Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3313635
Lizzy schreef:Ik moet de eerste met zachte handjes nog tegen moet komen. Maar ik moet in alle eerlijkheid ook bekennen dat ik veel GT's echt weggegooid geld vind :-\ . Om niet te zeggen ronduit schadelijk. En niet omdat ze zachte handjes hebben maar juist vaak te harde. Of het ontbreekt ze gewoon totaal aan kennis en inzicht. Je kunt bij wijze van spreken soms nog beter het advies van hier opvolgen dan bepaalde GT's inhuren :-\ . Dus ik begrijp ook heel goed dat andere mensen ook niet zo "van het GT zijn". En ik moet me dan ook wel beheersen om niet standaard te zeggen dit soort gedragsproblemen bij honden "maak een afspraak met Monique Bladder". Ik vind haar serieus een van de beste (zo niet gewoon de beste) die Nederland rijk is. En er zullen er vast nog wel meer zijn van het niveau van Monique, maar die ken ik dan niet. Maar het verwijzen van mensen naar een gedragstherapeut...., ja, dat vind ik eigenlijk ook best risicovol :-\ . Met een beetje pech stuur je iemand zo in de handen van een mafklapper die zich hondengedragstherapeut noemt. We kennen ze wel. Dus ik snap ook bijna de geïrriteerdheid wel die zo'n advies bij sommige mensen oproept.
Ja dat is zeker waar. Ik ken er gelukkig wel een paar meer dan alleen Monique (er worden hier op het forum ook regelmatig goede namen genoemd), maar die zijn waarschijnlijk nog wel in de minderheid tegenover de Cesar Milan Wannabees en de velen die niet gehinderd worden door enige kennis of zich op onderdrukking en geweld beroepen.
Wat dat betreft heb ik ook niet per direct een hoge pet op van de GT's van dergelijke plaatsingstichtings. Kunnen ook goed zijn, maar ze hebben lang niet altijd het niveau dat nodig is voor zulke complexe herplaatsers.

Bij mij staat GT gevoelsmatig wel heel erg gelijk aan Monique Bladder, dus dat is inderdaad wel heel erg mijn subjectieve visie. Gelukkig heeft TS haar ook gemaild.
#3313636
Het zou eigenlijk best eens een idee zijn om Monique te vragen om een lijstje met collega's die op haarzelfde lijn zitten... want iedereen naar Monique sturen, dat wordt m natuurlijk ook niet. Dan heeft ze het wel erg druk, en ze moet natuurlijk wel tijd over houden om haar boek te schrijven :P

Over boeken gesproken, hebben 'we' hier op het forum eigenlijk een lijstje van goede gedrags boeken? Want als je iemand daar al heen verwijst loopt je natuurlijk ook al minder het risico dat iemand bij een verkeerde gt terecht komt. Want als je een boek over een bepaalde methode hebt gelezen, merk je het daarna meteen wel dat je bij een Cesar Milan-achtige bent beland en je rechtsomkeert wilt maken.
#3313637
Het is inderdaad een serieuze zoektocht naar een goede GT. En als je zelf niet zoveel kennis hebt is het al helemaal moeilijk te beoordelen.
Ik ken er wel een paar dus als iemand interesse heeft kan ik de namen geven.
#3313638
eelke schreef:Het zou eigenlijk best eens een idee zijn om Monique te vragen om een lijstje met collega's die op haarzelfde lijn zitten... want iedereen naar Monique sturen, dat wordt m natuurlijk ook niet. Dan heeft ze het wel erg druk, en ze moet natuurlijk wel tijd over houden om haar boek te schrijven :P

Over boeken gesproken, hebben 'we' hier op het forum eigenlijk een lijstje van goede gedrags boeken? Want als je iemand daar al heen verwijst loopt je natuurlijk ook al minder het risico dat iemand bij een verkeerde gt terecht komt. Want als je een boek over een bepaalde methode hebt gelezen, merk je het daarna meteen wel dat je bij een Cesar Milan-achtige bent beland en je rechtsomkeert wilt maken.
Via Annorlunda worden nu natuurlijk GT's opgeleid. Ik zie nog geen lijstje staan, maar gezien de start van de opleiding, denk ik dat dat er wel binnenkort aan gaat komen.

