Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door frodo quin
#3471722
eelke schreef: wo 22 mei 2024, 11:00 Mijn lenzen zijn niet leverbaar tot sowieso half juni. Er is geen alternatieve lens omdat ik aardig kippig ben. Een bril is ook geen goed alternatief om diezelfde reden.

Ik heb nog 6 setjes, en dus nog 6 dagen zicht :-\ misschien komt er nog een proefsetje van nog een 10, maar da's ook niet zeker.

Duussssss... ::)

Ik denk dat een blinde geleide hond aanvragen ook niet meer op tijd is ::) ::)
Oei, dat is wel heel vervelend. Zie je zo slecht zonder lenzen?
Gebruikersavatar
Door kiara
#3471723
eelke schreef: wo 22 mei 2024, 11:00 Mijn lenzen zijn niet leverbaar tot sowieso half juni. Er is geen alternatieve lens omdat ik aardig kippig ben. Een bril is ook geen goed alternatief om diezelfde reden.

Ik heb nog 6 setjes, en dus nog 6 dagen zicht :-\ misschien komt er nog een proefsetje van nog een 10, maar da's ook niet zeker.

Duussssss... ::)

Ik denk dat een blinde geleide hond aanvragen ook niet meer op tijd is ::) ::)
Jemig en nu dan
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3471726
Dat is knap waardeloos zeg, zonder kan je niet functioneren. Dit kan toch niet! Hebben andere zaken ook niet jouw sterkte om het op te vangen?
Door eelke
#3471731
Ik heb -13,5, dus ik zie niet slecht zonder, ik zie gewoon niet :biggrin2:

Ze bestellen direct bij de fabrikant. De opticiens hebben ze zelf nooit op voorraad liggen, vanwege dat ze nu eenmaal niet vaak nodig zijn (er zijn meerdere variabelen, sterkte, cilinder, kromming, as afstand, geloof ik). Dus, ze zijn maar op 1 plek in de wereld, kreeg ik uitgelegd, en daar zijn ze op. Lekker dan ::)

Ik heb wel een bril hoor, maar vanwege de hoge sterkte en cilinder geeft dat een heel onrustig beeld en kan ik die eigenlijk niet een hele dag op, zonder hoofdpijn en zonder trillende oogleden te krijgen. Dus ik kan straks met een bril wel overleven hoor, maar autorijden en achter een computer werken, dat gaat dan wel echt heel lastig worden.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3471734
Pfff 1 plek op de wereld dat is toch absurd.
Nou ik hoop voor jou dat het toch nog redelijk snel gaat en je je een beetje kan redden met die bril
Gebruikersavatar
Door pluk
#3471750
eelke schreef: wo 22 mei 2024, 11:00 Mijn lenzen zijn niet leverbaar tot sowieso half juni. Er is geen alternatieve lens omdat ik aardig kippig ben. Een bril is ook geen goed alternatief om diezelfde reden.

Ik heb nog 6 setjes, en dus nog 6 dagen zicht :-\ misschien komt er nog een proefsetje van nog een 10, maar da's ook niet zeker.

Duussssss... ::)

Ik denk dat een blinde geleide hond aanvragen ook niet meer op tijd is ::) ::)
Jeetje, da's echt balen!
Kun je niet je lenzen een halve dag dragen en je bril een halve dag? Als je tenminste jouw type lenzen in vloeistof kunt bewaren.
Door eelke
#3471754
Normaal wel, maar nu met hooikoorts ogen is dat lastig.

Het is wel wat ik later ga doen, maar goed, dan kan ik, als ik mijn lenzen niet in heb, verder eigenlijk niks doen. Ik moet het nog eens goed overdenken, en vandaag nog maar een keer bellen, want gisteren is het proefsetje dus in ieder geval niet binnen gekomen.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3471755
Is toch erg dat het maar op 1 plek te verkrijgen is .
Vind echt heel erg voor je :-*
Door frodo quin
#3471761
eelke schreef: wo 22 mei 2024, 16:08 Ik heb -13,5, dus ik zie niet slecht zonder, ik zie gewoon niet :biggrin2:

Ze bestellen direct bij de fabrikant. De opticiens hebben ze zelf nooit op voorraad liggen, vanwege dat ze nu eenmaal niet vaak nodig zijn (er zijn meerdere variabelen, sterkte, cilinder, kromming, as afstand, geloof ik). Dus, ze zijn maar op 1 plek in de wereld, kreeg ik uitgelegd, en daar zijn ze op. Lekker dan ::)

Ik heb wel een bril hoor, maar vanwege de hoge sterkte en cilinder geeft dat een heel onrustig beeld en kan ik die eigenlijk niet een hele dag op, zonder hoofdpijn en zonder trillende oogleden te krijgen. Dus ik kan straks met een bril wel overleven hoor, maar autorijden en achter een computer werken, dat gaat dan wel echt heel lastig worden.
Dat is wel heel erg slecht ziend!

Jouw bril lijkt mij ook niet echt een oplossing voor meer dan eens een dag te overbruggen. Zal wel moeten als jouw lenzen niet snel geleverd worden, maar rot is het wel echt. Ik duim voor proefsetjes!
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3471768
Jeetje, je bent dus afhankelijk van die ene plek, dat is toch te absurd voor woorden. En je hebt gelijk, je ziet niet slecht, je ziet gewoon niet.
En als je geen auto kan rijden kan je ook verder niets. Maar überhaupt met bril kan je nauwelijks wat. Ik vind het echt gewoon k u t voor je.
En er is dus geen enkele zaak of iets die deze op voorraad heeft liggen waardoor het echt bij de bron vandaan moet komen.
Ik hoop toch echt dat er naast het proefsetje snel een oplossing wordt gevonden.
Sterkte ermee.

