Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2180369
Ha koekje

Kom eigenlijk ook tot diezelfde conclusie... :-[ Maar ja moest toch wat om te proberen zonder gelijk voor een heel groot bedrag te moeten bestellen en niet te weten of het gaat lukken ze helemaal over te zetten om volwaardig BARF. Net al uren aan het mengen/meten. Nu even pauze.Dochter gillend naar boven "hoe moet ik nu ontbijten" :)
Ga goed oefenen met de kippennekken daar heb ik 3 kilo van besteld . Wegen per stuk 20 a 30 gram dus
daar kan ik zonder problemen elke dag 1 van geven als erbij om te oefenen.
Nu hopen dat het lukt en volgende keer geen mixen meer op wellicht de orgaan mix na die bestaat uit 100% orgaan. Zo de laatste kilo's inpakken in porties van 50 gram en dan de diepvries gaan herindelen dat gaat de volgende uitdaging worden waar laat ik het allemaal??? Toch nog een vordeel dat het rundvlees niet uitgeleverd is scheelt een paar kilo : ;D
#2181826
ligt er aan welke mixen je hebt.
Bij de konijn bijv. daar zit long en hart in.
zak weegt 1000 kg dus zeg 350 kaal bot, 350 spiervlees en 150 hart en 150 long.
je wilt bijv. naar ongeveer 15 % kaal bot, 15 % orgaan en 70 % spier
Dan voeg je nog toe wat nier (+/-75 gram) en lever (+/-120 gram) en +/- een kg spiervlees.
dan is je mix compleet.
maar dat moet je per mix berekenen aan de hand van wat kiezebrink opgeeft wat er in zit.
#2181954
'k heb nu voor 't eerst botmix 2 van Herby besteld (wegens wat maal-tijd-gebrek :D )
da's 70 % (kaal) bot en 30 % vlees oid, en perzoonlijk denk ik, is dit makkelijker om mee te rekenen

vlees en orgaan is makkelijk malen en vis en kuiks ook, (katzels vreten niet alles mits doorelkaar gemengd :-[ )
en maagjes, kipnekjes, kwartels, en duif om te knagen (+ 1 katzel gerbils :D )
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door