Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door sylvia
#14798
Ivonne,
Is het toevallig 'n gecastreerde kater?
Mijn Bram had af en toe 'n gezwollen lip omdat hij met z'n snuit/lip/kin TEveel op de vloerbedekking zat te wrijven.
De eerste keer dacht de DA (die ik toen had) dat er 'n gezwel in z'n lip zat,en heeft het opengemaakt,hij had 3 hechtingen in ze lip.
Toen het later WEER terugkwam en ik hem naar me nieuwe DA nam,vertelde die DA dat het vaker gebeurd wanneer gekastreerde katers zichzelf prettig voelen,en daarom zo met hun lip zitten wrijven.
Operatie was volslagen ONnodig!!!
Hij kreeg 'n paar dagen vrouwelijke hormoonpilletje om de hormoontjes te balanceren,en dan was het weer normaal. Is nog 'n paar keer daarna opnieuw gebeurd,maar 2-3 dagen de pil en dan was het weer voorbij.
Vreemd gedrag zeg , ;D maar als ik het goed begrijp,een gecastreerde kater voelt zich lekker en wrijft zijn lip over de vloerbedekking ,soort kopjes geven neem ik aan, het stimuleren van de geur klieren rond de bek.maar waarom zou een kat zich prettig voelen bij een on ballance van zijn hormonen,en bij een castraat is het mannelijk hormoon weg dus waarom nog meer vrouwelijk hormoon toedienen ???
Ik zeg niet dat het niet zo is ,maar ik probeer de logica ervan te begrijpen die mij hier even ontgaat.
Heeft jou dieren arts ook uitgelegd hoe dat precies werkt dan Dory,want ik ben em ergens in het verhaal kwijt.En de kater van Yvonne heeft zonder hormonen ook weer een gewone lip.Ik ben erg nieuwsgierig en vindt dit ook heel interesant ,ik hoop dat je da dit heeft uitgelegd hoe het werkt of anders kun je mijn vragen de volgende keer aan hem voorleggen.
Groetjes Sylvia
Door Nelly
#14799
Ik heb 3 ouwe (resp. 16, 12 en 12 jaar) ex-katers, en er heeft er nog nooit een 'n dikke lip gehad. Heb ze ook nog nooit ergens met hun snuit, neus, kop of noem maar op langs zien wrijven, behalve langs mij :D, vooral als ik eten in m'n handen heb ;D ;D ;D, en soms langs de honden, vooral Mistral houdt veel van de honden. :D
Door 202spots
#14800

maar waarom zou een kat zich prettig voelen bij een on ballance van zijn hormonen,en bij een castraat is het mannelijk hormoon weg dus waarom nog meer vrouwelijk hormoon toedienen ???
Ik zeg niet dat het niet zo is ,maar ik probeer de logica ervan te begrijpen die mij hier even ontgaat.
Heeft jou dieren arts ook uitgelegd hoe dat precies werkt dan Dory,want ik ben em ergens in het verhaal kwijt.En de kater van Yvonne heeft zonder hormonen ook weer een gewone lip.Ik ben erg nieuwsgierig en vindt dit ook heel interesant ,ik hoop dat je da dit heeft uitgelegd hoe het werkt of anders kun je mijn vragen de volgende keer aan hem voorleggen.
Groetjes Sylvia
Ik denk dat hij zich lekkerder WILDE voelen,en daarom zat te wrijven?
Dit is inmiddels meer dan 20 jaar geleden en toen was ik nog niet zo achterdochtig wat DA aangaat.
Je nam aan wat hij zei dat was wat je moest doen,en het kwam niet in me op om te vragen waarom dan?
Maar van wat ik me kan herrinneren,dan was de estrogen genoeg om hem niet meer met z'n lip te laten wrijven.
Wanneer hij het alleen op de vloerbedekking zou doen,dan zou het wel meevallen...maar hij deed het ook op cement of tegen de stenen muur... :-/
Verders was het 'n heerlijk beest hoor,is 17 jaar geworden dus ik heb heel veel plezier van hem gehad!
Door sylvia
#14801

Ik denk dat hij zich lekkerder WILDE voelen,en daarom zat te wrijven?
Dit is inmiddels meer dan 20 jaar geleden en toen was ik nog niet zo achterdochtig wat DA aangaat.
Je nam aan wat hij zei dat was wat je moest doen,en het kwam niet in me op om te vragen waarom dan?
Maar van wat ik me kan herrinneren,dan was de estrogen genoeg om hem niet meer met z'n lip te laten wrijven.
Wanneer hij het alleen op de vloerbedekking zou doen,dan zou het wel meevallen...maar hij deed het ook op cement of tegen de stenen muur... :-/
Verders was het 'n heerlijk beest hoor,is 17 jaar geworden dus ik heb heel veel plezier van hem gehad!
Jammer dat het zolang geleden is Dory,ik had namelijk echt graag gehoord wat de redernatie erachter was.
Groetjes Sylvia
Laatst gewijzigd door sylvia op ma 01 sep 2003, 09:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#14802
Ik moet wel zeggen dat Moby bij tijd en wijle erg graag kopjes uit deelt terwijl hij een kat is die het liefst zijn eigen gang gaat en vooral niet geknuffeld wil worden.... maar dit kan zomaar een tijdje "anders" zijn.... dus wie weet klopt het verhaal toch een beetje. Ik zal hem eens in de gaten houden als hij weer een aanhankelijke periode heeft  ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door