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3471803
Een vriendin van mij droeg haar lenzen vroeger veel langer dan voorgeschreven. Ok, niet ideaal, maar je zou de draagtijd toch vlot kunnen verdubbelen in dit noodgeval?
Door eelke
#3471809
pearlsofpassion schreef: vr 24 mei 2024, 09:04 Een vriendin van mij droeg haar lenzen vroeger veel langer dan voorgeschreven. Ok, niet ideaal, maar je zou de draagtijd toch vlot kunnen verdubbelen in dit noodgeval?
Ja, normaal wel, maar mijn huidige bril is dus 3 jaar oud en daar zie ik het echt niet goed mee. Dus mijn lenzen korter in doen en dan de volgende dag nog een keer, is nu geen optie. Twee dagen met mijn lenzen doen, nu sowieso niet, want mijn lenzen slijten harder door mijn hooikoorts ogen, en mijn ogen zijn gevoeliger door diezelfde hooikoorts ogen. Ik heb ook nog eens een slechte traanvochtproductie ::) vandaar dat ik ook dit specifiek merk heb, want deze lenzen zijn juist wat dikker en steviger. Er bestaan ook veel dunnere lenzen, maar die drogen dus juist veel sneller uit, op mijn oog.
Een nieuwe bril is onderweg, dus als die binnen is, dan hoop ik dat ik daar goed genoeg door kan kijken om hem thuis te kunnen gebruiken, dan kan ik mijn lenzen alleen in doen als ik op pad moet.

Maarrrrrr, het eerste goede nieuws; ik heb net het proefsetje a 10 lenzen op kunnen halen, dus sowieso zit ik de komende dagen weer even goed. De leverancier heeft nog eens een proefsetje a 5 lenzen belooft, die zou volgende week bezorgd worden. En nog veel beter nieuws; er was nog wel een grote online webshop (Alensa) die nog 1 doosje a 30 stuks op voorraad had, daar heb ik inmiddels een verzendbevestiging van gekregen, dus die zijn onderweg. Daar durf ik pas echt blij mee te zijn als ik ze ook in handen heb (zul je zien dat ze kwijt raken bij de post, of dat het toch een verkeer doosje is etc) maar, het ziet er weer even goed uit. Letterlijk :cool:
Moest ik ze wel zelf betalen, maar mijn verzekering vond hun eigen regeling dat het alleen vergoed wordt als het via de optometrist loopt ook wel stom als dezelfde optometrist ze niet kan leveren, dus uit coulance gaan ze ze toch vergoeden.

Dus ik kan weer even ademhalen. Al ben ik pas echt gerust als de opticien meldt dat er weer een ruime voorraad is en ze weer in productie zijn genomen.

Nu maar even bellen met de poli van het ziekenhuis, want de medicatie die de arts woensdag heeft voorgeschreven, blijkt pas in september leverbaar te zijn :D tis toch allemaal wat zo, zeg.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3471811
Jee zeg, zo val je van het een in het ander :-\
Wel fijn dat het probleem met de lenzen vooralsnog opgelost lijkt! 😅
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3471812
Fijn dat je lezen nu voor de korte termijn zijn opgelost, laat even weten als je het pakketje van 30 ook daadwerkelijk hebt als je wilt. En die nieuwe bril? Daar kan je wel mee autorijden of blijft het zicht beperkt met bril?

En geef vooral aan als er ergens in Nederland nog meer ligt, dan kunnen wij met zijn allen hier toch ook zorgen dat het bij jou komt.

Maar die medicatie ook weer hè, dat is toch te belachelijk voor woorden? En geen enkel merk jan dat medicijn nu leveren zeker? Niet normaal dat er zoveel medicatie niet of heel slecht te leveren is.

Sterkte weer.

Door eelke
#3471819
Krijg net bericht dat een koerier net nog eens 30 lenzen heeft gebracht bij de opticien! En de 30 die ik besteld heb liggen bij het pakketpunt en kan ik afhalen. Heeelll fijn! Nu alleen hopen dat de fabriek weer productie gaat draaien. Maar ik heb in ieder geval weer voor 2 maanden, en dat is toch best wat!

Autorijden met bril is ook lastig ja. Een bril verkleint, en met deze sterkte heel veel. Dat maakt dat afstanden inschatten lastig is, en dat is wel nodig bij verkeersdeelname. Als ik altijd een bril zou dragen went dat natuurlijk weer, maar juist wisselen tussen lenzen en bril, maakt het moeilijk.

Maar dit is fijn. De medicijnen zijn gelukkig medicijnen die ik nog niet gebruik, en waarvan ik ook nog niet weet of ze wel werken. Dus dat is gelukkig nog niet heel erg. Toen ik gisteren de verzekering aan de lijn had over mijn lenzen zuchtte ze ook al dat het zo rot is dat er zo veel tekorten zijn, ook bij medicatie (toen wist ik het nog niet over de mijne) en moest ik ook nog aan jou denken CA.
Heb jij wel weer een flinke voorraad eigenlijk?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door