Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#14850
Je vrouw is ook een kat?

Nou allemaal, ik weet dat ik dit helemaal niet mag vragen op deze site, maar als het nou echt niet lukt met Balthazar, als hij bijvoorbeeld over 4 weken nog steeds niet overstag is en nog steeds te weinig eet en vreselijk gaat afvallen, welk merk brokjes is dan het minst slecht? En als dat een bijzonder merk is, waar kan ik dat dan krijgen?
Ik geef het nog niet op, hoor! Ik moet Bibi ook nog eens in huis halen om te proberen. En zolang Balt met regelmaat zijn geprepareerde brokjes eet, zet ik door.
Maar stel .... als het echt niet lukt... wat dan?

En Ivonne, probeer mijn methode eens. Wie weet. Wel een grote handdoek over je heen leggen, want hij laat het vast uit zijn bek op je kleren vallen. Met mijn methode kun je in ieder geval recht in een vreselijk beledigd snoetje kijken.
#14851
Hoi Jennie,

Voorlopig moet je niet eens aan brokjes denken ....... dit gaat je gewoon lukken het kost alleen even tijd  ;D

Ik heb ze hier vandaag ook geen brokken gegeven vanochtend en Pebbles vind het allemaal wel goed, ze eet nog geen grote hoeveelheden maar ze eet tenminste (en de hoeveelheid Carnibest is nu hetzelfde als de hoeveelheid sardines of tonijn). Juist om Pebbles hield ik de brokken erbij maar omdat zij toch wel een beetje eet laat ik nu de brokken weg.

Moby daarentegen vind het allemaal nog maar zo zo, en is nu ongelofelijk aanhankelijk aan het doen  ;D, daar waar ik ben is hij met allemaal kopjes geven enzo. Maar met dat gevlei komt hij niet ver hoor want hij zal toch gewoon moeten eten wat de pot schaft.

Het ziet er dus positief uit maar de strijd is nog niet gewonnen ....
#14852
Nou allemaal, ik weet dat ik dit helemaal niet mag vragen op deze site, maar als het nou echt niet lukt met Balthazar, als hij bijvoorbeeld over 4 weken nog steeds niet overstag is en nog steeds te weinig eet en vreselijk gaat afvallen, welk merk brokjes is dan het minst slecht?
Hahaha Jennie! Nou, voor deze ene keer dan! Ik vind zelf de brokjes van Hope Farms niet te slecht. Deze worden tenminste getest door TNO en ze zeggen dat het geen troep bevat....

Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 29 jul 2003, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
#14853
Ik ben nu aan de achtste dag bezig maar er zit niet echt vooruitgang in. Balt eet wel geprepareerde brokjes, maar al drie dagen net iets meer dan de helft van wat hij minimaal dagelijks binnen zou moeten krijgen. Hij is dus aan de lijn en zo zwaar is hij niet, dus dit moet niet te lang duren.
Ik heb nog gehoord dat caramelpoeder van Saroma (toetje) zou kunnen helpen: erg slecht voor de kat, maar in een overgangsperiode voor een paar dagen wel te doen. Dus dat moet ik ook nog proberen. Ik heb het al in huis.
Ik word wel een beetje wanhopig ....
Hoe kan een kat nou alleen maar één soort brokjes eten en verder helemaal niets????? Dat is toch niet normaal?
#14854
Heb je weleens blikvoer geprobeerd? Lust ie dat wel? Ik heb namelijk onze katten eerst overgezet op blik van yarrah, animonda en carocat ( :P) en daar kan je veel makkelijker mee mixen. Een van de katten had weinig problemen met de overgang naar carnibest. Voor haar had ik het niet zo hoeven doen, maar de ander had het wel nodig. Misschien ook nog een idee.
succes
#14855
Jennie....... niet in paniek raken nu!!! Ik ben nu 1 dag langer aan het overzetten dan jij en Moby heeft gisteravond eindelijk aan zijn eten gezeten (half bakje), het gaat nog niet vol overgave maar deze gozer heeft pech.... iets anders krijgt ie niet. En ik zou nog maar niet bang zijn dat Balt wat te kort komt want uit de Carnibest haalt ie veel meer in kleinere porties (ook Moby eet nu niet de helft van wat ie normaal eet)
#14857
Ik heb brokjes geprobeerd van Iams, Royal Canin, Eukanuba, Whiskas, huismerken: niets. Hij lust alleen Hill's TD.
Blikvoer heb ik ook in alle smaken geprobeerd, van huismerken, Whiskas, Gourmet en zo. Niet de merken die jij noemt, Chooky (heet je echt zo of heet je kat zo?). Hij lust het gewoon niet. Ook geen kattenmelk en kattensnoepjes e.d. En vis, gekookt of vers, lust hij ook niet. Zelfs rosbief loopt hij voorbij.

