ik ze volgend jaar ook weer kan kopen. Het is wel een rib uit je lijf ja :-X
Door Lizzy
#3358192
Els&Flow schreef:Eindelijk geslaagd voor een paar leren winterschoenen van vivobarefoot. :D Gobi hi 2.0. En ze zitten nog lekker ook, wel asociaal duur. ::)

Qua rubberen laarzen.. ik heb al zoveel (duurdere segment) laarzen geprobeerd, versleten, getest. Op dit moment loop ik op le chameau, dat gaat vrij aardig. Maar wat ruimer bij de teentjes zou heel fijn zijn. Lizzy, je zou nog eens naar Seelands kunnen kijken of, misschien heel stom, maar naar die goedkope laarsjes van van Haren. Die goedkope laarsjes hebben geen voorgevormd voetbed, de seelands wel maar die zijn lekker licht.
Ik ga op onderzoek uit, dank voor de tip Els&Flow :-*
Door fransbulletje
#3358194
pike schreef:Nou, niet zo duur als trackers ::) Maar in mijn maat waren er vandaag geen gobi hi meer in de winkel. Ik had ze graag voor het stadse gehad maar helaas. In Arnhem krijgen ze wel nog nieuwe binnenkort.
Rubber laarzen van Le chameau heb ik ook, daar kan ik nog steeds mee uit de voeten, maar die zijn inderdaad niet geschikt voor wat bredere voeten denk ik. Ik heb ze onlangs eens aangetrokken zonder sokken, om te zien hoe dat voelde, en dat was eigenlijk heel veel beter. Maar misschien dat dat buiten te koud is :-\ alhoewel ze garanderen dat ze je voeten warm houden tot -4 graden of daaromtrent.

Ik had mijn zinnen gezet op Joe Nimble cuddle toes. In de hoop dat ik daarmee lekker kon gaan wandelen met de honden. En die hadden ze zowaar in de goede maat maar ik liep er niet lekker op :'( Waren wel lekker warm (in de winkel althans). Uiteindelijk ben ik, bij gebrek aan een goed alternatief, naar huis gegaan met de trackers. Ondanks LIzzy's slechte ervaringen. Voorlopig dus water en brood :biggrin2: Ik heb ze gelijk helemaal ingesprayed. En morgenvroeg doe ik dat nog maar een keertje. Ben benieuwd hoe lang ze meegaan. Heel lang volgens de mijnheer van de winkel maar ja, dat heb ik al vaker gehoord ::)
De tracker is, in tegenstelling tot wat ik dacht, niet van echt glad leer. Het is zeer licht geruwd. Dat maakt goede impregnatie wel noodzakelijk, want door die ruwing, ook al is het maar heel licht, nemen ze gemakkelijker vocht op dan gladleren schoenen.

Maar nu heb ik helaas nog steeds niks voor alledaags stadswerk in de winter. Casual maar toch een beetje netjes, warm en waterafstotend. Vooral aan de laatste twee ontbreekt het voortdurend. We gaan maar weer rondsurfen.
Maar in elk geval kan ik morgen weer met fatsoen met de honden op pad :cool:
Wat jammer dat ze niet hadden wat je graag wilde.
Weet je nu wel beter welke maat je moet hebben, dan kun je online verder zoeken. Heeft Tilburg de Gobi niet in jouw maat?
In ieder geval veel loopplezier met je trackers.
Ik heb van de Joe Nimble de combitoes en die lopen als pantoffeltjes, zalig!
Gebruikersavatar
Door pike
#3358195
fransbulletje schreef:Wat jammer dat ze niet hadden wat je graag wilde.
Weet je nu wel beter welke maat je moet hebben, dan kun je online verder zoeken.
In ieder geval veel loopplezier met je trackers.
Ik heb van de Joe Nimble de combitoes en die lopen als pantoffeltjes, zalig!
De combitoes heb ik aangehad en die zaten bij mij juist niet zo lekker. En zo ontzettend leuk als ik ze vind als ik er naar kijk, ze pasten ook niet echt bij me.

En de maat, tja, het is of de een of de ander ::) De tracker heb ik nu een maat groter dan ik besteld zou hebben. De Hi top zal waarschijnlijk een maat kleiner zijn. Blijft toch passen. Zelfs binnen een merk verschilt het. Helaas.
Maar ik moet zeggen, Arnhem was -gelukkig- goed te doen. P was goed te vinden en de winkel ook. Dat ging allemaal wel vlotjes. Maar wat ben ik blij dat ik niet meer in/bij een grote stad woon :cool:
Lizzy schreef:Ik denk echt dat mijn Trackers te lijden hebben gehad van een fabricage fout! Ik wens je dus heel lang heel veel plezier van de schoenen en ik hoop dat ze bij jou niet lek gaan en ik ze volgend jaar ook weer kan kopen. Het is wel een rib uit je lijf ja :-X
Laten we het hopen Lizzy, maar als er een paar mis gaat kunnen er ook meer paren mis gaan ::) De tijd zal het leren. Ik heb me wel voorgenomen ze héél goed te gaan onderhouden. Dat heb ik nog nooit gedaan dus dat wordt wennen!
Ik heb het trouwens ooit meegemaakt met zogenaamd waterdichte wandelschoenen van de ANWB. Binnen de kortste keren liep het water naar binnen. En ik kwam thuis, niet met natte sokken, maar met zeiknatte voeten. Zo nat dat de vellen onder mijn voeten hingen.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3358580
Mijn trackers zagen er wel na een keertje al gehavend uit hoor.....
Heb er ook al eens door nat gras mee gelopen, ok niet super lang nog, maar tot nu toe dus droge voeten.
Heb nu de jnlegzool erin en ze zijn dan best war.
Overigens zitten ze me zonder zool erg aan de ruime kant, maar met zool dus prima.