En ja Monique moet wel tijd houden voor haar boek!
#3313645
Nikass schreef:Het is inderdaad een serieuze zoektocht naar een goede GT. En als je zelf niet zoveel kennis hebt is het al helemaal moeilijk te beoordelen.
Ik ken er wel een paar dus als iemand interesse heeft kan ik de namen geven.
Ik ben behoorlijk afgeknapt op de eerste GT die hier is langsgeweest. BAT-gecertificeerd. Toen Ko plotseling tegen hem te keer ging, zag ik hem met grootte angstige ogen Ko aanstaren. Als ik iets heb geleerd over honden, dan is het wel dat je ze niet moet aanstaren. Zijn conclusie was dat we Ko eigenlijk maar weg moesten doen. Paste niet in ons leven. Toen was ik er wel klaar mee. Toch hebben we wel het een en ander opgestoken bij het gesprek. We zijn nog altijd niet zover dat jan en alleman hier de deur kan platlopen en zijn stress emmertje loopt vrij snel vol, maar het is te managen en met kleine ieniemini-stapjes gaat het steeds iets beter. Geduld is een schone zaak.

OT: Goed dat TS Monique heeft gecontacteerd. Ik hoop voor Storm en TS dat het wat positiefs gaat opleveren.
#3313651
src_esther schreef:Ik ben behoorlijk afgeknapt op de eerste GT die hier is langsgeweest. BAT-gecertificeerd. Toen Ko plotseling tegen hem te keer ging, zag ik hem met grootte angstige ogen Ko aanstaren. Als ik iets heb geleerd over honden, dan is het wel dat je ze niet moet aanstaren. Zijn conclusie was dat we Ko eigenlijk maar weg moesten doen. Paste niet in ons leven. Toen was ik er wel klaar mee. Toch hebben we wel het een en ander opgestoken bij het gesprek. We zijn nog altijd niet zover dat jan en alleman hier de deur kan platlopen en zijn stress emmertje loopt vrij snel vol, maar het is te managen en met kleine ieniemini-stapjes gaat het steeds iets beter. Geduld is een schone zaak.

OT: Goed dat TS Monique heeft gecontacteerd. Ik hoop voor Storm en TS dat het wat positiefs gaat opleveren.
Maar BAT heeft ook niets met GT zijn te maken. Iedereen kan de opleiding BAT doen en daarin gecertificeerd worden. Maar daarmee ben je nog geen GT. BAT is een tool die je als GT in kan zetten.

Beetje zoals elke koe is een rund, maar niet elk rund is een koe.
#3313684
Kaela schreef:Maar BAT heeft ook niets met GT zijn te maken. Iedereen kan de opleiding BAT doen en daarin gecertificeerd worden. Maar daarmee ben je nog geen GT. BAT is een tool die je als GT in kan zetten.

Beetje zoals elke koe is een rund, maar niet elk rund is een koe.
Goed ik had er waarschijnlijk bij moeten zetten, onder andere. Het was een lijst en hij gaf zelf ook seminars, ook in het buitenland, tenminste, dat moet je dan maar aannemen, ik heb dat niet gecontroleerd. En ik heb ook niet gevraagd al zijn certificaten e.d. voor te leggen... Misschien was het uiteindelijk gewoon een charlatan ipv een GT?...
#3313855
Ik vind alleen de tarieven die GT hanteren buiten proporties. Monique Bladder zal ongetwijfeld 1 van de beste zijn maar als ik zie welke prijzen dat gehanteerd worden, dat is voor mij niet te betalen.
Er zijn wel meer mensen die niet zo'n grote portemonnee hebben en die dan bij zo'n GT gewoon niet terecht kunnen, simpelweg omdat de financiële situatie het niet toe laat.
En dat is jammer, daardoor komen deze mensen terecht bij het kaf onder het koren.
#3313860
tt-tjes schreef:Ik vind alleen de tarieven die GT hanteren buiten proporties. Monique Bladder zal ongetwijfeld 1 van de beste zijn maar als ik zie welke prijzen dat gehanteerd worden, dat is voor mij niet te betalen.
Er zijn wel meer mensen die niet zo'n grote portemonnee hebben en die dan bij zo'n GT gewoon niet terecht kunnen, simpelweg omdat de financiële situatie het niet toe laat.
En dat is jammer, daardoor komen deze mensen terecht bij het kaf onder het koren.
100% mee eens.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
#3313864
Tja, ik vind dat altijd een lastige.

Ik denk dat als je gaat uitrekenen hoeveel tijd de GT in de case steekt, hoeveel btw en inkomstenbelasting er afgedragen wordt en dan nog verzekeringen en pensioenvoorziening. Nou ja, dat wat voor elke zzp-er geldt dus, dan blijft er denk een heel normaal uurloon over.

