Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Too
#1957450
In deze fase is alles geoorloofd hoor.... blikvis, -voer... verzin t en t mag.. meestal moeten ze even de switch maken, zich realiseren dat eten helemaal niet strak van de geur- en smaakstoffen
vergelijk t met de mens die ineens geen suiker/zoet meer krijgt...

Elke hap die er in gaat is er 1!!
Gebruikersavatar
Door Aradia
#1959269
Langzaam aan begint het te komen. Alle beesten gewogen. De kater waar ik het meest problemen mee heb, weegt ook het minste, dus zal daarom ook minder eten als de rest.
Maar met wat kunst en vliegwerk begint het te komen.

ik houdt nu 2,5 % aan, het zijn binnenkatten.
Poes eet omdat ze nu eenmaal de dikste is en honger heeft, maarhet gaat niet van harte, ze is echt een lekkere eter.

De andere kater eet bijna alles wel wat ik hem voorzet, hij krijgt ook al eendehartjes erbij en stukjes vlees van de hond.

Ze likken nu allemaal de hondenbak leeg als de hond klaar is met eten, dus het begint wel te komen.

Ik heb dus goeie hoop, maar het is qua samenstellen nog wel een gehannes. Teveel KVV erbij en ze eten slechter of niet.... maar zoals gezegd, goeie hoop.
Gebruikersavatar
Door Aradia
#1960981
Poes heeft gisteravond niets gegeten, vanmorgen niet en nu ook niet. Ik heb er zelfs gekookt ei en blikvoer doorheen gedaan.
Ze heeft last van overgewicht, dus ik maak me zorgen........ ze kunnen dan toch niet zo lang zonder eten???
Gebruikersavatar
Door Aradia
#1961101
Ik heb haar net maar een klein beetje blikvoer gegeven....  :(

Morgen ga ik inderdaad maar blikvoer met een klein beetje kvv doen....
Probleem is, de katers hebben nu hun KVV (haaksbarf had ik nu) gegeten, maar als ze dat blikvoer ruiken, eten ze ook niet.

Of ik moet wachten tot zij klaar zijn en als ze dan haar KVV niet op heeft, 2/3 blik erbij doen of zo...??
Door Too
#1961110
Poes op een eigen plekje laten eten... badkamer, wc
En ja ik zou voor poes de verhouding blik/vers veranderen... veeeeel blik en een frutje vers en dan heel, heel geleidelijk aan wat meer vers
Door MarjanR
#1961345
Ik leef met je mee hoor, ik ben hier ook veel te straf begonnen vrijdagavond. Direct 100% kvv
Mooi niet. Zaterdagavond heb ik haar maar weer gewoon blik gegeven (was 24 uur verstreken, en twee hapjes gegeten).
Maar nu kan ik er toch 1/3 kvv doorheen roeren.
Ja, ze zou nu wel denken; ik krijg anders toch niets  ;D
En normaal vraagt ze eigenlijk nooit om eten, maar net stond ik toch weer kvv met blik te roeren.
Madamme had trek want haar bakje van 18:00 was schoon leeg, en dat was vanaf zaterdag nog niet gebeurd.
Ze liet het gewoon staan.  :D
Gebruikersavatar
Door Aradia
#1961457
Ja, "Madamme de Paris" laat het hier ook staan. Zelfs een eendagskuiken (terwijl ze in duitsland in een supergrote ren vroeger de muizen uit het gras groef bijna  ;D) blieft ze niet te eten.

Vanmorgen dus maar ik denk half/half. Zal iets meer blik geweest zijn, maar ze heeft niet alles opgegeten...  :(
Door *Yvje*
#1962295
T'kan hier ook echt een drama zijn af en toe, dan eten ze bijna hun bakje met Kvv en blik leeg en dan
meestal later op de dag, ( dan hebben ze minder honger dan na een lange nacht ) laten ze het vaak snel staan.
Ik probeer ze nog aan het eten te krijgen door het voor hun neus te houden, soms helpt dit maar vaak niet.
Wel echt lastig hoor, ik hoop toch ook echt wel dat ze binnenkort alleen de kvv eten want ze krijgen nu
natuurlijk wel minder dat ze zouden mogen ! Ik ben net een weekje bezig en ze krijgen het 50/50 gemengd en ik
las dat het nòg moeilijk kon gaan dus eigenlijk mag ik denk ik niet zeuren !
Door *Yvje*
#1963728
Haha, prinses op de erwt ! Geweldig ! Zo kun je mijn Izzy dame ook wel omschrijven !!
Axl heeft gisteren voor het eerst  's ochtends en 's avonds alleen Kvv gehad zonder blik !
Ik was zo blij ! Nu vanochtend heeft ie haast niets gegeten, is een beetje in de stress omdat ze
buiten bezig zijn geloof ik. Hopelijk eet ie vanavond lekker veel want hij valt wel iets in.
Izzy wou vanochtend ook amper wat eten ! Echt lastig soms, dan eten ze goed en dan weer
een dag slecht !  ::)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door