Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door sylvia
#265727
Ollie schreef: Ja het is ook een heel raar beest :-\

Nou had ik hem vorige week wat gecombineerd gegeven, op 1 dag vlees en brok, meneer groeit ineens als kooi. Nu heb ik hem om de dag vlees gegeven en de andere dag brok, is hij maar 20 gram gegroeit :-\
vreemd beest ::)
Door Ollie
#265728
sylvia schreef: vreemd beest ::)
Ja.. ::)ik weet het ook niet meer hoor..
Laatst gewijzigd door Ollie op zo 20 feb 2005, 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ollie
#265739
sylvia schreef: Breng hem maar hier voor een week of drie ;D
Ja en dan? Ik bedoel hij eet weel vlees, maar hele kleine beetjes, en als je dan nog wat over hebt, van bijv eendengehakt en je zet het in de avond weer voor, dan kijkt ie je aan van, jaaa ::) dat hoef ik niet want dat heb ik vanmorgen ook al gehad ::)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#265753
Ollie schreef: Ja en dan? Ik bedoel hij eet weel vlees, maar hele kleine beetjes, en als je dan nog wat over hebt, van bijv eendengehakt en je zet het in de avond weer voor, dan kijkt ie je aan van, jaaa ::) dat hoef ik niet want dat heb ik vanmorgen ook al gehad ::)
hoeveel gram eet hij op een dag?
Door Ollie
#265766
sylvia schreef: hoeveel gram eet hij op een dag?
Geen idee, ik voer op het oog, maar meestal eet hij niet z'n bakje helemaal leeg.

Eerst dacht ik mischien geef ik te veel, maar hij groeit te weinig dus dat zal dan wel niet.

Op brokken groeit hij veel meer.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#265768
Ollie schreef: Geen idee, ik voer op het oog, maar meestal eet hij niet z'n bakje helemaal leeg.

Eerst dacht ik mischien geef ik te veel, maar hij groeit te weinig dus dat zal dan wel niet.

Op brokken groeit hij veel meer.
Heb je ook al stukken vlees geprobeerd ipv gemalen?
Door Ollie
#265782
sylvia schreef: Heb je ook al stukken vlees geprobeerd ipv gemalen?
Ja, hij heeft ook wel geitenvlees en rundvlees, kalkoen, en kipfilet gehad, dat laatste vind hij dus niet te vreten.
Door Ollie
#265793
sylvia schreef: eet hij dat wel voldoende (buiten de kip dan)
Van het vlees eet hij onvoldoende, van de brokken eet hij veel! :-\
Gebruikersavatar
Door sylvia
#265798
Ollie schreef: Van het vlees eet hij onvoldoende, van de brokken eet hij veel! :-\
Waarschijnlijk eet hij van het vlees zo weinig omdat hij weet dat hij toch niog brokken krijgt.
Maar dat neemt niet weg dat hij in de groei is en zijn voeding nodig heeft. Als ik jou was zou ik zijn verse voeding gaan mengen met blikvoer en helemaal geen brokken meer geven.
Door Ollie
#265803
sylvia schreef: Waarschijnlijk eet hij van het vlees zo weinig omdat hij weet dat hij toch niog brokken krijgt.
Maar dat neemt niet weg dat hij in de groei is en zijn voeding nodig heeft. Als ik jou was zou ik zijn verse voeding gaan mengen met blikvoer en helemaal geen brokken meer geven.
[/quote

De brokken geef ik dan niet op dezelfde dag hoor, en voor dat ik de brokken gaf, kreeg hij alleen maar vlees.

Omdat hij heel slecht at, en zelfs af begon te vallen heb ik de brokken weer te voorschijn gehaald.

Hmm dus gewoon mengen met blikvoer? Dan weet ik bijna wel zeker dat ik dat ook altijd moet doen, want dan vreet hij zowiezo geen vlees meer zonder blik.
Kan dat geen kwaad dan, om er altijd blikvoer door heen te mengen?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#265810
Nou het lijkt me beter dan brokken.
En je moet ook geen heel blik erdoor mengen gewoon net voldoende dat hij alles opeet
Door Ollie
#265816
sylvia schreef: Nou het lijkt me beter dan brokken.
En je moet ook geen heel blik erdoor mengen gewoon net voldoende dat hij alles opeet
Ja dat begrijp ik, maar door dat blikvoer, gaat hij zich waarschijnlijk nog kieskeuriger opstellen ::)

Jaja ik weet het, ik heb een raar stel beesten, omgekeerd zal harold wel weer zeggen ;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#265851
Ja dat zou best kunnen , maar het is wel belangrijk dat hij voldoende voeding binnen krijgt zeker daar hij in de groei is
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door