Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lil
#3047570
zhiva schreef: en deze ?
http://nl.aliexpress.com/item/luminous- ... 09004.html
Niet leverbaar in L en XL én als ik een lijn aan een tuig van dat model hang, dan ehhhh moet ik heel snel leren schaatsen, dan gaat hond met mij wandelen ipv andersom.
Dus toch fijn die Leuchtie omdoen (kreng gaat gewoon aantal jaar mee, moet eens wagen stuk te gaan) en dan de Hurtta Lifeguard dan heb ik erg goed zicht en overleef ik ook als ik touwtje aan tuig hang.
Gebruikersavatar
Door zhiva
#3047579
Lil schreef: Niet leverbaar in L en XL én als ik een lijn aan een tuig van dat model hang, dan ehhhh moet ik heel snel leren schaatsen, dan gaat hond met mij wandelen ipv andersom.
Dus toch fijn die Leuchtie omdoen (kreng gaat gewoon aantal jaar mee, moet eens wagen stuk te gaan) en dan de Hurtta Lifeguard dan heb ik erg goed zicht en overleef ik ook als ik touwtje aan tuig hang.
Op die site zijn er een aantal gelijkende tuigjes ook in XL te vinden ;) Ik wil er graag 1tje voor Chakotay maar heb hem ook gewoon aan de halsband hoor. Het is puur zodat hij beter te zien is in het donker. Aan een tuig speuren we alleen maar. Ik wil ook graag bij het wandelen mijn schouders in hun kommetjes houden zeg maar  :biggrin2:
#3047583
Anne in Duitsland schreef: Ik vond het nadeel van de Leuchties dat het batterijdeel soms omhoog schoof tijdens het rennen, en dan gaat een Leuchtie op een gegeven moment uit. Verder vond ik dat je wel heel vaak batterijen moest wisselen, wilde je een krachtig licht hebben. Ook ging een van de Leuchties een keer spontaan kapot, gewoon, ondanks nieuwe batterijen ging hij niet meer aan. Omdat me dat te onzeker was (kan ik m'n hond alsnog niet zien in het donker, en eventuele automobilisten dus ook niet), ben ik naar alternatieven gaan zoeken. Ik heb echt veel halsbanden uitgeprobeerd, maar ze gingen of snel stuk, of de lichtkracht was na een paar weken gebruik zo sterk afgenomen dat ik nieuwe batterijen moest halen, of de band zelf ging kapot.
De Orbiloc kwam ik vervolgens ergens tegen op een website, en dat klonk goed (ontwikkeld voor Deense militaire doeleinden en zo), en toen heb ik voor alle honden 1 lampje besteld. Dat had als nadeel dat er maar aan 1 kant licht was, en dan zag het licht alsnog niet, of alleen de weerschijning op de grond. Daarom heb ik bij alle drie de honden nóg een Orbiloc aan de halsband bevestigd, en nu zijn ze goed zichtbaar. Het licht van een Orbiloc is echt fel, als je erin kijkt doet het pijn aan je ogen. Maar de batterijtjes gaan echt lang mee (van die kleine ronde, CR2032, zijn gewoon in de supermarkt verkrijgbaar en kosten daar ook veel minder dan wanneer je de officiële navulverpakking koopt (dat zijn twee van die kleine batterijtjes op elkaar geplakt, en daar betaal je dan 7 euro voor, terwijl ik voor een pakje van zes niet-op elkaar geplakte 2 euro betaal ::))), en de lampjes blijven fel schijnen. Het maakt wel verschil welke kleur je neemt. Ik heb wit voor Scotch en groen voor Max, die zijn echt héél goed zichtbaar, en oranje voor Laika; die vind ik minder fel dan wit en groen, maar ze is nog steeds goed zichtbaar in het donker, hoor. De batterijtjes gaan officieel 250 uur mee als je ze in de flash-stand in de Orbilocs plaatst, en 100 uur als je ze in de continu-stand plaatst. Bij mij flashen ze, vind ik beter te zien in het donker dan wanneer de lampjes continu branden.

