Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
#3469872
Sorry Bobbie - niet Bobby. Mijn enige excuus; ik voel me niet fit. Wil iedereen even heel hard duimen dat ik niet echt ziek ga worden want overmorgen gaan we naar NL
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3469873
Siberienne schreef:Sorry Bobbie - niet Bobby. Mijn enige excuus; ik voel me niet fit. Wil iedereen even heel hard duimen dat ik niet echt ziek ga worden want overmorgen gaan we naar NL
Duimen draaien! Want dan mag je gewoon niet ziek worden. Afbeelding Maar wat leuk, hoe lang blijf je in Nederland?

En bedankt voor de tip, goed idee als dit nodig mocht zijn.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3469877
Om half 5 toch een afspraak moeten maken bij de dierenarts. De hele nacht opgelet dat hij er af bleef, vanmorgen zag het er redelijk goed uit. Twee tellen en hij haalt de boel open in het gras.

Een tweede klaag is dat ik hierdoor morgen mijn nieuwe vingersplints niet op kan gaan halen. Die afspraak stond om half 11. Dat is voor mij al vroeg qua autorijden en medicatie, maar gisteren op pad voor die kraag en straks dan dierenarts dan gaat een derde dag op weg niet lukken. Leuk overspannen en rust voor jezelf nemen maar ik ben nog steeds alleen maar met andere dingen bezig en dat wat ik nodig heb moet ik weer opschuiven.
Gebruikersavatar
Door pike
#3469889
Wat waardeloos Angelique :'( Hopelijk is er niks ernstigs met Bobbie's neus aan de hand.
Door Tanna
#3469891
smulpaap schreef: ma 25 mar 2024, 21:45 Meneer de wildebras is onderzocht
Gisteren direct benchrust ingezet . Plus traumeel
En vandaag alleen naar buiten om z'n behoeften te doen . Het strenge regime heeft hem al goed gedaan . Hij kon vanochtend z'n knie weer belasten . Dus eerst maar het onderzoek afgewacht en weer in de bench
Gelukkig is er geen sprake van een gescheurde kruisband . De boel is wat verrekt . Woeste Willem mag nog twee weken in de bench , hij mag 5 tot 6 x daags 10 tot 15 minuten wandelen
En hij mag naar de fysio . Dit om na te gaan of het allemaal goed gaat . Zo niet dan weer controle bij de orthopeed . En we mogen door gaan met traumeel ipv NSAID . En drie weken wat extra Omega Drie .
In Waskemeer heb je Hondenzwembad 't Natte Neuzenbad, misschien is dat nog wat voor de revalidatie? Wij kwamen er vroeger met onze George, zij was toen de enige recreatiezwemmer! ;D Verder kwamen er oude en stramme honden en honden met een blessure. Het is er heel fijn.
Bijlagen
waskemeer 2007.JPG
waskemeer 2007.JPG (2.77 MiB) 365 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3469892
eelke schreef:Ohhh balen :-\

Wat zei de dierenarts?
Hij misdroeg zich daar nogal, bleef piepen en trekken en echt, geen hond die je ergens mee naar toe kan nemen, normaal al niet zo, maar nu was het echt erg, zo'n reactie op jeuk had hij thuis nog niet gegeven. Ergste was dat hij bleef doorgaan en al rond draaiend de boel weer in 1 tel open schuurde aan mijn broek.

