Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3451833
Leuk hoor, dat bezuinigen... maar de luchtvochtigheid was hier altijd al hoog, nu 85% en soms zelfs 90% :-X . En nu moet de airco aan om de boel te ontvochtigen hier. Schiet allemaal lekker op.
Door rosmin
#3451848
Lizzy schreef: vr 28 okt 2022, 11:44 Dat helpt niet omdat het buiten en vochtig en warm is.
Hier ook kachel aan om vocht tegen te gaan...
de geneugten van een oude boerderij.
Dit is de tijd van het jaar dat het buiten warmer is dan binnenshuis
Gebruikersavatar
Door doranto
#3451853
Hier is de luchtvochtigheid buiten 66 % dus hier valt het wel mee. Binnen is 57. De deur van de woonkamer naar buiten staat al uren open :)
Gebruikersavatar
Door Rik01
#3452360
dinky89 schreef: ma 07 nov 2022, 17:17 Vandaag dan toch echt de verwarming aan gezet op deze grijze, kille regendag
Nog geen elektrisch kacheltje gekocht? ;D

Hier op het kantoortje is het nog wel warm te houden dus bij mij staat ie nog uit.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3452367
Elektrisch kacheltje moet inderdaad nog komen op mijn kantoor, daar is het vaak slag kouder dan de woonkamer. In de woonkamer staat de cv nu op 19 graden ;)
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3452371
Hier vandaag ook voor het eerst de verwarming aan. Was 16 graden in huis, dat is toch net iets te koud, zeker met werken.
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3452403
Ik werk vandaag thuis. De thermostaat van de kachel staat op 15 graden, want het is nog niet onder de 17 graden in huis geweest. Vandaag toch maar de kachel wat hoger gezet omdat ik gewoon stijve vingers kreeg bij het typen.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3452416
Ik dacht onderweg naar huis vanmiddag dat ik m misschien maar eens aan moest zetten als ik thuis zou komen. Het is nu 16gr in huis. Maar ik heb het niet koud en over een uur lig ik in bed dus dat zou nu ook jammer zijn. ;D
De kachel is hier dus nog steeds niet aan geweest.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3452578
Ik ben ook af.

vanochtend wat bouwlui uitgefoeterd op het balkon in de kou (ik blijf altijd netjes hoor!) omdat ze op zaterdag aan het werk waren. Hoezo op zaterdag, dat was me niet vertelt!
Maar goed, eenmaal binnen zat ik te rillen van de kou en was niet eens 5 min op het balkon geweest. De thermometer in huis gaf 13.9gr aan en daarop toch maar 10 min de verwarming aan.
Hij staat al wel een tijd uit weer maar de warmte van de platen zorgt voor een goede stijging. Het is nu bijna 16.5 gr.
Door Siberienne
#3452579
Wij hebben hem al een poosje aan staan. Ik vind 18C toch wel aangenaam in huis. Nog niet vaak de houtkachel aan gehad, want dat bewaren we toch een beetje voor de echte winter. Met alle spookverhalen over wat de stroomprijzen misschien gaan doen en risico op rantsoenering enzo…

Maar dat laatste ‘gevaar’ is na weken met zeikende regen verdwenen: de watervoorraden zijn weer aangevuld…. En was de stroomprijs vandaag, 0,4 cent ..
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door