Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door BusKay
#3471477
Wellicht is het onderwerp een keer aan bod geweest maar helaas heb ik het niet kunnen vinden...

Hier staan jaarlijks de grasaren weelderig te groeien en als gevolg hiervan trekt het ook nog eens een berg teken aan...

Hondenbezitters lopen nu op straat en niet meer in het groen

Dierenartsen zien veel mensen in hun praktijk door die grasrommel en de teken...

Als je klaagt bij de gemeente over slecht onderhoud dan wordt je weggestuurd met het antwoord dat er diversiteit aan planten moet zijn.. geen onderhoud dus maar wel een dikke belastingaanslag elk jaar...

Hoe zit het bij jullie en wat is hier aan te doen??
Gebruikersavatar
Door doranto
#3471478
Ik vind weelderig groen mooi en het is inderdaad goed voor de biodiversiteit. Om te wandelen hou ik de paden aan. In een gebied waar veel teken zitten zou je preventief natuurlijke sprays met etherische olie kunnen gebruiken. En verder na iedere wandeling de hond goed controleren. Het is niet anders....
Gebruikersavatar
Door pike
#3471482
Teken zijn niet gebonden aan hoge grassen. In een gemaaid gazon zitten ze net zo goed. En ook op het blad van andere kruidachtige planten kan je ze aantreffen. Ik controleer de hond, haal nu dagelijks een paar teken er af. Maar dat weerhoudt me er niet van met de hond naar buiten te gaan en het gras / bos in. Mijn hond is geen asvaltloper, die wil graag zijn neus kunnen gebruiken. En daarnaast ben ik trouwens ook geen voorstander van maaien. En niet alle grassen hebben aartjes die zich naar binnen boren. De aartjes van het Kruipertje zijn berucht. Waar dat staat houd ik mijn hond weg.
Door frodo quin
#3471491
Mijn honden lopen dagelijks door hoog gras. Grasaren gelukkig nog nooit problemen mee gehad, maar teken zijn hier in overvloed. Hier jammer genoeg wel gif er voor.

Ik vind het hele alles kortmaaien helemaal niets. De mens neemt al zo goed als alles in beslag terwijl we maar 1 soort zijn op deze planeet. De paar restjes links en recht waar andere wezens en planten kunnen bestaan vind ik persoonlijk wel het minimum.

Ik vind het zelf ook mooier en gezelliger, al vind ik dat ondergeschikt maar wel fijn meegenomen.

Ik woon in een stadje die deze mentaliteit niet deelt jammer genoeg.

Ik begrijp je stress wel hoor.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3471541
Hier zie ik heel veel mensen hun stoepjes vegen, alles ertussen uit plukken . Wekelijks of vaker.....
Wordt ook het nodige gespoten...
Maar eigenlijk is die paardebloem die tussen je tegels of grind groeit juist goed voor het milieu.
Dus ach die afwijzende blikken van sommige mensen over onze voortuin kan ik nu makkelijk goedpraten :P

Ikzelf ondervind enorme nadeel van grassen laten staan....hooikoorts en laaste jaren was het wel heel erg.
Grasaren, ja die hebben mijn honden wel vaker gehad. Zelfs soms met pincet eruit gehaald zelf of da. En eentje had hem ooit ingekapseld, daar heb ik ipv operatie trekzak voor gebruikt, weken lang maar is eruit gekomen.

Teken eh ja , ik heb er weer gif opgegooid. Ze hadden er best veel en toen ging het fout bij Zino, die had zijn staart helemaal kapot gebeten. En zoveel pijn eraan dat verzorgen niet ging. Dus zelf ging niet maar is ook bang voor DA, resultaat hond onder narcose, teek gevonden waar hij zijn staart tot aan bloeden gebeten had. Traumatische ervaring hond, zowel DA als minimaal 1 week met kap om, leuke rekening erbij ::) . Mwoah toch maar voor gif gekozen bij de 2 jonge en bijna niks meer gezien .
Gebruikersavatar
Door pike
#3471543
Die grasaren zullen ook wel gemakkelijker blijven hangen in lang haar, en daar ook ongemerkt verder naar de huid dringen. Op een glad velletje zal dat waarschijnlijk niet zo snel gebeuren.
Gebruikersavatar
Door BusKay
#3471600
We zien dat er verschillend wordt gedacht over onze hond en zijn omgeving..

Een paardebloem tussen de tegels.. ja perfect maar het wordt anders als je de deur uitloopt en de gezondheid van je hond is in gevaar.. want dat is wat hier speelt. Men loopt niet meer op paden met groenstroken ivm geen maaiwerk.. maar op straat tussen de huizen..

Je doet alles om je hond gezond te houden.. voert em BARF etc.. etc... moet je dan vervolgens maar een zooi gif op je hond spuiten omdat de gemeente verzuimt om de zaak fatsoenlijk te onderhouden??
Gebruikersavatar
Door doranto
#3471601
BusKay schreef: vr 17 mei 2024, 19:09 We zien dat er verschillend wordt gedacht over onze hond en zijn omgeving..

Een paardebloem tussen de tegels.. ja perfect maar het wordt anders als je de deur uitloopt en de gezondheid van je hond is in gevaar.. want dat is wat hier speelt. Men loopt niet meer op paden met groenstroken ivm geen maaiwerk.. maar op straat tussen de huizen..

