Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3471230
Bedankt iedereen en Anne bedankt voor de knuffel, altijd fijn.
Ik werk voor een advocaat.
De arboarts zei ook al dat het handig was om te informeren bij een advocaat en bij het uwv. Maar een advocaat is best kostbaar en je moet eigenlijk al buiten de streek gaan dan.
De arboarts heeft een mediator in het rapport gezet. Dat moet de werkgever dan gaan regelen. Hij heeft er ook ingezet dat ik wel in staat ben tot een kennismakingsgesprek, maar geen enge mediator, dat houdt in dat je een gesprek hebt van minimaal 3 uur, aankan.
Door Siberienne
#3471232
Charlie Angel schreef: zo 05 mei 2024, 23:44 Bedankt iedereen en Anne bedankt voor de knuffel, altijd fijn.
Ik werk voor een advocaat. Afbeelding
De arboarts zei ook al dat het handig was om te informeren bij een advocaat en bij het uwv. Maar een advocaat is best kostbaar en je moet eigenlijk al buiten de streek gaan dan.
De arboarts heeft een mediator in het rapport gezet. Dat moet de werkgever dan gaan regelen. Hij heeft er ook ingezet dat ik wel in staat ben tot een kennismakingsgesprek, maar geen enge mediator, dat houdt in dat je een gesprek hebt van minimaal 3 uur, aankan.
Enge mediators zijn ook geen goed idee…

Ik snap het hoor, dat dit lastig en duur is. Hoewel ik wel denk dat op de lange termijn onstslag nemen duurder is want daarmee geef je zo veel rechten op.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3471233
Siberienne schreef: ma 06 mei 2024, 06:54 Enge mediators zijn ook geen goed idee…

Ik snap het hoor, dat dit lastig en duur is. Hoewel ik wel denk dat op de lange termijn onstslag nemen duurder is want daarmee geef je zo veel rechten op.
Oja een mediator. Als je een goede en fijne hebt is dat okee, maar als het een verkeerde is doet het meer kwaad dan goed denk ik.
Misschien zijn er andere mensen die niet persé advocaat zijn (en dus niet zo duur) maar wel kunnen helpen bij dit soort dingen?
Gebruikersavatar
Door judith vd
#3471243
Charlie Angel schreef: zo 05 mei 2024, 14:47
Ik weet het allemaal inmiddels niet meer en ben meer dan op en kom maar niet bij. Ondertussen wordt werkgeefster steeds feller en naarder om mij tot ontslag te krijgen. Arbo arts zegt niet doen. Maar ja.
Destijds heb ik een advocaat ingeschakeld voor een arbeidsconflict.
Viavia kwam ik uit bij Laura van Luipen (06 48008040). Ik vond haar erg bekwaam, gedreven en aardig.
Ook hield ze goed rekening met het bedrag wat er beschikbaar was (dit werd overigens vergoed door mijn werkgever).

Veel sterkte!

Judith
Door Cathelijn
#3471249
Als het enigszins kan, hulp inschakelen en het hele traject bij het UWV doorlopen... Je geeft idd te veel op als je er nu zelf mee stopt.
En je kunt ook zelf het UWV bellen om advies en hulp. Zij zijn er ook voor jou. En tref je een keer de verkeerde kun je het nog een keer proberen, er zitten echt fijne mensen bij. Je hebt gewoon rechten, ook als je baas een advocaat is ::)
Ik heb, eenmaal aan het eind van het WIA traject, hulp gehad. Ook bij het contact met mijn werkgever over de vso. Dat was heel fijn.
Er is een Facebook groep voor WIA hulp, daar gaat het ook over dit soort zaken.
Ik weet dat je graag wil blijven werken maar het leven kan ook juist beter worden met een (gedeeltelijke) afkeuring.
Heel veel sterkte :-*
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3471253
Ik ben natuurlijk al volledig afgekeurd door het Uwv, ik val zelfs nog onder de oude regels want ik heb een wao uitkering.
Dus ik wil bellen wat er hierna gebeurt, want mijn oude uitkering blijft gewoon. Die helaas niet heel hoog is omdat ik toendertijd eerst minder ging werken, tja jong hè.
Kim, ik weet die regels, maar helaas.
Die mediator die moet komen is puur om te kijken naar het conflict. Dus we zullen zien.
Ik ben het gewoon zat hoe men met elkaar om gaat. Ik trek dat niet meer. En dan ben ik blij dat ik oude vrienden weer in mijn leven heb, die ik wel vertrouw, die mij steun geven. Deze wereld is gewoon te hard geworden en dat kan ik niet handelen. Zwak misschien maar zo us hoe ik ben.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3471255
Zo lang je er zelf helemaal achter staat kun je gewoon je eigen keuzes maken hè, wij geven alleen tips omdat we het je gunnen om hier op een goede manier uit te komen en geen overhaaste beslissingen te nemen die later tegen je kunnen werken :) :-*

