Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door sam28
#3471707
Vanavond komt Cato weer bij mij! Vrijdag de gedragsdeskundige, een andere dan in eerste instantie maar heb bij deze een goed gevoel.
Ze had alle tijd aan de telefoon en wist van wanten.
Ik hoop heel hard dat het goed komt.

Afgelopen donderdag haalde ik lief op voor een weekendje weg en heb ik even gespeeld en geknuffeld met Cato. Ik pakte de boel om weg te gaan met lief en Cato ging in het reismandje zitten. Die wist wat er zou gebeuren en wilde niet achterblijven . Ik heb ook echt het idee dat ze me mist, als ik met lief aan het beeldbellen ben ‘s avonds dan gaat ze dicht bij de telefoon liggen.
Ik ben blij dat ze weer komt!! 😍 het zou echt mijn hart breken als ik haar (of siep) weg zou moeten doen
Gebruikersavatar
Door sam28
#3471711
Cato is in mijn slaapkamer. Die is niet klein maar wel voor een jonge volwassen poes die lekker wil rennen. Maar goed, ze moet het er mee doen de komende dagen. Dat zal ze vast overleven (nu ik nog want ik moet er wel slapen met een hyperactieve poes) ;D

Siepie houdt de wacht voor de slaapkamerdeur. Die is opgefokt en wil heel graag even daar kijken. Helaas heb ik geen mogelijkheid tot een sluis dus is moet oppassen met in en uit lopen de komende dagen. De krabpaal die bij lief heeft gestaan voor Cato staat nu in mijn woonkamer en Siepie snuffelt en krabt aan de paal alsof ze in geen weken een krabpaal gezien heeft.
Als ik geknuffeld heb met Cato en dan Siepie laat ruiken ruikt en miauwt ze. Ze blaast niet en wordt niet dik. Hopelijk komt de boel tot rust de komende dagen en kunnen we echt aan het werk vanaf vrijdag.

Ik hoop zo dat het goed komt, Cato hangt ook zo aan mij. Ze heeft me overduidelijk gemist.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3471718
Ik duim ook heel hard dat het goed komt tussen Cato en Siepie.

Wat de uitkomst ook zal zijn, jij doet je uiterste best en meer kan je niet doen :-*
Gebruikersavatar
Door sam28
#3471728
Ik ging vannacht naar de wc. Lamp aan, bril op en voorzichtig om het hoekje kijken. Lamp in de gang aan. Ligt siepie strak voor de deur te slapen op het kleedje die ik daar had neergelegd zodat ze elkaar niet zouden opfokken onder de deur door 😂 Ze is werd pas wakker toen ik de lamp aan deed in de gang.
Blijkbaar zo diep te slapen dat ze niet eens aanstalten gemaakt heeft om de slaapkamer binnen te komen.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3471790
Ik had wat filmpjes gemaakt van Cato en Siepie. Hoe ze op elkaar reageren als ze elkaar horen.
De GT vond Siepie gestrest als ze Cato hoorde met snel herstel. Cato was veel relaxter. Ze vond dat niet raar gezien Cato 4 weken weg is geweest en pas dinsdag weer terug is gekomen.

Morgen komt ze en dan gaat ze een plan maken
Gebruikersavatar
Door kiara
#3471792
sam28 schreef: do 23 mei 2024, 21:17 Ik had wat filmpjes gemaakt van Cato en Siepie. Hoe ze op elkaar reageren als ze elkaar horen.
De GT vond Siepie gestrest als ze Cato hoorde met snel herstel. Cato was veel relaxter. Ze vond dat niet raar gezien Cato 4 weken weg is geweest en pas dinsdag weer terug is gekomen.

Morgen komt ze en dan gaat ze een plan maken
Nou hopelijk komt het goed
Wat een gedoe hè met de poezen beesten
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3471800
sam28 schreef: do 23 mei 2024, 21:17 Ik had wat filmpjes gemaakt van Cato en Siepie. Hoe ze op elkaar reageren als ze elkaar horen.
De GT vond Siepie gestrest als ze Cato hoorde met snel herstel. Cato was veel relaxter. Ze vond dat niet raar gezien Cato 4 weken weg is geweest en pas dinsdag weer terug is gekomen.

Morgen komt ze en dan gaat ze een plan maken
Het was voorheen ook al he, dat Cato relaxter was. Het is tenslotte Siep die heel erg van Cato geschrokken is en uit het niets aangevallen is geweest. Niet omgekeerd. Dus dat is niet gek.
Bovendien is Cato ook jonger en dus veerkrachtiger.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3471887
GT is gister geweest. Ze was een leuk mens en ik had wel het idee dat ze wist wat ze deed. Ze is van de kleine stapjes om het zo optimaal te maken dat het weer goed komt.

De oefenplek word bij de slaapkamerdeur, daar zit een kier onder en ik had daar een kleed neer gelegd. Ze zei dat ik daar beter karton voor kon gebruiken. De kier zo afplakken.
Verder beginnen met alles dicht en aan 2 kanten tegelijk koekjes strooien. Ze horen elkaar dan wel maar zien niks. De volgende stap is op een minikiertje en dan rustig de koekjes neer leggen. Als er stress is poes verder van de kier doen of een stap terug. Elke stap minstens 3x doen en de oefen momenten steeds iets langer maken.
Morgen ga ik een hordeur knutselen voor voor de slaapkamerdeur want de kier moet steeds groter zonder dat ze bij elkaar kunnen. Uiteindelijk moet de slaapkamerdeur helemaal open kunnen met de hordeur dicht. En dan dat een paar dagen zo laten zijn, ook als ik beneden ben en er geen zicht op heb. Dan in plaats van snoepjes met een speeltje, zodat ze elkaar zien bewegen zonder dat ze richting de hor rennen.

Siepie is de agressor en Cato is wat naïef want wil nog steeds met Siepie zijn zoals het was. Ik hoop dat Siep het allemaal van zich af kan schudden en relaxter wordt als ze Cato ziet.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door