Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2196512
Op zich hele goede tip... Maar ach, ik weet wel dat het een combi is van dingen bij hem, hij heeft het ook altijd al gehad en het is niet dat hij nou te weinig binnen krijgt ofzo  :D

Maar juist ook daarom hoop ik dat als hij meer bezig moet zijn met moeite doen om te eten (wat juist hij volgens mij wel leuk vindt ook) hij minder behoefte heeft om de brokjes van de buren op te gaan eten  ::)
Maar ik ga denk ik wel in de begin-barf tijd sowieso een dagboekje bijhouden van wie wat wel en niet eet en of het er weer uit komt etc
#2196850
Hier hebben we te maken met 5 Ragdolls die allemaal verschillende voorkeuren/eetgewoontes hebben.
Om daar altijd rekening mee te houden is onbegonnen werk, dus hier geldt de grote gemene deler (CB) en daarnaast elke dag een ander soort snackje waar ze op moeten kauwen.
Uitzondering is Nina, die weigert alles wat in de versnipperaar is geweest. ZIj eet alleen prooidieren. Afgezien van de kosten die dit met zich mee brengt wilde ik dat ze allemaal prooidieren aten. Veel makkelijker. Maar helaas, dat is niet zo.
Eend eten ze hier allemaal niet, ook niet na herhaalde pogingen. Kwartel en konijn is favoriet. Kuikens waren dat ook, maar daar ging onze grootste kuikenfan (Eddie0 vreselijk van kotsen en omdat er toch vrijwel geen voedingswaarde in zit hebben we die van het menu gehaald.
Kipfilet is ook zeer geliefd en de allergrootste traktatie is toch wel een blik tonijn (op water, goed uitgespoeld onder de kraan vanwege het zout).
De CB Lam wordt de ene keer wel gegeten en de andere keer niet. Dan zijn we heel strikt, niet eten is met lege maag naar bed want ze eten het normaal gesproken wel.
#2197155
Qua prooidieren staan kuikens hier absoluut op nmr 1!
Daarnaast eten ze ook best graag regular Muisjes.
Rat krijg ik normaal gezien volgende week binnen. Cavia & hamster heb ik ook eens geprobeerd maar dat was niet geweldig.

Kippennekjes doen het hier super bij Gwen & Xanto; yadah is te lui om daarop te knagen.
Voorheen werd Kwartelkarkas ook gewaardeerd door Gwen; maar ook dat wil ze niet meer..
#2207901
:o :o :o Ik net begonnen met eens voorzichtig een kippenvleugeltje te geven, voor de katten in 2-en geknipt en zelfs voor Poekie, Theo en Simba een stukje 'voorarm' nog de botjes voorgebroken met de heggeschaar, voor Angel anderhalf vleugeltje, waarvan de bocht van de hele voorgebroken en voor Berlioz een ongebroken bovenarm (die knaagt over het algemeen toch wel, wilde even kijken hoe hij dat deed en het scheelt de dierenarts in januari weer werk, haha). En dan heb je ineens een situatie dat Simba de zijne in no time weg heeft en al verlekkerd achterom kijkt naar Theo, die heb ik dus nog maar een bovenarmpje gegeven, zelfs Poekie hem bijna helemaal opgeknaagd heeft op een paar mini stukjes na, Berlioz onder de tafel (handig, kom je bijna niet bij) zich verschuild en lekker knaagt maar toch iets minder dan vorig jaar (dus een beetje last van zijn tanden heeft hij wel) en Angel in zijn bench naar zijn kippenvleugeltje(s) zit te kijken en er niks van snapt, een keer blaft uit frustratie (Doet hij anders echt nooit) en volgens mij nu net eindelijk bedenkt.. ooooh ja, dat kan je eten  ::)

Duidelijk dat mijn katten goed zijn getraind door Cali tijdens de kerstdagen  ;D ;D (en dank daarvoor, lol)
#2218517
Zo, heb de eerste knaagdingen in huis, met dank aan cali  :-*
Ik heb nu kippenkarkasjes, hazenrug (zonder de hazenrug als je begrijpt wat ik bedoel  :D) en een eend die ik vanavond morgen nog wel in stukken ga doen want die was nog niet ontdooid genoeg daarvoor... Theo en Simba stonden al vol interesse in de keuken, Angel lag iets verderop braaf toch een beetje nieuwsgierig te zijn. Voor hem heb ik ook nog een kleine runderstrot (nou ja, klein, is wel goed voor ruim een hele dag eten ;D) qua kauwdingen... Dus let het BARFen begin  :D :D Vanavond maar eens voorzichtig beginnen met kipkarkas...
#2218789
Kleine foto raportage:
Poekie en Simba alsof ze al jaren niks anders doen:
Afbeelding

Theo idem, ik kon ze jammer genoeg net niet met zijn drietjes op de foto krijgen:
Afbeelding

En Jootje zit op zijn vaste eet plekje als er wat heel lekkers is:
Afbeelding

En zelfs Angel heeft het door ;D en zit te genieten
Afbeelding
Laatst gewijzigd door EllenL op vr 13 jan 2012, 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.
#2222871
Zo, maar even de goede linkjes bij de foto's gezet zodat jullie ze ook echt konden zien ::)

Haas is toch wel lastig heb ik net gemerkt... (was ik ook wel een beetje bang voor maar ik denk, wie weet) Poekie begon er niet aan, Simba gaf het vrij snel op, Theo hield wat langer vol en Berlioz is denk ik wel een uur bezig geweest en kwam tot de helft  :D Zo nog maar eventjes wat kippenvleugeltjes kopen voor de mindere barf bikkels. Angel is ook wel een tijdje bezig geweest trouwens dus ik denk dat het voor de katten gewoon echt te hard is, in ieder geval voor beginnende barf katten...
#2223015
Tja, lol, ik heb wat spul kunnen overnemen en daar zat ook haas bij, hihi, Berlioz vind het wel heel lekker  ;D ;D En ja, hij had er sowieso niet superveel last van volgens mij, het beetje gekluif van te voren heeft ook al wel wat geholpen, maar nu is hij mijn echte barf bikkel  :D Hij wint het zelfs  (nog) van Angel, die snapte de laatste keer dat ik hem een kuiken gaf echt niet wat hij daar nou mee moest, terwijl Jootje dan meteen in volle jager modus gaat en hem zelfs uit de lucht vangt als je niet oppast ;D ;D
#2257075
Bij de Lidl verkopen ze soms ook eenden dacht ik. Chinese toko's hebben zeker hele eenden in de vriezer liggen. Bij de poelier kan je vaak allerlei andere diersoorten krijgen. Hier op de markt kan ik aan eenden, kalkoenpoten (bot uitsnijden) en konijn (veel te duur) komen.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door