Probleem is dus nu wel dat ik ook voor de enigszins net barefoots wil ::) ;D zeg maar "niethondenschoenen"

Had laatste mijn leuke nog niet oude laarzen aan,.... grrr auw! Weer pijn aan de peesplaten voor een paar dagen >:(

pike schreef:
Nou, niet zo duur als trackers ::) Maar in mijn maat waren er vandaag geen gobi hi meer in de winkel. Ik had ze graag voor het stadse gehad maar helaas. In Arnhem krijgen ze wel nog nieuwe binnenkort.
Rubber laarzen van Le chameau heb ik ook, daar kan ik nog steeds mee uit de voeten, maar die zijn inderdaad niet geschikt voor wat bredere voeten denk ik. Ik heb ze onlangs eens aangetrokken zonder sokken, om te zien hoe dat voelde, en dat was eigenlijk heel veel beter. Maar misschien dat dat buiten te koud is :-\ alhoewel ze garanderen dat ze je voeten warm houden tot -4 graden of daaromtrent.

Ik had mijn zinnen gezet op Joe Nimble cuddle toes. In de hoop dat ik daarmee lekker kon gaan wandelen met de honden. En die hadden ze zowaar in de goede maat maar ik liep er niet lekker op :'( Waren wel lekker warm (in de winkel althans). Uiteindelijk ben ik, bij gebrek aan een goed alternatief, naar huis gegaan met de trackers. Ondanks LIzzy's slechte ervaringen. Voorlopig dus water en brood :biggrin2: Ik heb ze gelijk helemaal ingesprayed. En morgenvroeg doe ik dat nog maar een keertje. Ben benieuwd hoe lang ze meegaan. Heel lang volgens de mijnheer van de winkel maar ja, dat heb ik al vaker gehoord ::)
De tracker is, in tegenstelling tot wat ik dacht, niet van echt glad leer. Het is zeer licht geruwd. Dat maakt goede impregnatie wel noodzakelijk, want door die ruwing, ook al is het maar heel licht, nemen ze gemakkelijker vocht op dan gladleren schoenen.

Maar nu heb ik helaas nog steeds niks voor alledaags stadswerk in de winter. Casual maar toch een beetje netjes, warm en waterafstotend. Vooral aan de laatste twee ontbreekt het voortdurend. We gaan maar weer rondsurfen.
Maar in elk geval kan ik morgen weer met fatsoen met de honden op pad :cool:
Maar eh het waterdichtheid komt toch niet van het leer maar van een membraan? Mijn lowa's en meindl's waren ook nooit van glad leer, ook altijd iets opgestuwd.
Ik vond het overigens een knap voornemen van je om ze heel goed te gaan onderhouden , dat heb ik maar niet meer gedaan ::) Is me nog nooit gelukt, maar eerlijk gezegd waren mijn zolen of de demping van wandelschoenen altijd eerder op dan de schoen/leer zelf. Ooit wel eens een versleten model gehad die op de naden openging ok dan is het wel natte voeten...
Gebruikersavatar
Door pike
#3358608
Kaio schreef:Mijn trackers zagen er wel na een keertje al gehavend uit hoor.....
Heb er ook al eens door nat gras mee gelopen, ok niet super lang nog, maar tot nu toe dus droge voeten.
Heb nu de jnlegzool erin en ze zijn dan best war.
Overigens zitten ze me zonder zool erg aan de ruime kant, maar met zool dus prima.

Na vier dagen opgelopen te hebben zien ze er nog steeds goed uit. Zeker niet gehavend. Ik heb ze voor het eerste gebruik geimpregneerd en na 2x gebruik nog een keer. Hierdoor zijn ze wel wat donkerder geworden. Maar echt nattigheid ben ik nog niet doorheen geweest. Regen hebben ze ook nog niet gehad. Ze zitten lekker en ruim. Tot nu toe ook lekker warm maar ja, de echte kou moet nog komen natuurlijk dus dat is nog even afwachten, net als de nattigheid. Maar trok ik voorheen behalve de schoenen ook de natte sokken uit bij thuiskomst, nu heb ik niks geen natte sokken meer en droge voeten.
Ik heb wel het idee dat ik er anders op loop. Dat ik mijn voeten anders neer zet. Maar misschien lijkt dat maar zo omdat de plat zijn. Bij de Vapor glove heb ik daar niets van gemerkt trouwens.