En huisdieren kosten geld. Ik weet dat daar grenzen en realiteit in moet zitten, maar ik vind ook dat je zelf kritisch moet zijn of je in financieel opzicht aan een huisdier kan beginnen. Een huisdier is geen recht, als je er geen geld voor hebt, dan is dat jammer maar helaas. Verandert je financiele situatie als je al een huisdier hebt, dan is het roeien met de riemen die je hebt. Daar kan die GT die er zijn levensonderhoudt mee voorziet ook niets aan doen.
#3313867
Kaela schreef:Tja, ik vind dat altijd een lastige.

Ik denk dat als je gaat uitrekenen hoeveel tijd de GT in de case steekt, hoeveel btw en inkomstenbelasting er afgedragen wordt en dan nog verzekeringen en pensioenvoorziening. Nou ja, dat wat voor elke zzp-er geldt dus, dan blijft er denk een heel normaal uurloon over.

En huisdieren kosten geld. Ik weet dat daar grenzen en realiteit in moet zitten, maar ik vind ook dat je zelf kritisch moet zijn of je in financieel opzicht aan een huisdier kan beginnen. Een huisdier is geen recht, als je er geen geld voor hebt, dan is dat jammer maar helaas. Verandert je financiele situatie als je al een huisdier hebt, dan is het roeien met de riemen die je hebt. Daar kan die GT die er zijn levensonderhoudt mee voorziet ook niets aan doen.
Ik kan het daar niet helemaal mee eens zijn. Als ik bedragen van 400,00 voorbij zie komen voor een aanvangs consult, daar wordt ik niet vrolijk van en is in mijn ogen buiten proporties. Of een BAT training die 5 lessen duurt en die 600,00 kost. En dat een ZZP-er zelf dingen af moet dragen dat klopt, maar moet ik daar dan voor bloeden? Dit is voor een zzp-er schilder hetzelfde, maar die vraagt ook geen 400,00 uurloon vanwege de kosten die hij af moet dragen.
En ik weet dat huisdieren geld kosten. Ik kan het onderhoud van mijn jongens wel bekostigen en heb zelfs een verzekering voor Bono lopen. Maar je gaat er in eerste instantie niet van uit dat je een GT nodig zult hebben als je een pup koopt. En helaas, als dan blijkt dat je die wel nodig hebt en je hebt maar een modaal of laag inkomen dan is dat niet te bekostigen. Dat heeft dan niets te maken dat je niet aan een huisdier kan beginnen.
Laatst gewijzigd door tt-tjes op di 12 sep 2017, 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
#3313868
hannabelgje schreef:100% mee eens.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Ja, ik ben het er dus niet mee eens. Niemand moet een hond. Het is je eigen vrije keuze. En als jij er wel een neemt, heb je daar zo goed mogelijk voor te zorgen. En als je dit soort dingen niet kan betalen, moet je misschien niet meerdere honden nemen. Of zelfs geen hond nemen. En doe je dat wel, tja... Ik kan ook wel zeggen dat ik het niet kan betalen al mijn honden biologisch vlees te voeren, hoewel ik dat zo graag zou willen terwijl dit 100% een kwestie van keuzes en prioriteiten maken is. Als ik 1 klein hondje zou hebben zou ik het wel kunnen betalen. Maar nee, ik kies voor 4 middelgrote honden.... Keuzes keuzes.

Een psycholoog hanteert dezelfde prijzen. Juristen ook. En daar mekkert niemand over. Maar honden mogen ook vaak niet teveel kosten....
#3313869
Ik zit voor Ziggy ook te denken of een GT wat kan betekenen ivm haar stress dus eens op de site van Monique gekeken en ik moet zeggen dat ik toch ook wel even schrok van de prijzen :-[
Voor Tous zijn we ook eens bij een GT geweest en dat was toch een andere prijsklasse....
#3313871
zurca schreef:Ik zit voor Ziggy ook te denken of een GT wat kan betekenen ivm haar stress dus eens op de site van Monique gekeken en ik moet zeggen dat ik toch ook wel even schrok van de prijzen :-[
Voor Tous zijn we ook eens bij een GT geweest en dat was toch een andere prijsklasse....
Maar goed, de andere kant van het verhaal is: je hoeft niet naar Monique Bladder natuurlijk. Er zijn er meer in de categorie van Monique begreep ik meerdere pagina's terug.
#3313874
Lizzy schreef:Maar goed, de andere kant van het verhaal is: je hoeft niet naar Monique Bladder natuurlijk. Er zijn er meer in de categorie van Monique begreep ik meerdere pagina's terug.
Ja dat is zo natuurlijk! Al vind ik het zelf altijd wel fijn om bij zoiets naar iemand toe te gaan waar goede ervaringen over geschreven/verteld worden.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door