Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lophelia
#3272818
Hey iedereen!

Ik ben Linda en ik ben nieuw hier!
Ik kom uit Duitsland maar sinds januari 2016 woon en werk ik op Texel. Zit er nog iemand op het eiland of ben ik hier alleen?

Ik heb twee katten, Nonna (3 jaar) en Wednesday (1/2 jaar) en beide krijgen barf. Ze vinden bijna alles vlees leuk behalve lam-spiervlees (maar harten en organen van het lam eten ze wel) en haas. Nonna heeft geen tanden meer dus kan zij botten (behalve heel zacht zoals gevierendeelde eendagskuikens) niet kauwen, het is een beetje gecompliceerd, ik moet botten gemalen kopen voor haar.

Ik schrijf en lees vaak en veel in een Duitse Barf-forum maar nu wil ik ook leren hoe Nederlanders barfen!

(Omdat ik nog niet zo lang Nederlands leer is mijn Nederlands nog niet zo goed.. Sorry)
Door hannabelgje
#3272822
Welkom hier. Ik vind je Nederlands heel knap voor iemand die het nog maar kort aan het leren is hoor.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door Anne in Zweden
#3272823
Welkom! Je Nederlands klinkt mij prima in de oren hoor, dus maak je geen zorgen! Nederlanders barfen nogal anders dan de Duitsers, is mijn indruk (zachtere botten, andere verdeling van orgaan/bot/spiervlees), dus je zult wel wat verschillen zien - al is dat bij katten minder opvallend dan bij honden waarschijnlijk.

Hoe dan ook, als je vragen hebt, kun je die gewoon stellen. Succes!
Door eelke
#3272847
Welkom hier! Wauw, Texel, maakt me wel een beetje jaloers!
Door Lophelia
#3272948
Dank jullie wel! :)

Ik denk wel dat er iets anders is tussen katten barf in Duitsland en in Nederland.

In Duitsland hebben wij 3 methoden om katten te barfen:
1. whole prey (de katten krijgen complete prooidieren)
2. frankenprey (de voer simuleert een prooidier, elke maaltijd heeft dus als een prooidier een vast percentage botten, spiervlees, niertjes, bloed, lever etc, maar deze ingredienten kunnen van verschillende diersoorten zijn)
3. barfen met supplementen (de maaltijden en ingredienten zijn heel precies gecalculeerd om zeker te zijn dat de katten genoeg en ook niet te veel van alle voedingsstoffen krijgen, je gebruik allerlei supplementen, en organen, bloed en botten zijn niet onvoorwaardelijk nodig. Je vergelijk de voedingsstoffen in de ingredienten met de behoefte van jouw kat)

Methoden 3 en 2 zijn populair, whole prey is nog zelden.
Zijn deze 3 methoden ook zo bekend in Nederland?
Gebruiken jullie nog een andere methode?


@eelke
Ja, Texel is leuk maar ook een beetje eenzaam en heel duur.
Maar ik heb twee slager in de buurt en er is altijd vers vis :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3273124
Welkom op het forum!

Moet zeggen dat je nederlands al erg goed is ;)
Wat betreft methoden ziet het er wel gelijkwaardig uit qua barfen. Grootste verschil is volgens mij dat er in de Duitse methode bloed wordt toegevoegd. In Nederland wordt gewerkt met vleesbot, orgaan en spiervlees ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door