Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door smulpaap
#3470264
Onze dierenkliniek gaat een eigen onderzoek doen
Whole Body Vibration . Oftewel de trilplaat
In de paardenwereld al veel toegepast , vaak met goed resultaat
Tut is een makkelijk patientje , dus vermoedelijk vind ze het best ( en als dit zo is gaan we verder )
Er word eerst spieronderzoek gedaan . En nog wat onderzoeken , maar dat hoor ik nog
Na een aantal sessies worden de spieren weer bekeken . Ze moet 2 tot 4 x per week naar de kliniek . Ik vind het best interessant , zeker gezien haar geschiedenis. En om gelijk na te gaan of deze therapie iets voor haar oplevert
Verder worden er o.a honden met artrose , of revaliderende honden ,of honden met complexe problematiek uitgenodigd om deel te nemen
De sessies duren 10 minuten per keer , en we zitten dichtbij .
Door smulpaap
#3470273
Lizzy schreef: wo 10 apr 2024, 07:45 Oh interessant! Maak je er een keer foto's of een filmpje van? Wat goed dat ze dit gaan proberen.
Doe ik ! Ik moet ook na elke sessie een vragenlijst invullen
En ik ga een eigen dagboek bijhouden
Het lijkt me voor tutje super , doorbloeding verbetert bv . En het is een onbelaste wijze van trainen
Door smulpaap
#3470538
De eerste sessie zit er op
En ze mocht / kon gelijk de volle 10 minuten
Er word goed gekeken naar het gedrag
Er zijn honden die erop staan en er direct weer af willen
Overmorgen mag ze weer . Ze is wel moe
Maar ze vond het allemaal wel prima
Er is nu ook een eerste hart en spiermeting gedaan
Door smulpaap
#3470578
Charlie Angel schreef: wo 17 apr 2024, 19:18 Ben heel benieuwd wat er uitkomt.
Is dat dan zo'n trilplaat die je voor mensen hebt of is dat een grotere?
Dit is een flinke grote plaat , vergelijkbaar met de weegschaal bij de DA .maar dan nog even groter
Er kan bv ook een hond van 70 kilo of meer op staan
Door smulpaap
#3470611
Vanmiddag de tweede sessie gehad
Ze mocht nu 15 minuten
En het was gezellig :biggrin2: Ja , want de baas en de assistente kwamen ook op de trilplaat
Elke deelnemende hond staat graag op de trilplaat . Dus dat is ook al heel positief
Het gaat om o.a revalidanten , oude besjes met een gammel artrose lijf , een hondje wat een aanval andere hond heeft overleeft ...
Ik heb de eerste vragenlijst ingevuld ( 90 vragen )
Tut mag a.s Di weer heen .
#3470615
Dat is een stuk groter ja haha. Wel bijzonder dat ze er allemaal graag op staan. Ik ben heel benieuwd naar dit onderzoek.

Overigens heb ik voor mijzelf zo'n plaat en gebruik het vooral voor spieren ontspanning. Billie vind het wel leuk en wil regelmatig met haar voorpoten op mijn benen staan en meetrillen. Ik vind dat wat minder grappig want dat levert gelijk blauwe plekken op. Maar wellicht kan ik dit wel met haar trainen hihi
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door