Manlief was er toendertijd ook helemaal klaar mee en hij en zijn werkgever zijn toen na overleg met de advocaat “met wederzijds goedvinden” uit elkaar gegaan. Hij had officieel recht gehad op veel meer vergoeding, maar hij trok het gewoon niet om ook nog een rechtszaak te beginnen. Dus heeft hij met minder genoegen genomen, zodat hij van alles af was. En op deze manier kreeg hij nog wel een werkloosheidsuitkering van het UWV.

Laat je in ieder geval goed informeren over de mogelijkheden bij het UWV, zeker ook over het financiële stuk. Dan kun je misschien wat gerichter een keuze maken over wat voor jou het beste is om te doen.

Knuffel!
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3471259
Heftig weer, Angelique. Ik kan verder weinig bijdragen, alleen een knuffel.
Maar het inschakelen van het UWV om dit traject te (laten) stroomlijnen is wel een goed idee. En aan jouw kant eventueel ook nog de huisarts erbij inschakelen. Het gedrag van de werkgever zorgt er nu niet echt voor dat je burn-out minder wordt, integendeel. En die manier van doen getuigt in elk geval van, in mijn ogen, onbehoorlijk werkgeverschap.

Hier staat nog een stukje hierover: klik

Wat valt onder slecht werkgeverschap? Slecht werkgeverschap kan worden omschreven als een werkgever die misbruikt maakt van zijn macht, die discrimineert en intimideert, die zijn verplichtingen niet nakomt en/of die ontslagen doorvoert zonder gegronde redenen.

Bron: Personio.nl
Door Siberienne
#3471260
Ik ben ook geen rechtszaak aangegaan, omdat me dat veel te veel energie had gekost. Maar mijn advocaat heeft wel meegeholpen om een goede ontslagvergoeding te regelen. En ook door mee te gaan naar moeilijke gesprekken. Mijn werkgever was juist wat naïef en schrok zich rot toen ik met een advocaat kwam. Dat was wel grappig eigenlijk. Die dachten dat we als vrienden uit elkaar konden gaan nadat ze allerhande regels geschonden hadden. Ik kreeg later een vriendschapsverzoek op Facebook van de manager met wie ik ontslagsgesprek had. Rare mensen op deze wereld.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3471267
Ik heb ook geen advocaat genomen toen ik bj mijn ontslag niets meer kreeg van achterstallige vergoedingen.
Genoegen genomen met minder dan de helft dan waar ik recht op had. Maar idd ook de energie niet meer voor.
Ik heb er achteraf gezien misschien wel spijt van maar sta er gewoon niet meer bij stil.

Het is ook wel oneerlijk dat je minder trekt omdat je zelf vooraf beslist minder te werken als je voorziet dat het niet zal lukken.
Dat heb ik nu ook. Anderen mogen 4/5e werken terwijl ze voor dat 5e deel nog iets vergoeding krijgen en pensioen opbouwen. Omdat ik na mijn ontslag meteen iets deeltijds gezocht heb ipv tegen beter weten in, voltijds, krijg ik dat niet.
Eigenlijk moet je doorgaan tot het fout loopt. Ipv zelf realistisch te kiezen naar je kunnen.
Maar goed, nu te laat...
Door Siberienne
#3471290
Een bekende van mij heeft een auto ongeluk gehad. Zelf onbeschadigd maar de auto raakte te water en twee honden zijn omgekomen. Ik vind het zo vreselijk voor ze. Krijg het ook maar niet uit mijn hoofd. Echt zo erg om zo je honden te moeten verliezen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door