Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Stef@nie
#2705791
Zeker een leuk topic! Maar ik vind dat je niet meer zomaar namen van baksels mag roepen zonder recept >:( !!!
Ik ben bijvoorbeeld heel benieuwd naar het recept van de carrot cake van Jantine of de worteltaart van Dreetje. Of het bananen/noten teabread van hannabelgje... Als het geheime recepten zijn, mag PB ook :D ;) .

Ik heb net een lavendelcake gebakken. Recept heb ik niet echt :-[ want ik had nog een pak cakemix staan dat een keer op moest en heb daar 2 eetlepels gedroogde lavendelbloemetjes doorheen gedaan. Het is heeeeeeeerlijk! Het ruikt alleen zo luchtverfrisserachtig ;D
Door purple_ikke
#2711779
Niet zozeer bakken want het gaat op lage temperatuur (43 graden) maar wilde het toch laten zien  ;D

Crackers in de dehydrator

Met knoflook, tomaat, wortel en lijnzaad (bruin en blank) en pompoenpitten
Afbeelding
Door hannabelgje
#2715385
Vandaag zin in zoet. Ik heb paleo vriendelijke sesamkoekjes gemaakt die echt goddelijk lekker zijn en chocolade bolletjes gemaakt. Jummie jummie.
Door Nadia
#2715462
hannabelgje schreef: Vandaag zin in zoet. Ik heb paleo vriendelijke sesamkoekjes gemaakt die echt goddelijk lekker zijn en chocolade bolletjes gemaakt. Jummie jummie.
En dat zeg je zonder recept?
Door calimero_a
#2715478
is er eigenlijk iets wat je kunt gebruiken als vervanging voor suiker bij het bakken? (en het mag ook geen honing, siroop, fructose etc zijn  :-X)
Door Martine-Tom
#2715481
calimero_a schreef: is er eigenlijk iets wat je kunt gebruiken als vervanging voor suiker bij het bakken? (en het mag ook geen honing, siroop, fructose etc zijn  :-X)
agavesiroop?
Door miik
#2715502
calimero_a schreef: is er eigenlijk iets wat je kunt gebruiken als vervanging voor suiker bij het bakken? (en het mag ook geen honing, siroop, fructose etc zijn  :-X)
Voor de zoetigheid ? Gemalen vijg/ dadel/ rozijn....?
Gebruikersavatar
Door koekje
#2715511
eelke schreef: Hebben jullie nog leuke en makkelijke recepten met ingrediënten die je gewoon bij de supermarkt kunt halen?
Wat wil je precies bakken? Mijn ingrediënten komen meestal ook gewoon uit de supermarkt. Een enkele keer de Chinese toko, maar dat is alleen voor Aziatische kooksels.


calimero_a schreef: is er eigenlijk iets wat je kunt gebruiken als vervanging voor suiker bij het bakken? (en het mag ook geen honing, siroop, fructose etc zijn  :-X)
Wortel kan je ook een eind mee komen. En idd zoet fruit. Dat valt wel onder de noemer fructose, maar is geen apart dinges.
Door hannabelgje
#2715523
Ik zou dadels gebruiken als zoetstof.
Receptje chocoladeballetjes:
6 dadels
El notenpasta
El cacaopoeder

Alles met de vingers in een kom door elkaar mengen. Je krijgt een soort deeg. Daar maak je balletjes van maatje soepbal ofzo. Dan rol je de balletjes door geraspte kokos of kaneelpoeder.  Bewaren in de koelkast.  Ze zijn heerlijk, vooral die met kaneel.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door