Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Nathascha
#2227431
fem fatale schreef: je dierenarts wil je die zooi toch altijd aansmeren door poefzakjes mee te geven? misschien kun je er daar 2 ophalen?
ja die had ik al gebelt. Maar de RC33 is een dierenspeciaalzaak lijn. Dus verkoopt mijn DA die niet ;D heb ik weer ;D
ik ga zo wel ff naar de boerenbond.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2227440
Oh ja, 33, niet 36. Srr, in de war.  ::)  Al die getallen ook!  >:(

Enfin, Ik zou ook eens om proefzakjes gaan kijken. Meestal zijn die 400gr. Daar komt ze dan zo'n 3-4 dagen mee toe? Tijd genoeg om te wennen, lijkt me.    :P

Edit: weet je wat ik zou doen? Ik zou naar de fokster luisteren om te beginnen.  Het is tegen je principes en het is niet leuk, maar ze krijgt het nu al 4 maanden, die week extra zal het verschil niet maken. Bovendien vind ik het gewoon niet netjes om iemand voor te liegen, en eigenlijk kan ik haar redenering ergens nog volgen ivm stress bij verhuizing, net herstelt van darminfectie. Even rustigaan overzetten, lijkt me ook wel logisch. Tenslotte werkt het spijsverteringstelsel anders op brok en daar is het de gewoonte om rustig over te zetten. Natuurlijk zou het eigenlijk beter zijn dat ze bij de fokster al op vers gaat en dan pas verhuist, maar ja...  ::)

Maar wat ik dan zou doen, is vragen of je van haar wat voer kan overkopen. Net wat je nodig hebt. Ze koopt het vast in grote zakken aan en dan is het al snel de helft goedkoper dan als jij op  je eentje een zak van 2kg moet gaan kopen.  En dan is zij ook meteen gerust.
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op di 17 jan 2012, 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nathascha
#2228009
;D ja om GEK van te worden...al die getallen... >:(
ik stond me suf te zoeken bij het RC schap. Heb nu een zakje van 400gr. zou voor 8 dagen zijn... ;D madam heeft dus een week de tijd om te wennen en daarna word het vers  :D

deze soort RC zou lichtverteerbaar zijn voor gevoelige darmen. Hmm als ik kijk wat erin zit, krijg ik spontaan diaree en word mijn darmflora er niet beter op  :-X
Maar goed dat ze straks licht verteerbaar voedsel krijgt. Ik zal beginnen met mixen als Konijn, Lama, kwartel en Kip. lekker mager en niet te zwaar op de maag.
Door speedy-1
#2230254
Nathascha schreef: De fokster heeft eerst al har katten getest wie wel en niet besmet waren, alles gescheiden. En de katten die helaas wel bemet waren, appart gezet en AB. Nu is de 2e kuur voorbij. En hopelijk ook de Giardia.
Ik snap iets niet aan dit verhaal??
Hebben de katten AB gekregen tegen gardia? Gardia is een parasiet en daar helpt geen AB tegen lijkt mij.
Daarvoor moet iets als metrazol of panacur gegeven worden.
Maar misschien is het gewoon verkeerd geschreven. Hoop het.
Door Nathascha
#2230264
speedy-1 schreef: Ik snap iets niet aan dit verhaal??
Hebben de katten AB gekregen tegen gardia? Gardia is een parasiet en daar helpt geen AB tegen lijkt mij.
Daarvoor moet iets als metrazol of panacur gegeven worden.
Maar misschien is het gewoon verkeerd geschreven. Hoop het.
Oh dan heb ik het verkeerd geschreven. De fokster had het over een kuur. Daar heb ik in mijn hoofd gewoon AB van gemaakt :-[
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door