Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door *Yvje*
#2144497
Ik vroeg me af, ik heb even zitten googlen maar kon niet echt iets duidelijks vinden,
hoe zit het met kitten en hun groei op vers vlees ? Gaat dit sneller bijvoobeeld of geleidelijker
of anders spieropbouw ofzo ?

Ik heb nu Liam vanaf 28 september, hij is gisteren 5 maand oud geworden maar
het valt me op dat ie ontzettend goed groeit, hij is nu alweer bijna 3,2 kg !
Het is een Birmaan dus die worden meestal iets groter dan htk katten.
Maar ik kan me van Axl herinneren dat het veel later pas kwam dat groeien ...

Hebben jullie ook het idee dat het verschilt, brokjeskittens en versvleeskittens ?
Liam krijgt trouwens nu tussen 200 gram Kvv per dag en dit lijkt precies genoeg te zijn,
hij zeurt niet om meer en laat soms een beetje liggen, echter meestal gaat het wel op..
Zit ik hier nog een beetje goed mee ? Laten we het er maar op houden dat ie ook behoorlijk rond is !  :biggrin2:
Laatst gewijzigd door *Yvje* op ma 24 okt 2011, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2144510
Als hij niet om meer zeurt en meestal alles netjes opeet, denk ik dat hij voldoende voer krijgt.
Mijn ervaring met vers is ook dat de kat langzamer en beter opgroeit. Meer spieren en ook minder slungelig.
Er zijn overigens ook genoeg Birmies die juist meestal kleiner zijn dan htk's. Ruim 3 kilo voor kat van 5 maanden vind ik een heel normaal gewicht en niet overdreven groot.

Barfplaats wordt gesponsord door