Ze worden in Engelstalige landen geloof ik als 'Orbilight' verkocht - misschien kun je daar meer informatie vinden?
Bedankt voor je uitgebreide reactie, ervaring! en tips :-*

Mijn honden rennen vooral heel veel als ze los zijn (en dat is eigenlijk 90% van de tijd) en dan is het niet handig als de halsband ineens uit valt omdat ie draait.
Duster rolt zo'n 5 keer per wandeling, dus dan is zo'n 'onverwoestbaar' lampje ook wel fijn. ;)

Mijn honden hebben een tuigje van Hurtta en had bedacht dat als het een Orbiloc word, ik dat lampje gewoon bovenop het tuig vast maak. Het enige wat dan in de weg zit is het riempje waar de riem aan komt, maar, als dat lampje echt zo fel is, zal dat vast niets uitmaken.
Ik wilde graag een rode en een groene en lees dat die goed zichtbaar zijn (blij blij blij), komt dat even goed uit. ;)
Door Lil
#3047657
zhiva schreef: Ik vond deze ook wel practisch, maar dan is alleen de hals dus verlicht aan de bovenkant. Ik denk dat ik dan meer last van het licht heb dan dat anderen hem zien?

http://www.hondenoutlet.nl/product/lich ... hondentuig
Die halsbanden zie je nog niet als je hond perfect volgt, zwijgen als ze in het donker 20 meter vooruit rennen.

Ik wil trouwens geen flexlijn aan een halsband. Dus tuig moet juiste model hebben. Halsband is alleen bij andere honden of paarden passeren indien meneer kort moet en gevaar is op in de lijn hangen. Heb ik bij alle honden gedaan. Zo leren ze gemakkelijker aan de lijn lopen. Tuig is trekken niet zo erg, wil best vaker waarschuwen. Van links naar rechts mag ook. Halsband is volgen en dat zonder enig gezeur.
Gebruikersavatar
Door zhiva
#3047725
Wa
Lil schreef:
Ik wil trouwens geen flexlijn aan een halsband. Dus tuig moet juiste model hebben. Halsband is alleen bij andere honden of paarden passeren indien meneer kort moet en gevaar is op in de lijn hangen. Heb ik bij alle honden gedaan. Zo leren ze gemakkelijker aan de lijn lopen. Tuig is trekken niet zo erg, wil best vaker waarschuwen. Van links naar rechts mag ook. Halsband is volgen en dat zonder enig gezeur.
Chakotay mag met het tuig mij door het bos heensleuren bij wijze van spreke. Tuig = speuren voor hem. Maar wat voor model tuig kan jij een flex aan vastzetten zonder dat Jones met jou uit wandelen gaat ipv andersom? Ik bedoel, Chakotay is echt heel braaf en loopt netjes naast hoor. Maar ja, soms zie je net dat ene bloemetje/boompje/grasspriet en ja, dan MOET je dat natuurlijk ineens bekijken en wel NU!  ::)
Door Lil
#3047900
zhiva schreef: Wa
Chakotay mag met het tuig mij door het bos heensleuren bij wijze van spreke. Tuig = speuren voor hem. Maar wat voor model tuig kan jij een flex aan vastzetten zonder dat Jones met jou uit wandelen gaat ipv andersom? Ik bedoel, Chakotay is echt heel braaf en loopt netjes naast hoor. Maar ja, soms zie je net dat ene bloemetje/boompje/grasspriet en ja, dan MOET je dat natuurlijk ineens bekijken en wel NU!  ::)
Hier precies zo. Loopt mooi en fijn en ruikt iets en trekt. Hij loopt dus net als mijn andere honden aan de Hurtta en dan geef ik rukje en komt hij terug. Ik val dan niet achter hem aan. Nu is Jones een hond die niet constant trekt maar rukt indien hij wat wil en aan Hurrta gaat dat goed. Aan k9 gek genoeg niet. Maar andere honden is halsband of zelfs halti, gaat hem aan tuig niet worden.
#3048035
**Jolanda** schreef: Bedankt voor je uitgebreide reactie, ervaring! en tips :-*

Mijn honden rennen vooral heel veel als ze los zijn (en dat is eigenlijk 90% van de tijd) en dan is het niet handig als de halsband ineens uit valt omdat ie draait.
Duster rolt zo'n 5 keer per wandeling, dus dan is zo'n 'onverwoestbaar' lampje ook wel fijn. ;)

Mijn honden hebben een tuigje van Hurtta en had bedacht dat als het een Orbiloc word, ik dat lampje gewoon bovenop het tuig vast maak. Het enige wat dan in de weg zit is het riempje waar de riem aan komt, maar, als dat lampje echt zo fel is, zal dat vast niets uitmaken.
Ik wilde graag een rode en een groene en lees dat die goed zichtbaar zijn (blij blij blij), komt dat even goed uit. ;)
Als je het lampje boven op het tuigje vastmaakt, is eentje waarschijnlijk wel voldoende.

Hoe fel de rode is, weet ik niet. De groene is in ieder geval wel heel goed zichtbaar.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door