De dierenarts vond de reactie wel heftig en raar zo lokaal, maar het kan een reactie zijn ergens op. Andere optie is een auto immuun reactie. Als ik het even goed onthouden heb, want het gaat niet meer. Maar bij beiden zouden de pillen moeten helpen.
Was een fijne rustige huisarts dus dat scheelde een hoop, was ook niet gelijk terughoudend ofzo.
Hij heeft een injectie gehad tegen de jeuk en zwelling en verder pillen mee. Ik hoop dat dit goed helpt en het goed wegtrekt.
Ik kan de komende dagen foto's sturen zodat ze mee kunnen kijken naar het verloop.
Door Anne in Zweden
#3469893
O mens, Sjliek, wat een gedoe en een ellende. Zeker omdat je jezelf daardoor wéér op het tweede plan moet schuiven. Ik hoop dat je Bobbelewobbel snel weer de oude is. En voor jou op alle vlakken sterkte gewenst en een dikke knuffel! :bigarmhug:
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3469896
Anne in Zweden schreef:O mens, Sjliek, wat een gedoe en een ellende. Zeker omdat je jezelf daardoor wéér op het tweede plan moet schuiven. Ik hoop dat je Bobbelewobbel snel weer de oude is. En voor jou op alle vlakken sterkte gewenst en een dikke knuffel! :bigarmhug:
Dank je, knuffel is altijd heel fijn. Gek is dat waar ik veel behoefte aan hebt de laatste tijd.
Vannacht heeft meneer heerlijk liggen slapen (hij slaapt weer bij ons op bed sinds die plek) en heeft maar twee maal geprobeerd het open te krabben, maar wij waren sneller. Dus het ziet er dan ook gelijk minder vorig uit omdat er een korst op zit. Dus hopelijk lukt het ons hem er af te houden. Hij is wat duffig door de medicatie wat ik voor nu even niet erg vind.

En weet je lieve Anne, zoals iedereen hier doen ook wij alles voor de honden. Maar nu is het gewoon even heel frustrerend dat je zelf weer op tweede plan komt, want dat gebeurt al te vaak.
En ik was juist zo blij dat ze zo serieus hebben meegekeken naar die vingersplints en het worden er veel, helaas maar blij dat het bestaat. En mijn polsen en vingers krijgen dan eindelijk ook echt goed rust. Maar ja, dan niet je ze wel op kunnen halen. En ik kan gewoon niet alles, dan zou ik een gevaar op de weg worden en dat wil ik juist niet. Dus niet ik grenzen trekken,want 15 pillen per dag is gewoon niet niks. En dan kom je zelf op tweede plan en gaat het weer twee weken langer duren voordat ik ze op jan halen en voordat ze kniebraces aan gaan meten. En dan staat de afspraak weer vroeger.
Dus echt ik die alles voor mijn lieverds en ik vind het vreselijk hem zo te zien. Maar er komt nu gewoon even teveel bij.
Door hannabelgje
#3469901
Zo begrijpelijk Angelique. Je kunt jezelf gewoon niet op de eerste plaats zetten wat eigenlijk wel zou moeten. En om dan ook je beestje zo te zien is gewoon zwaar. Heel veel sterkte en van mij ook een dikke knuffel. Jammer dat ik zo ver weg woon anders had ik je graag willen helpen.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door eelke
#3469905
Charlie Angel schreef: do 28 mar 2024, 14:26 Dank je, knuffel is altijd heel fijn. Gek is dat waar ik veel behoefte aan hebt de laatste tijd.
Vannacht heeft meneer heerlijk liggen slapen (hij slaapt weer bij ons op bed sinds die plek) en heeft maar twee maal geprobeerd het open te krabben, maar wij waren sneller. Dus het ziet er dan ook gelijk minder vorig uit omdat er een korst op zit. Dus hopelijk lukt het ons hem er af te houden. Hij is wat duffig door de medicatie wat ik voor nu even niet erg vind.