Probleem is dus nu wel dat ik ook voor de enigszins net barefoots wil ::) ;D zeg maar "niethondenschoenen"
Hier idem ::)

Had laatste mijn leuke nog niet oude laarzen aan,.... grrr auw! Weer pijn aan de peesplaten voor een paar dagen >:(

Maar eh het waterdichtheid komt toch niet van het leer maar van een membraan? Mijn lowa's en meindl's waren ook nooit van glad leer, ook altijd iets opgestuwd.
Klopt ja, waterdichtheid komt van een membraan. Leer zelf is niet meer dan waterafstotend. Tot zekere hoogte want als het maar lang genoeg aan nattigheid wordt blootgesteld kan het al dat vocht niet aan en lekt het toch door. Vandaar dat je ze het beste kan impregneren om dat doordringen zo veel mogelijk te voorkomen. Ook bij schoenen met een membraan. Hoe minder vocht in het leer trekt, hoe beter dat uiteindelijk is. Echt glad leer is gewoon gemakkelijker. Daar blijft een druppel water veel gemakkelijker bovenop liggen dan bij licht geruwd leer of nubuck. Dat laatste heeft nou eenmaal een meer open structuur.
Overigens, als je geruwd leer of nubuck met wax behandelt, wrijf je dat weer aardig glad.

Ik vond het overigens een knap voornemen van je om ze heel goed te gaan onderhouden , dat heb ik maar niet meer gedaan ::) Is me nog nooit gelukt, maar eerlijk gezegd waren mijn zolen of de demping van wandelschoenen altijd eerder op dan de schoen/leer zelf. Ooit wel eens een versleten model gehad die op de naden openging ok dan is het wel natte voeten...
Mij is het ook nog nooit gelukt :biggrin2: Bij mij versleten de zolen ook lang voor dat het leer naar zijn mallemoer was. Ik had wel altijd gladleren wandelschoenen. Tot mijn laatste paar, die waren van nubuck omdat ze geen gladleren hadden die pasten. En die gingen dus wel doorlekken zonder onderhoud, maar dat was al lang nadat de gaten in de zolen waren gevallen. Qua prijs zijn de trackers ongeveer gelijk met de duurdere merken wandelschoen. Ik hoop dus wel dat ze ook net zo lang meegaan. Ik kan eigenlijk beter zeggen: Ik hoop dat ze iets minder kort meegaan :D :biggrin2:
Door Lizzy
#3358618
Even een update op mijn Lems. Ze zijn inmiddels ingelopen en een kadootje aan mijn voeten. Maar echt verre van waterafstotend. Water komt langs de stiknaad aan de bovenkant zo naar binnen zeilen. Niet erg, ik had er ook niet op gerekend.
Gebruikersavatar
Door pike
#3358620
Lizzy schreef:Even een update op mijn Lems. Ze zijn inmiddels ingelopen en een kadootje aan mijn voeten. Maar echt verre van waterafstotend. Water komt langs de stiknaad aan de bovenkant zo naar binnen zeilen. Niet erg, ik had er ook niet op gerekend.
En impregneren en goed de naden spuiten helpt niet?
Door Lizzy
#3358621
pike schreef:En impregneren en goed de naden spuiten helpt niet?
Heb ik nog niet geprobeerd. Maar aangezien ik voorlopig toch Fritzi-shift heb, loop ik vooral verhard. Maar da's een goeie, dat ga ik nog proberen als het gaat regenen! Oh! Morgen :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3358624
pike schreef:Na vier dagen opgelopen te hebben zien ze er nog steeds goed uit. Zeker niet gehavend. Ik heb ze voor het eerste gebruik geimpregneerd en na 2x gebruik nog een keer. Hierdoor zijn ze wel wat donkerder geworden. Maar echt nattigheid ben ik nog niet doorheen geweest. Regen hebben ze ook nog niet gehad. Ze zitten lekker en ruim. :
Gehavend is natuurlijk een groot woord.
20181029_154450.jpg
20181029_154450.jpg (3.36 MiB) 1702 keer bekeken
20181029_154434.jpg
20181029_154434.jpg (3.86 MiB) 1702 keer bekeken
Ze zien er gewoon gebruikt en stoer uit :biggrin2: ( loop er al een paar weken op)
Denk dat als ik ze poets ze weer picobello eruit zien. Dat moet ik nog wel een keertje doen aangezien ik ze voor eerste gebruik niet gesprayed heb wat ik normaal wel doe.
Lopen doen ze inderdaad heel fijn!
Gebruikersavatar
Door pike
#3358625
Lizzy schreef:Heb ik nog niet geprobeerd. Maar aangezien ik voorlopig toch Fritzi-shift heb, loop ik vooral verhard. Maar da's een goeie, dat ga ik nog proberen als het gaat regenen! Oh! Morgen :biggrin2:
Dat had je ook moeten doen voor je er op begon te lopen ::)
Doe het dan nu als ze goed droog zijn, en ook niet vlak voor je de deur uit gaat. Het moet wel kunnen intrekken en opdrogen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door