Ik heb wel inmiddels de indruk dat hij zijn geprepareerde brokjes nu accepteert. Maar ja, via die brokjes krijgt hij hooguit 10 gram (uitgedroogde) carnibest binnen per dag. Ik ga morgen de brokjes wat royaler besmeren.
En ik heb vandaag een minisoepballetje carnibest in zijn bekkie gestopt. Na een keer of drie het uitgespuugd te hebben heeft hij het opgegeten. Er zat caramelpoeder van saroma doorheen.
Ik denk dat ik vanaf morgen maar iedere dag wat in zijn bekkie stop, maar dan zonder caramel (want dat lust hij ook al niet uit zichzelf!).

Er staat de hele dag wat carnibest in het bakje van Salomé, maar daar komt hij echt niet aan. Salomé daarentegen is echt helemaal om. Ze zit me toch te smakken bij haar bakje!
Maar ik ben voornamelijk overgestapt in verband met Balthazar. Die heeft het het hardste nodig. Zucht.

Nou ja, ik heb in ieder geval wat namen van brokken die hij maar moet leren eten als dit echt niet lukt ....
#14859
Ik hoop het, maar ik denk dat hij echt een voorkeur heeft voor iets hards en compacts. En niet voor iets zachts als carnibest, wat hij op moet likken als het ware. Is Bibi ook zo'n zachte massa?

Vandaag trouwens de verhouding brok-carnibest aangepast en hij heeft al redelijk wat brokjes op. En ik heb hem een soepballetje carnibest in zijn bekkie gestopt. Smikkel, smikkel, op. Niet eerst uitgespuugd. Dus het gaat weer een klein beetje vooruit.
Helaas liep hij daarna nog niet enthousiast naar het bakje van Salomé om verder te eten van de carnibest.
Door sylvia
#14860
Ik hoop het, maar ik denk dat hij echt een voorkeur heeft voor iets hards en compacts. En niet voor iets zachts als carnibest, wat hij op moet likken als het ware. Is Bibi ook zo'n zachte massa?

Vandaag trouwens de verhouding brok-carnibest aangepast en hij heeft al redelijk wat brokjes op. En ik heb hem een soepballetje carnibest in zijn bekkie gestopt. Smikkel, smikkel, op. Niet eerst uitgespuugd. Dus het gaat weer een klein beetje vooruit.
Helaas liep hij daarna nog niet enthousiast naar het bakje van Salomé om verder te eten van de carnibest.
ik heb gewoon de brokken weggehaald toen ik carnibest had,daarvoor krijg hij een soort van barf met een bak brokken ,toen ik carnibest had gehaald heb ik de brokken gelijk weggehaald,en dat ging goed,maar als jouw kat graag kauwd kijk dan eens of hij wel kippennekken wil.
#14861
Ik hoop het, maar ik denk dat hij echt een voorkeur heeft voor iets hards en compacts. En niet voor iets zachts als carnibest, wat hij op moet likken als het ware. Is Bibi ook zo'n zachte massa?

Vandaag trouwens de verhouding brok-carnibest aangepast en hij heeft al redelijk wat brokjes op. En ik heb hem een soepballetje carnibest in zijn bekkie gestopt. Smikkel, smikkel, op. Niet eerst uitgespuugd. Dus het gaat weer een klein beetje vooruit.
Helaas liep hij daarna nog niet enthousiast naar het bakje van Salomé om verder te eten van de carnibest.
Ja, Bibi is ook een zachte massa.
Groetjes, Lizzy
#14863
Volgens mij heb ik de strijd gewonnen  ;D  ;D  ;D  typisch geval van "de aanhouder wint".

Ik heb beide katten zojuist een schaaltje carnibest voorgezet, zonder wat dan ook nog erbij door, en tadaa ze zitten te eten  ;D

Het gaat nog niet van ganser harte maar .... ze eten
#14864
Gefeliciteerd! Hoe lang heeft het nu geduurd? Een dag of 10?
Ik ben trouwens ook op de goede weg. Balt heeft vandaag al veel geprepareerde brokjes op. En ik heb er wat meer carnibest op gedaan dan gisteren (1/3 carnibest, 2/3 brok). Hij haalt zijn minimale hoeveelheid voer vandaag wel.
Ineens overgaan naar carnibest is niet verstandig bij Balt, Sylvia. Hij heeft nogal gevoelige darmpjes .... Dus ik blijf nog even mengen.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door