Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Hoe vaak gebruiken jullie nog een 'lijmmiddel'??

Nooit
8
42%
Af en toe als de kat toch dit diersoort niet echt lust
8
42%
Ook al lust tie het niet, dan eet tie maar een dag niet
1
5%
Eigelijk bij elke diersoort BARF of elke smaak KVV, moet er een lijmmiddel bij
2
11%
#2266588
Hier wordt ook niet gelijmd. Fleur krijgt haar vleesbot wel in kleine stukken geknipt omdat ze geen grote stukken eet. Ik denk dat dat ook moeilijk gaat met haar platte bekkie. Voor de rest geldt dat als ze iets niet willen ze dan pech hebben en dus maar niet eten dan. Het is iets anders als ze ziek zijn, maar dan krijgen ze bibi ofzo.
#2274763
Ik heb nu nog gestemd op dat er altijd een lijmmiddel bij moet.
Ik heb ze met lijmmiddel over gekregen op rauw, dit nu wel steeds minder.
De kvv moet nog altijd bij, op het moment het zelf malen weer opgepakt en wordt dit toch af en toe zonder gegeten en eten de katers zelfs al stukken op ipv gemalen. Ik was al blij dat ze hier nu vrijwel geheel op kvv zitten, maar nu weer flink de smaak te pakken om ze maar lekker te laten gaan kauwen :biggrin2:
#2275110
Ik hoop zelden of nooit een lijmmiddel nodig te gaan hebben.
Maar als het zo zou zijn, zou ik bij de katers gaan voor ei.
Bij Kleintje gaat dat waarschijnlijk niet werken, daar zal ik misschien zelfs lijmmiddel nodig hebben om het ei erin te krijgen.  ::)

Als het niet kan met ei zou ik gaan voor Miamor Paté.  Al de paté versies zijn zonder granen, melk, suiker of groenten.  Het zijn erg kleine blikjes (85 gr) zodat je niet met een half blik overschot blijft zitten. Het is meer een mousse dan een paté en dus heel handig om ergens onder te mengen, het bevat vrijwel geen stukjes.
En de katten vinden het heerlijk, wel belangrijk bij een lijmmiddel... ;)
#2275576
he dat klinkt ale een ideaal lijmmiddel! Ik ken die versie blikvoer niet. Zelf gebruik ik wel het liefste een patevorm. Ik gebruik die dan van Naturcat. Maar is nog altijd vrij hard. Mouse klinkt beter.

op dit moment gebruik ik geen lijmmiddel meer. Mira vreet nu haar gemalen barf! En laatst heeft ze na eenhele dag proberen toch het kuiken maar opgegeten. Gek ding. Ze bleef dat kuiken waar wassen en wassen en wassen  :D ;D
Alice vind gemalen fazant wat minder, maar nu at ze het laatst toch weer wel. Terwijl ik er vorige week nog een paar RC brokjes ( die ik nu als snoepjes gebruik tot het zakje op is) overheen had gestrooit voor ze ervan ging eten.

Tja katten blijven vreemde wezens  :D
#2296517
Vooral voor Poek heb ik vrij vaak lijmmiddel nodig, soms voor Sim en Theo en Berlioz is de ideale BARF kat, daar kan je alles instoppen :biggrin2:
Ik gebruik eigenlijk net wat ik heb, soms gooi ik een blikje tonijn of sardientjes er door, soms trapt ze er al ik als ik er 2 snoepjes in leg, soms is gewoon kippenlever genoeg (bij bijvoorbeeld kippemaagjes die madam niet zo heel lekker vindt, ik doe orgaan toch meestal in een mix met spier samen)
#2297584
Bij Stitch is het nooit nodig.
Als hij iets laat liggen is het gewoon niet goed, dan haal ik het ook bij de rest weg.
't is net een kliko, hij eet alles.
Of beter gezegd een reiger, bij klokt alles in grote stukken naar binnen.

Remi heeft regelmatig periodes dat hij slecht eet.
Een haarbal die 'm niet lekker zit, hormonen, lentekriebels, zelf weer es wat gevangen...
Als het me te lang duurt dat ie niets eet, geef ik meestal iets van yoghurt, kattenmelk, ei o.i.d.
Dan krijgt ie toch iets binnen.
#2300285
Mijn kat, toen ze nog niet zwanger was, at ook niks als ik er niet een beetje blik doorheen deed, maar nu ze zwanger is eet ze ineens wel zonder lijmmiddel. Het moet trouwens ook nog op kamertemperatuur...anders eet ze het ook niet, dus ik doe het altijd even 10 sec in de magnetron, is het net lauw maar niet gekookt. En ik heb dan haaks of tinlo. Grote stukken eet ze zelden, mijn andere kat wel hoor, kippevleugels, alhoewel hij de laatste tijd  vaker de helft liet liggen, toen maar in stukjes gesneden en alles op.
Verwende beesten!
gr Mary
#2308049
ik heb gestemt op nooit.

ik heb de geweldige lukse gehad dat bijden katten gek op vlees zijn.

ik weet nog wel dat ik met eros met katten kkv was begonen en dat hij dat na een paar dagen echt niet meer wou eten  :-\
want hij vond dat van de hond veel lekkerder  :biggrin2:, was veel grover dus kon je lekker kauwen  :D

toen aron kwam is hij ook gelijk over gestapt op kkv voor honden en al heel snel op helen stukken  ;)

bij de prooidieren heb ik bij elke dier soort 1 keer een begintje moeten maken, en dan hadden ze het gelijk door  :biggrin2:

de 2 van mij zijn echt geboren barfers  ;)
alles word even graag naar binnen gewerkt  :biggrin2:

ze gaan zelf klagen als ze te veel gemalen krijgen ( is soms handig voor mij ), hoe groter de stukken en hoe meer het op een dier lijkt hoe beter  ::)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door