Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2947618
Zag wel paar weken terug moedereend met 9 kleine bolletjes. Die bolletjes werden belaagd door een ekster en meerdere kraaien....
Maar moeder eend beet goed fel van zich af waardoor ze geen kans zagen om eentje te pakken te krijgen :-)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2947874
Ik snap het en ik zou het ook gedaan hebben.

Vind het alleen altijd zo jammer dat eksters, kauwen en kraaien zo kwaad afgeschilderd worden. Roofvogels vinden we prachtig mooi met zijn allen, maar die doen hetzelfde, hun prooien zijn ook niet altijd gelijk dood en dan beginnen ze ook al op hun gemak te eten. Zo gaat dat. Eksters, kauwen en kraaien zijn onwijs slimme dieren, ze gebruiken gereedschappen en zij hebben nu waarschijnlijk ook gewoon kleintjes te voeren. Het feit dat het er veel zijn of lijken, tja, das vaak ook maar heel lokaal en subjectief. Want van 100 mussen hebben wij geen last en zeuren we niet over...

(En ja, wij hebben ook "last" van ze, want we hebben hier een kauw die het lollig vindt om elke ochtend door de dakgoot heen en weer te wandelen tot we wakker zijn en dan gaat ie weer weg... de grapjurk)
Door zurca
#2947942
Ohw maar ik vind ekster en kauwen etc. ook erg mooi en vooral slimme vogels.
Maar lekker hypocriet; van "mijn" merels motten ze afblijven :biggrin2: ;) ;)

In de winter zet ik blikvoer voor ze neer, vind het zo sneu dat ze bij vele mensen weg moeten blijven bij het voer voor de vogels.
Door sella
#2948037
Ze vallen mijn honden aan tijdens het eten, dus ze zijn niet welkom in de tuin.
Een ekster heeft ooit bijna de ogen te grazen genomen van mijn pup Diego.
En de kraaien loerden op mijn kitten.
Dus niet welkom in de tuin. Ze zoeken maar andere doelwitten.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door