En weet je lieve Anne, zoals iedereen hier doen ook wij alles voor de honden. Maar nu is het gewoon even heel frustrerend dat je zelf weer op tweede plan komt, want dat gebeurt al te vaak.
En ik was juist zo blij dat ze zo serieus hebben meegekeken naar die vingersplints en het worden er veel, helaas maar blij dat het bestaat. En mijn polsen en vingers krijgen dan eindelijk ook echt goed rust. Maar ja, dan niet je ze wel op kunnen halen. En ik kan gewoon niet alles, dan zou ik een gevaar op de weg worden en dat wil ik juist niet. Dus niet ik grenzen trekken,want 15 pillen per dag is gewoon niet niks. En dan kom je zelf op tweede plan en gaat het weer twee weken langer duren voordat ik ze op jan halen en voordat ze kniebraces aan gaan meten. En dan staat de afspraak weer vroeger.
Dus echt ik die alles voor mijn lieverds en ik vind het vreselijk hem zo te zien. Maar er komt nu gewoon even teveel bij.
He Angelique, bij ons is er zoiets als een 'deeltaxi'. Met een indicatie vanuit de wmo betaal je dan een heel goedkoop taxitarief, maar ook zonder indicatie kan je er gebruik van maken. Dan betaal je het tarief wat je ander kwijt zou zijn als je met het ov zou rijden, ongeveer. Veel mensen denken dat het alleen met indicatie kan. Misschien hebben jullie zoiets? Dan hoef je niet bang te zijn dat je een gevaar bent :-*
Door smulpaap
#3469908
smulpaap schreef: zo 24 mar 2024, 17:53 Woeste Willem in de bocht :-X pff
Wijdbeens had weer eens een te wilde actie
Klassiek beeld . Opgetrokken rechter knie . Niet meer belasten , en als ie het wel doet loopt ie absoluut niet goed
Morgen om kwart voor 5 ( gelukkig ) al een afspraak bij orthopedie . Kruisband 5 als het tegenzit .
Kamerkennel al vergroot en maar rust
En rust is de grootste straf ....
En gisteren weer terug naar de kliniek
Tijdens het wandelen gaf ie geregeld een gil
Men had al gezegd , zie je verandering , dan direct komen . Niet elk letsel is direct aantoonbaar. Tijdens het eerste onderzoek weinig pijnreactie . Tijdens het onderzoek van gisteren wel . En de boel was ietwat verdikt
Hij wordt op 15 april geopereerd . Er is sprake van een retinaculum . Dit is een stevige band die over de enkel om de pezen ligt . Deze band kan door letsel beschadigd raken . Dit kan extra druk geven op de structuren die onder deze band lopen ( pezen , zenuwen ) . Tot 15 april veel rust . En advies was dan ook direct een kijkoperatie om verder letsel te voorkomen . Hij is zo wild . En hij is vanaf gisteren erg stilletjes .dat viel ook al op
Slaapt gelukkig veel . Verwachting is een week of vier revalideren. Afhankelijk van wat ze tegen komen natuurlijk . We konden ook kiezen voor een brace . Maar woeste Willem kennende . Opereren is niet alles . Maar stel , dat ie weer een rare bokkesprong maakt dat maakt de schade alleen maar groter . De rechterhand van Hopmans gaat opereren. En zonodig komt Joop ook in actie . Dus dat is fijn . Bij gecompliceerde ingrepen helpt ie nog mee . Hij is met pensioen
Dus dat is fijn . Hij heeft Thara ook geopereerd
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3469910
hannabelgje schreef:Zo begrijpelijk Angelique. Je kunt jezelf gewoon niet op de eerste plaats zetten wat eigenlijk wel zou moeten. En om dan ook je beestje zo te zien is gewoon zwaar. Heel veel sterkte en van mij ook een dikke knuffel. Jammer dat ik zo ver weg woon anders had ik je graag willen helpen.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Heel erg lief van je Hanna. Afbeelding Anderen ook bedankt voor de knuffels.

Hanna, hoe gaat het met jou na die aanrijding?
eelke schreef: He Angelique, bij ons is er zoiets als een 'deeltaxi'. Met een indicatie vanuit de wmo betaal je dan een heel goedkoop taxitarief, maar ook zonder indicatie kan je er gebruik van maken. Dan betaal je het tarief wat je ander kwijt zou zijn als je met het ov zou rijden, ongeveer. Veel mensen denken dat het alleen met indicatie kan. Misschien hebben jullie zoiets? Dan hoef je niet bang te zijn dat je een gevaar bent :-*
Wij hebben hier een automaatje, een groep vrijwilligers die tegen lage vergoeding rijden.
Maar dan moet je op tijd aanvragen en dat ging van de week natuurlijk niet meer.
Bedankt voor het meedenken. Afbeelding

Vanmiddag belde de dierenarts nog even hoe het ging, dat vond ik toch echt weer erg lief.
Vannacht, terwijl ik naast hem lig en baas ligt ook vlakbij, had hij toch weer in een tel een korst eraf gekrabt.
Maar het ziet er rustiger uit en de zwelling wordt ook minder. Maar het gaat langzaam, dat had de da ook al gezegd. Dus hij blijft die band om houden en wij verliezen hem niet uit het oog. Gaan dus ook niet weg ofzo.
Zijn neus bovenop zal wel kaal blijven maar dat maakt niet uit.


Smulpaap, wat mooi balen weer zeg, weer een operatie in het vooruitzicht en nu rust houden. Sterkte daarmee. Afbeelding
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door