Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door sella
#3069911
Hielspoor doet dag en nacht zeer. Ik heb er heel veel last gehad beide voeten en lopen was een drama. Ik heb idd ook zooltjes gehad en altijd afgeronde hakken dragen zodat er niet zoveel klappen op je enkel komt.
Die fitflops zijn veel te rond, ik heb echt een suptiel afgevlakte hak, maar wel voeldoende om een natuurlijke afwikkeling te krijgen.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3069919
sella schreef: Hielspoor doet dag en nacht zeer. Ik heb er heel veel last gehad beide voeten en lopen was een drama. Ik heb idd ook zooltjes gehad en altijd afgeronde hakken dragen zodat er niet zoveel klappen op je enkel komt.
Die fitflops zijn veel te rond, ik heb echt een suptiel afgevlakte hak, maar wel voeldoende om een natuurlijke afwikkeling te krijgen.
Dat ligt aan het model wat je hebt. Die ik heb zijn helemaal niet rond.
Door sella
#3069927
Ah, wat ik op die link van sarah zag dacht ik oh my god, daar gaan mijn knieën en heupen.
De orthopeed heeft mij naar de orthopedisch schoenmaker gestuurd met al mijn schoenen en die heeft de hoeking aangepast.
Ik liep meteen veel prettiger, en ik houd er nu wel rekening mee als ik nieuwe bergschoenen koop ect.
Door inni
#3070072
Mijn man heeft hielspoor gehad en nadat inspuitingen, zooltjes, gipsen.........niet hielpen het overwonnen met de hulp van "Alchemia complex" van dokter Vogel . Ik geloofde er niet in toen iemand de raad gaf maar er was niks te verliezen, dus...... ;)
Door nikèdog2000
#3070106
sella schreef: Hielspoor doet dag en nacht zeer. Ik heb er heel veel last gehad beide voeten en lopen was een drama. Ik heb idd ook zooltjes gehad en altijd afgeronde hakken dragen zodat er niet zoveel klappen op je enkel komt.
Die fitflops zijn veel te rond, ik heb echt een suptiel afgevlakte hak, maar wel voeldoende om een natuurlijke afwikkeling te krijgen.
op de dag heb ik echt geen last hoor
maar s'nachts verschrikkelijk
gister avond om 1 uur begon de pijn en om half 4 sliep ik nog niet van de pijn
of ze er met messen insteken
en als mijn voeten tegen elkaar aan liggen
dan is het net of de zijkant in de brand staat
ik lag te denken ik laat die voet amputeren ;D ;D ;D
Laatst gewijzigd door nikèdog2000 op za 07 feb 2015, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3070131
Ik had ook geen dag en nacht pijn hoor! Overdag met lopen wel, als ik lag niet, maar oh oh oh als ik 's nachts uit bed naar de toilet moest.  :-X :-X :-X Dan ging ik kruipen, want als ik uit bed stapte, zakte ik zo in elkaar.

En dan had ik niet eens klassiek hielspoor, maar "gewoon" alle aanhechtingen van de peesplaat ontstoken.
Door zwabber
#3070139
Amputeren zou ik even mee wachten, is best definitief.
Overdag minder lopen zorgt er bij mij voor dat ik minder last heb. Lopen op zachte bodem scheelt ook .
Ik heb er maanden last van en dan ook zo weer een jaar helemaal niks. 's nachts ook wel last van maar niet zo dat ik er niet meer van kan slapen. Ik heb heel veel op sketchers gelopen met van die hele dikke zolen. Nou heb ik al een hele tijd geen last van mijn hielsporen. Wel last van dat ik nu op alle schoenen scheef loop.
Door Borke
#3070168
Helaas ken ik het  :-\

Rust geven en belangrijkste: goede register podoloog bezoeken, steunzolen aan laten meten en andere schoenen kiezen waar die steunzolen in passen.
Die pijn in de nacht, komt van belasting van de voet overdag!
Door Parelridder
#3070204
Mijn vader heeft hielspoor, links en rechts. Hij heeft zooltjes laten maken bij de orthopedische schoenmaker (groter slagingspercentage dan bij de standaard exemplaren, maar de standaard hieltjes die op de markt zijn zijn wel goedkoper natuurlijk). In deze zooltjes zit een zacht stukje onder de hiel.
Omdat dit helaas weinig soelaas bood, is hij door de orthopeed doorverwezen voor een schok op de hielen, in het ziekenhuis. Dit wordt ook wel elders gedaan, maar dan altijd te mild, waardoor het geen herstel bieden kan. De benodigde schok moet namelijk zodanig zijn, dat je er verdoving voor nodig hebt, ivm de hevige pijn die het anders doet. het slagingspercentage van deze - in ziekenhuis verrichtte - behandeling is hoog. Ik durf niet meer uit m'n hoofd te zeggen hoe hoog, maar kan e.e.a. voor je navragen als je wilt. Je mag na behandeling op geleidde van de pijn belasten, na enkele weken is het resultaat duidelijk. Het kan er niet van toenemen iig, maar neemt het wel af zonder verholpen te zijn, dan is het zinvol de behandeling een keer te herhalen, ik meen na 6 weken.
Door nikèdog2000
#3070312
goh best veel mensen die er last van hebben zeg
gister avond om 11 uur naar bed gegaan
en ja hoor om half 12 begon het
maar gelukkig duurde het maar een half uurtje
en daarna heb ik heerlijk geslapen tot half 9 van morgen
allemaal bedankt voor de goede adviesen
ik ga kijken wat ik het beste kan doen
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door