Je doet alles om je hond gezond te houden.. voert em BARF etc.. etc... moet je dan vervolgens maar een zooi gif op je hond spuiten omdat de gemeente verzuimt om de zaak fatsoenlijk te onderhouden??
:o Wij wonen in het buitengebied waar gelukkig nauwelijks wordt gemaaid en hebben nog nooit gif gebruikt op onze honden. Er moet dus niets. Ik ben trouwens van mening dat het hoog tijd wordt dat wij ons aanpassen aan de natuur en niet de natuur aan ons.
Gebruikersavatar
Door pike
#3471603
doranto schreef: vr 17 mei 2024, 19:21 :o Wij wonen in het buitengebied waar gelukkig nauwelijks wordt gemaaid en hebben nog nooit gif gebruikt op onze honden. Er moet dus niets. Ik ben trouwens van mening dat het hoog tijd wordt dat wij ons aanpassen aan de natuur en niet de natuur aan ons.
Mijn idee. Dat de gezondheid van de hond in gevaar komt door niet te maaien vind ik schromelijk overdreven. Houdt hem weg bij de grassen met aren met weerhaakjes, controleer hem op teken en haal die er af. En mis je er een gaat hij echt niet dood hoor. Wat mij stoort als ik met de hond buiten ga lopen is niet het lange gras, niet de teken, maar alle hondenpoep die al die bezorgde baasjes verzuimen op te ruimen en alle tissues die worden weggeworpen door Jan en alleman >:( >:(
Gebruikersavatar
Door doranto
#3471604
pike schreef: vr 17 mei 2024, 19:37 Mijn idee. Dat de gezondheid van de hond in gevaar komt door niet te maaien vind ik schromelijk overdreven. Houdt hem weg bij de grassen met aren met weerhaakjes, controleer hem op teken en haal die er af. En mis je er een gaat hij echt niet dood hoor. Wat mij stoort als ik met de hond buiten ga lopen is niet het lange gras, niet de teken, maar alle hondenpoep die al die bezorgde baasjes verzuimen op te ruimen en alle tissues die worden weggeworpen door Jan en alleman >:( >:(
Over hondenpoep gesproken....Hier vond ik laatst midden in een natuurgebied een plastic poepzakje met inhoud :uglystupid2:
Door frodo quin
#3471606
doranto schreef: vr 17 mei 2024, 19:41 Over hondenpoep gesproken....Hier vond ik laatst midden in een natuurgebied een plastic poepzakje met inhoud :uglystupid2:
Ik ben er eens eentje kwijt geraakt, dus kan ook zoiets zijn, maar heb al vaker gehoord dat mensen het in een zakje stoppen en dan met opzet achter laten. Snap niet dat je dan de moeite neemt om het op te ruimen.

En ja sinds ik verhuisd ben heb ik ook gemerkt dat poep opruimen niet overal in de mode is....
Door frodo quin
#3471607
Kaio schreef: wo 15 mei 2024, 10:00 Hier zie ik heel veel mensen hun stoepjes vegen, alles ertussen uit plukken . Wekelijks of vaker.....
Wordt ook het nodige gespoten...
Maar eigenlijk is die paardebloem die tussen je tegels of grind groeit juist goed voor het milieu.
Dus ach die afwijzende blikken van sommige mensen over onze voortuin kan ik nu makkelijk goedpraten :P

Ikzelf ondervind enorme nadeel van grassen laten staan....hooikoorts en laaste jaren was het wel heel erg.
Grasaren, ja die hebben mijn honden wel vaker gehad. Zelfs soms met pincet eruit gehaald zelf of da. En eentje had hem ooit ingekapseld, daar heb ik ipv operatie trekzak voor gebruikt, weken lang maar is eruit gekomen.

Teken eh ja , ik heb er weer gif opgegooid. Ze hadden er best veel en toen ging het fout bij Zino, die had zijn staart helemaal kapot gebeten. En zoveel pijn eraan dat verzorgen niet ging. Dus zelf ging niet maar is ook bang voor DA, resultaat hond onder narcose, teek gevonden waar hij zijn staart tot aan bloeden gebeten had. Traumatische ervaring hond, zowel DA als minimaal 1 week met kap om, leuke rekening erbij ::) . Mwoah toch maar voor gif gekozen bij de 2 jonge en bijna niks meer gezien .
Hier krijg je de politie aan de deur als er plantjes tussen de tegels groeien. Schandalig vind ik dat. De laatste jaren was het beleid in gent dat dat niet meer werd weggehaald. Je zag de stad zo veranderen. Lijkt vreemd he, dat kleine beetje, maar het brengt zoveel groen en leven.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3471622
Ja, dat is gewoon een gewoonte en mentaliteit. En het wordt hoog tijd voor een natuurminnende mentaliteit.
Ik las onlangs van een gemeente waar je nu een boete krijgt als je onkruid voor de deur oranje kleurt :cool: Je lag dus geen bestrijdingsmiddelen meer gebruiken.
Heerlijk vind ik dat. Ik deed het zelf natuurlijk nog nooit.
Anderzijds vind ik het wel schandalig dat de particulier dat niet mag op een stukje grond dat toch niet gebruikt wordt om enig eetbaars op te produceren, maar de boeren het allemaal doen om 2 weken later duchtig op die grond in te zaaien. :-X

Is het niet Gent waar ze tegenwoordig vragen om een geveltuintje aan te leggen? Of antwerpen? :???:
Alleszinds, de bedoeling is dus dat bewoners een tegel weghalen en planten en bloemen zetten, tegen hun gevel. Gezellig, fleurig en goed voor de bijtjes. :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door